Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 18 dager som spiser kanskje 5-6 ganger daglig. Leser det er vanlig med 8-12 ganger. Hun spiser mye når hun først spiser (en amming varer fort i en time. Jeg pumper også i tillegg og da kan hun spise 120 ml + litt pupp utenom..) er dette greit eller bør jeg legge henne til uten at hu viser tegn til sult? Hun er ca. 100 g tyngre enn fødselsvekten sin. :)

Anonymkode: 417d3...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om baby virker fornøyd og legger på seg ca 200g i uka så er det sikkert passe 😊 alle babyer er forskjellige. Be om en ekstra vektkontroll på helsestasjon evt. 

Min baby var tilbake på fødselsvekt etter ca 2 uker 😊 

Endret av myMa
Skrevet

Hva som er "vanlig" er bare veiledende. Akkurat som oss voksne, er det forskjell på hva babyer foretrekker med spising. Noen liker små, hyppige måltider, andre liker få, store måltider. 

Så lenge hun legger fint på seg, ville jeg ikke bekymret meg. 

Men ja, det er helt greit at du legger til uten at hun viser tegn til sult. Min eldste viste aldri typiske sulttegn, så der ammet jeg sånn hver 3. time ca, eller før vi skulle ut, han skulle sove o.l. (vekket da ikke om natten). 

Er du bekymret, kan du alltids stikke ned og veie på helsestasjonen (dvs, sjekk korona-retningslinjer..). Kurvene finner du på nettet, så du kan lett følge med på hvor hun ligger an. 

Anonymkode: d6d49...37b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...