Gå til innhold

Pensko til en som er dårlig til å gå i høye hæler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i et selskap hvor det er forventet at man pynter seg en del. Må derfor ha noen pensko til kjolen jeg skal ha på. Jeg vil helst ha noen enkle, sorte sko. Jeg går omtrent aldri i høye hæler, og er litt ukomfortabel med det. Likevel synes jeg det er mye finere enn ballerinasko, så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Har foreløpig sett på disse:

https://www.zalando.no/anna-field-klassiske-pumps-black-an611b0a8-q12.html

https://www.zalando.no/anna-field-klassiske-pumps-sort-an611a0a9-q11.html

Tenker at de kanskje kan være litt enklere å gå med, siden hælen er så bred? Synes kanskje de siste var de fineste, men er litt usikker. Tar gjerne imot tips, med sko enten med eller uten hæl :) 

Anonymkode: 2f72a...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes begge var veldig fine :)

Det er MYE lettere å gå på høyhælte sko med blokk-hæl (altså bred hæl sånn som du linker til), enn med stiletthæler. 

De skoene du linker til, vil du kunne gå tilnærmet lik helt normalt med. Jeg går som en kalvbeint ku på stiletthæler, men sånne hæler du linker til kan jeg helt fint løpe til bussen i. 

Anonymkode: ef7ca...88e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes begge var veldig fine :)

Det er MYE lettere å gå på høyhælte sko med blokk-hæl (altså bred hæl sånn som du linker til), enn med stiletthæler. 

De skoene du linker til, vil du kunne gå tilnærmet lik helt normalt med. Jeg går som en kalvbeint ku på stiletthæler, men sånne hæler du linker til kan jeg helt fint løpe til bussen i. 

Det var godt å høre! Jeg har kun gått med tynn hæl tidligere, så da er det kanskje "trygt" å velge bred hel fremfor ballerinasko eller lignende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg skrev at jeg synes de nederste var finest, jeg mente egentlig de øverste, tok litt feil av linkene 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første var finest. Og som nevnt over, det er mye lettere med slik hæl enn tynn stilett. Men øv deg over stuegulvet hjemme hvis du er kjempe dårlig på hæl. 
Bedre å gå med flate sko, enn å se helt mongo ut når du går i hælsko. 

Anonymkode: 7e0d7...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også uvant med hæler og ville valgt tykke, men enda lavere hæler enn bildene du viser. Kan fortsatt være feminint med riktig modell. Men synes begge skoene ser utrolig billige ut - har du bare 200 kr å bruke på sko så ikke kjøp noen!

Anonymkode: 677eb...fb1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også uvant med hæler og ville valgt tykke, men enda lavere hæler enn bildene du viser. Kan fortsatt være feminint med riktig modell. Men synes begge skoene ser utrolig billige ut - har du bare 200 kr å bruke på sko så ikke kjøp noen!

Hjelpe meg til snobberi... SER de billige ut, faktisk ut, eller er det det at de ER billige? Selvsagt kan man kjøpe sko til 200 kr, alvorlig talt.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mest idiotiske jeg har lest på lenge!! Ikke alle er like rike som deg.

Anonymkode: c2867...596

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har forståelse for at ikke alle vil bruke mye penger på sko, vil jeg si at jeg har brent meg mer enn en gang på "billig sko". Jeg vil anbefale deg å se om du kan heller kan finne noe på tilbud, slik som Clarks skoene som ble anbefalt over. Lykke til 😊 Kile hel er nok lettest å gå med, eller tenk på bunadssko fasong. Ikke det lekreste, men bedre enn gå rart. Også tenker de fleste lite over hvilke sko andre går med, så ikke stress.

Anonymkode: 31296...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mest idiotiske jeg har lest på lenge!! Ikke alle er like rike som deg.

Anonymkode: c2867...596

Jeg mener det, og er ikke rik. Sko i plastikk som de på bildene både ser ut og er billige. De blir garantert brukt en gang (de går i stykker etterpå) og da gir de ikke eierne særlig glede, siden de verken er gode å gå med eller ser fine ut (men de var jo så billige!!). Så blir de kastet og neste gang kjøper man nye sko til 200 kr. Dette er dårlig både økonomisk og for miljøet. Særlig det siste er jeg opptatt av; den enkelte får jo bruke pengene som de vil. Tenk heller grundig gjennom hva du trenger, og kjøp heller ett par litt dyrere sko i bedre kvalitet og som ser bedre ut, på tilbud eller brukt. Du ser så mye bedre ut, får en bedre opplevelse og er mye mer miljøvennlig. Alle har råd til er par sko til 600 kr i stedet for tre par til 200 kr.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skade i ene benet, så er avhengig av gode sko. Og jeg har noen veldig gode pennsko med hæl fra geox. Min erfaring er at skal de være gode og gå med, så bør man legge litt mer penger i de. 

Vet ecco, tamaris, gabor og geox, helt sikkert noen andre og.

Anonymkode: 4cc2a...3a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det, og er ikke rik. Sko i plastikk som de på bildene både ser ut og er billige. De blir garantert brukt en gang (de går i stykker etterpå) og da gir de ikke eierne særlig glede, siden de verken er gode å gå med eller ser fine ut (men de var jo så billige!!). Så blir de kastet og neste gang kjøper man nye sko til 200 kr. Dette er dårlig både økonomisk og for miljøet. Særlig det siste er jeg opptatt av; den enkelte får jo bruke pengene som de vil. Tenk heller grundig gjennom hva du trenger, og kjøp heller ett par litt dyrere sko i bedre kvalitet og som ser bedre ut, på tilbud eller brukt. Du ser så mye bedre ut, får en bedre opplevelse og er mye mer miljøvennlig. Alle har råd til er par sko til 600 kr i stedet for tre par til 200 kr.

Amen. Jeg ser så mange folk med dårlig råd kjøpe seg en rekke klær i råtten kvalitet heller enn noen få, skikkelige plagg. (Og ja, da snakker jeg åpenbart om folk som har penger til å kjøpe seg noe nytt, ikke folk som bokstavelig talt er blakke.) Det gir rett og slett dårlig økonomisk mening og er nok i stor grad tuftet på store feilslutninger og sperrer mot å bruke for mye penger på én enkelt ting. Noen av folka jeg kjenner med dårligst råd bruker desidert mest penger på ræl.

Anonymkode: e0ec7...3d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter de som anbefaler å kjøpe kvalitet. Det er en vesenforskjell på å gå i billigsko og sko av god kvalitet (dermed ofte litt dyrere). Dersom du i tillegg fra før er generelt ukomfortabel med hæler, vil jeg anbefale deg sterkt å kjøpe deg kvalitetssko. 

Jeg er selv veldig lite glad i å gå i hæler, og gjør det utelukkende når det er nødvendig (fine selskaper m.m. der det ikke er like egnet med lave sko). 

Har nok dårlig erfaring med å kjøpe dårlige billigsko "fordi jeg aldri går i hæler uansett", og det ender som nevnt over: de er ubehagelige og dårlige å gå i, blir brukt den ene gangen eller går i stykker fort uansett, og jeg må finne nye neste gang behovet melder seg.

Så klok av skade har jeg nå noen få, gode, kvalitetssko som jeg bytter på å bruke. Kriterier:

• Blokkhæl
  • Sitter godt på foten og er "myke" og gode å gå i
  • God gummisåle med godt grep 

Gjorde bare et raskt søk, og vet ikke om det treffer smaken din, men feks disse (tilbud og):

https://www.zalando.no/tamaris-slip-on-klassiske-pumps-ta111b16l-q11.html

Tamaris pleier å lage gode sko, evt. Clarks, Gabor. Ofte i mellomsjiktet prismessig, noen ganger ganske rimelig og.

Mange sko i god kvalitet til rabattert pris her: https://www.boozt.com/no/no/kvinner/hoyhaelte-sko?page=1&limit=120&grid=small&brand=206,34980,288&tag=2695,11834,2743 

Anonymkode: ea6aa...da2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til dem som sier at billigere sko i skinnimitasjoner er ukomfortable på føttene en hel kveld. Det hjelper lite om hælen er lav dersom sålen er hard og stiv, og skoen klemmer og gnager selv etter lang tids bruk.

Synes Unisa, Wonders, Gabor og Heigl har pumps/pensko som er gode å ha på seg, selv de jeg har med høy hæl.

Anonymkode: 27cbe...f89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er ikke så viktig, men om du skal ha behagelige sko er det lurt å velge noen med platå og myk såle. De nederste du lenker til har det, så de ville jeg valgt. Ser det er mange som kommenterer at de er gode å gå med. 

Anonymkode: 3f004...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...