Gå til innhold

Modningsakupunktur i Oslo - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Vurderer å prøve modningsakupunktur med tanke på at det visstnok kan gi et enklere fødselsforløp, men også blant annet virke mot bekkenleddssmerter (som jeg har mye av). 
Noen som har vært hos akupunktør i Oslo som har fokus på modning, fødsel og bekkenplager? Noen anbefalinger, evt. ikke-anbefalinger? 

Anonymkode: a5d94...86b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg var på bekken og barn på Storo. Det var en fin opplevelse, men aner jo ikke om det virket eller ikke. Fødte sønnen min 8 dager før termin, men det var en tøff fødsel som endte med sugekopp. Hjalp ikke mot bekkensmerter her. 

• Liker 1
Skrevet

Modningsakupunktur fungerer ikke. Mange jordmødre hevder at det fungerer, fordi lo and behold, «9 av 10 føder innen to uker»... hvilket 9 av 10 uansett gjør; man setter det jo til termin. 🤦🏼‍♀️

Men alt av seriøse studier viser at det ikke har effekt.

Anonymkode: 737c6...cea

• Liker 4
Skrevet

Jeg fødte 9 dager på overtid - tror ikke modningsakupunktur fungerte på meg 🙄

Anonymkode: a2da3...b2f

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Jeg vurderer å teste det, men er samtidig skeptisk. Det koster jo en del, og jeg vet at det er mye humbug ute og går.. Har sjekket litt diverse klinikker/steder rundt om i Oslo, og de fleste skriver omtrent det samme når det kommer til virkning og effekt. Jeg har en del bekkenleddssmerter i tillegg. Har gått til fysio, uten at det hadde noe effekt. Fysioen fremstod dessverre som veldig useriøs, å har mistet litt troa der.

Skrevet

Jeg har aldri prøvd, men hun jeg var på 3D-ultralyd hos var veldig flink og behagelig, hun driver også med akupunktur. 

Familieklinikken på Majorstua.

Anonymkode: b07d5...4bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk det flere ganger av jordmor. Tror det ble tre ganger, men fødte likevel to uker på overtid - og da ble jeg satt igang. 

Anonymkode: 34658...3ba

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan anbefale storo bekken og barn.

Anonymkode: 2de80...ee6

• Liker 1
Skrevet

Takk, alle som har svart og kommet med anbefalinger! Er interessert i andres erfaring, altså generelt, når det gjelder modningsakupunktur :)

Skrevet

Det er sikkert hyggelig og man får en del omsorg og oppmerksomhet , litt sånn doula-aktig.. men tror heller ikke det hjelper 🥴

Anonymkode: aa04d...aac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...