Gå til innhold

Banker og kundeservice


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Landkreditt Bank og er lite fornøyd med deres kundeservice. Nesten hver gang jeg har ringt til dem så har jeg snakket med den samme, sure kundebehandleren, og hver gang har jeg tenkt at jeg skal bytte bank. Nå har jeg bestilt ny kodebrikke, og de fortalte meg IKKE  at den gamle ble sperret. Så jeg kommer ikke inn i nettbanken nå. Hadde jeg visst dette så hadde jeg ventet et par uker med å bestille ny. Irriterende.

Er det noen som er FORNØYD med kundeservice i sin bank?

Anonymkode: ef6d9...8ae

Gjest Lille Potet
Skrevet

Jeg tviler på at det blir bedre av å bytte bank. 

Forklar banken at du behøver hjelp i nettbank, så kan det være at de hjelper deg over telefonen. 

Skrevet

Jeg kan ikke huske sist jeg hadde behov for å ha kontakt med noen av bankene jeg har konto i, så aner ikke hvordan kundeservicen er og bryr meg ikke heller.

Hvor ofte trenger du kontakte banken egentlig? Spiller god kundeservice egentlig noen rolle når det er noe man benytter seg av en gang hvert 5 år eller noe?

Anonymkode: 70c82...fe2

  • Liker 5
Skrevet

Forresten at gammel kodebrikke sperres straks man bestiller ny trodde jeg var allmenn kunnskap, på samme måte som bankkort sperres når man bestiller nytt.

Anonymkode: 70c82...fe2

  • Liker 4
Skrevet

Det er uhyre sjelden jeg må faktisk snakke med banken min, men når jeg har gjort det, har jeg vært fornøyd, ja. Har Sparebanken Vest. 

Anonymkode: 68d68...499

  • Liker 1
Skrevet

Og, har du ikke bank-Id på mobil?

Anonymkode: 70c82...fe2

  • Liker 4
Skrevet

Bytt bank. Dnb har veldig god service. Svarer raskt og veldig hjelpsomme. 

Anonymkode: a870a...5c2

  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bytt bank. Dnb har veldig god service. Svarer raskt og veldig hjelpsomme. 

Anonymkode: a870a...5c2

Ja, et eller annet bør man jo i hvert fall få igjen for alle gebyrene og de dårlige rentevilkårene DNB har...😂 😂 😂 

Anonymkode: 70c82...fe2

  • Liker 3
Skrevet

Søren, får ikke bestilt noe på nettet heller....arggh! TS

Anonymkode: ef6d9...8ae

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Landkreditt Bank og er lite fornøyd med deres kundeservice. Nesten hver gang jeg har ringt til dem så har jeg snakket med den samme, sure kundebehandleren, og hver gang har jeg tenkt at jeg skal bytte bank. Nå har jeg bestilt ny kodebrikke, og de fortalte meg IKKE  at den gamle ble sperret. Så jeg kommer ikke inn i nettbanken nå. Hadde jeg visst dette så hadde jeg ventet et par uker med å bestille ny. Irriterende.

Er det noen som er FORNØYD med kundeservice i sin bank?

Anonymkode: ef6d9...8ae

jeg har også LK-og er misfornøyd!!! så mye sure folk, rot som har oppstått mm. har mye med banken å gjøre fordi jeg har AS

Anonymkode: 34400...49a

  • Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Lille Potet skrev:

Jeg tviler på at det blir bedre av å bytte bank. 

Forklar banken at du behøver hjelp i nettbank, så kan det være at de hjelper deg over telefonen. 

Ja har fått saldo, men er fortsatt handicappet. TS

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten at gammel kodebrikke sperres straks man bestiller ny trodde jeg var allmenn kunnskap, på samme måte som bankkort sperres når man bestiller nytt.

Anonymkode: 70c82...fe2

Jeg har hatt denne kodebrikken i årevis, og før det byttet jeg bank og fikk ny da. Så kan ikke huske at jeg noen gang har bestilt det. TS

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uhyre sjelden jeg må faktisk snakke med banken min, men når jeg har gjort det, har jeg vært fornøyd, ja. Har Sparebanken Vest. 

Anonymkode: 68d68...499

Takk. Jeg er fra Vestlandet så kanskje jeg skal vurdere det. En jeg kjenner fra hjemstedet mitt sier hun bytter aldri fra dem. TS

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og, har du ikke bank-Id på mobil?

Anonymkode: 70c82...fe2

Nix. TS

Anonymkode: ef6d9...8ae

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uhyre sjelden jeg må faktisk snakke med banken min, men når jeg har gjort det, har jeg vært fornøyd, ja. Har Sparebanken Vest. 

Anonymkode: 68d68...499

Samme her, nå er det lite jeg har brukt kundeservice men når jeg har gjort det så er de alltid hyggelige og greie.

  • Liker 1
Gjest Lille Potet
Skrevet

Du virker overdrevent tafatt TS. Har du regninger og overføringer du MÅ få utført hjelper banken deg med det. Om du ikke vil det, får du tåle ett gebyr eller tre? Jeg ser ikke helt hvilken krise du har her? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nix. TS

Anonymkode: ef6d9...8ae

Er du 80 år?

Anonymkode: 70c82...fe2

  • Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bytt bank. Dnb har veldig god service. Svarer raskt og veldig hjelpsomme. 

Anonymkode: a870a...5c2

DNB står i bresjen for å ta fra oss kontantene, så de må du ikke anbefale.

Skrevet

Har hatt Landkreditt tidligere, og bytta på grunn av den elendige servicen som du prater om. Det virker som de kun er interessert i rike bønder og store landbrukslån, og ikke bryr seg om mer "vanlige folk" og evt småbrukere.

Har hatt Sparebank1, lokalbank, og de var relativt greie med henhold til å strekke seg lenger for mindre privatkunder. Enklere med kontokreditter og smålån, og hyggelig kundeservice. Nå er riktignok dette ganske mange år siden, og den gangen var det snakk om personlig oppmøte i banken og mye face to face kontakt. Vet ikke åssen de er idag, men har hvertfall grei erfaring med dem fra tidligere.

Ellers har jeg hatt DnB, og er veldig fornøyd med dem. Syns det er veldig kjekt at jeg bare kan sende melding i nettbanken om det meste, alt fra enkle spørsmål til å melde inn forsikringsskade, og får raskt svar og oppgjør fra dem. Har også ringt dem ved et par anledninger, og da har jeg fått raskt svar, hyggelig service og god informasjon om det jeg har spurt om. DnB er veldig bra så lenge du er god på data, og greier å bruke de tekniske løsningene dems. Har også fått personlig oppfølging mht aksjer og slikt.

En gang jeg hadde mista lommeboka, merket DnB at kortet var forsøkt brukt og "varsellampa" dems gikk av fordi jeg hadde brukt kortet nesten samtidig en annen plass. De ton affære, fulgte opp og dekket opp svindelforsøket. Veldig fornøyd med håndteringen dems rundt dette også. Tviler på at jeg bytter bank igjen. 

Anonymkode: 68a15...b8c

  • Liker 3
Skrevet

TS, du bør bytte til f.eks Tysnes Sparebank! De er supre på kundeservice!

Anonymkode: e93c6...2c4

  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lille Potet skrev:

Du virker overdrevent tafatt TS. Har du regninger og overføringer du MÅ få utført hjelper banken deg med det. Om du ikke vil det, får du tåle ett gebyr eller tre? Jeg ser ikke helt hvilken krise du har her? 

Men du vet ikke hele historien skjønner du, og jeg gidder ikke skrive en lang forklaring om hva som er "krisen". Men nei, ingen stor krise, bare irriterende at de ikke sier fra når kodebrikken blir sperret. Jeg har sperret hele nettbanken nå, pga jeg forsøkte å logge inn for mange ganger med sperret kodebrikke. Om jeg hadde forsøkt å logge inn og fått nettbanken sperret samme dag jeg bestilte ny, så hadde jeg ikke fått den kodebrikken jeg hadde bestilt en gang, da hadde jeg måttet bestilt enda en. Jeg syns det er dårlig service å ikke opplyse om noe som helst bare. TS

Anonymkode: ef6d9...8ae

Skrevet
2 minutter siden, OGI skrev:

DNB står i bresjen for å ta fra oss kontantene, så de må du ikke anbefale.

Nei de skal jeg ikke ha. TS

Anonymkode: ef6d9...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...