Gå til innhold

Bydelsoverlegen: Costume-prisutdeling brøt smittevernreglene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

SMITTE ETTER COSTUME AWARDS I OSLO

Én person er bekreftet smittet av coronaviruset etter motesfesten Costume Awards på Deichmanske bibliotek i Oslo 14. oktober.

Som forventet. 

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, Værre skrev:

Som forventet. 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte av hvor dumme folk er. Det er ikke rart smittetallene aldri går ned. 

Skrevet (endret)

Nei maks uheldig å arrangere nå. De fleste der var vel i 20-30-40 års alderen. Hadde vært ett mirakel om ingen smittede var tilstede. Nå blir det spennende å se hvor mange dette fører til jeg tipper minst 30 stk. 

Endret av Værre
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg følger noen av infuenserne som var på festen på instagram og tenkte mitt etter å ha sett hva de la ut på stories. Ble derfor ikke overrasket av kritikken som kom i etterkant. 

Endret av Jif
  • Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Mperle skrev:

En som er smittet nå ifølge VG men står ikke noe om dette er skjedd på arrangementet. Får vel bare se om det er flere som blir smittet. 

Hvis en som var på arrangementet testet positivt i dag, har hen mest sannsynlig vært smitteførende på arrangementet. Korona smitter noen dager før symptomene kommer. 

• Liker 4
Skrevet
Sitat

– Den smittede er en person som kun var på festen i én time og som satt for seg selv og ikke hadde nærkontakt med noen andre, sier Annette Dey, kommunikasjonsrådgiver i bydel Frogner til VG.

Høres ut som hen var syk allerede på festen. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Mperle skrev:

En som er smittet nå ifølge VG men står ikke noe om dette er skjedd på arrangementet. Får vel bare se om det er flere som blir smittet. 

Det er vanskelig å si, men mest sannsynlig er dette en som allerede var smittet, arrangementet var jo for bare 3 dager siden. Denne personen har antagelig fått symptomer 1-2 dager etter arrangementet og har da vært på arrangementet på det verste tidspunktet! Hvorfor i all verden har man en slik utdeling midt i en pandemi? Det er jo det minst viktige akkurat nå! Man blir jo bare matt! 

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Værre skrev:

Nei maks uheldig å arrangere nå. De fleste der var vel i 20-30-40 års alderen. Hadde vært ett mirakel om ingen smittede var tilstede. Nå blir det spennende å se hvor mange dette fører til jeg tipper minst 30 stk. 

Ja med det smittepresset  vi har i Oslo og med såpass mange deltagere , så vil det vært rart om ingen smittet var tilstede. Sier også mye om hvor lavt smittepress det var på forsommeren når demonstrasjonene var uten at noen ble smittet. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

Det er vanskelig å si, men mest sannsynlig er dette en som allerede var smittet, arrangementet var jo for bare 3 dager siden. Denne personen har antagelig fått symptomer 1-2 dager etter arrangementet og har da vært på arrangementet på det verste tidspunktet! Hvorfor i all verden har man en slik utdeling midt i en pandemi? Det er jo det minst viktige akkurat nå! Man blir jo bare matt! 

Ja det er helt utrolig og arrangere dette nå og i tillegg var det jo brudd på smittevernsreglene.

• Liker 3
Skrevet

Er ikke så veldig smart å ha store fester med en drøss med folk i en pandemi. Er vel en grunn for at mange dropper julebordet i år..

• Liker 4
Skrevet

Den festen var en vits! Munnbind ble brukt som en fashion accessory for pressebilder, men resten av festen så sånn ut. 

Selvfølgelig ble det en smittefest. 

Costume_Awards.png

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, XaoS skrev:

Den festen var en vits! Munnbind ble brukt som en fashion accessory for pressebilder, men resten av festen så sånn ut. 

Selvfølgelig ble det en smittefest. 

Costume_Awards.png

Ja har var meteren blitt kort! Og likevel påstår arrangøren at smittevernsreglene ble holdt...

• Liker 3
  • Opprett ny...