Gå til innhold

1.5 åring med feber. Gå ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er hjemme fra barnehagen idag pga feber. 
Allmenntilstand er bra, kan man gå ut på tur eller er det best å være inne? 

Anonymkode: 0dea3...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vært inne så lenge barnet har feber. Barnet trenger å slappe av med feber selv om allmentilstanden er bra. 

Anonymkode: 69fe2...67b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vært inne så lenge barnet har feber. Barnet trenger å slappe av med feber selv om allmentilstanden er bra. 

Anonymkode: 69fe2...67b

Ja jeg vet liksom ikke helt hva vi kan finne på. Barnet er veldig rastløs og elsker å være ute. Så hen vil gjerne ut men vil ikke hen skal fryse eller bli verre heller..

Skrevet

Er man syk så er man inne. 

Anonymkode: 17858...8a0

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er man syk så er man inne. 

Anonymkode: 17858...8a0

Ja... det er kanskje best mtp å bli frisk. Jeg vet som sagt ikke så jeg tenkte å spørre hva andre gjør :)

Skrevet

Spørs litt hvor høy feber også, tenker jeg. Om allmenntilstanden er bra og feberen lav, så er det ingen krise med en liten luftetur type rett utenfor huset. Bare pass på å ikke være i nærheten av andre folk i tilfelle det er noe smittsomt.

Anonymkode: 4b66f...565

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere holder dere så klart INNE fordi nå er det korona tider og feber er faktisk et symptom selv om allmennetilstanden er bra.

Anonymkode: 83703...7b7

• Liker 1
Skrevet

Spørs litt hvor høy feber også, tenker jeg. Om allmenntilstanden er bra og feberen lav, så er det ingen krise med en liten luftetur type rett utenfor huset. Bare pass på å ikke være i nærheten av andre folk i tilfelle det er noe smittsomt.

Ja vi hadde gått for oss selv,og holdt oss borte fra folk. Bare for å lufte oss litt... feber var 38,2 sist jeg målte. 

Skrevet

Dere holder dere så klart INNE fordi nå er det korona tider og feber er faktisk et symptom selv om allmennetilstanden er bra.

Vi ville uansett ikke gått blandt folk,utenfor og rundt i området.. :) jeg tror ikke det er ulovlig med mindre man er i isolasjon? Mulig jeg tar feil..

• Liker 1
Skrevet

Hvis hals/nese/øre er problemet (i tillegg) ville jeg vært inne. Men min erfaring er at å feks ta en lur i vogna ute når barnet har feber, gjør godt. Hvis barnet ikke viser tegn til ubehag når det skal sove i vogna, kan det være deilig å sove ute/trille tur i frisk luft. Det kjøler ned også. Men altså, bare hvis barnet ikke synes det er ubehagelig. Hvis det har feber, men fryser feks, så er det jo ikke så hyggelig å være ute. 

Anonymkode: 57412...208

Skrevet

Jeg har pleid å se an allmenntilstand. Er den fin, så kan vi fint ta oss en trilletur. Frisk luft gjør godt. Så lenge man er kledd passende. Deilig å sove i vogn for en syk liten en. 

Anonymkode: 14511...b3e

• Liker 2
Skrevet

Hvis hals/nese/øre er problemet (i tillegg) ville jeg vært inne. Men min erfaring er at å feks ta en lur i vogna ute når barnet har feber, gjør godt. Hvis barnet ikke viser tegn til ubehag når det skal sove i vogna, kan det være deilig å sove ute/trille tur i frisk luft. Det kjøler ned også. Men altså, bare hvis barnet ikke synes det er ubehagelig. Hvis det har feber, men fryser feks, så er det jo ikke så hyggelig å være ute. 

Anonymkode: 57412...208

Barnet har jo vært snørrete en stund men det har hen egentlig vært siden hen startet i Bhg i august... utover det aner jeg ikke om hen har vondt i hals eller øre,men spiser godt og virker ikke plaget av noe egentlig sånn sett..Hadde kledd godt på om vi gikk ut :) 

Men er usikker på hva vi gjør... 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Hvis allmenntilstanden er bra ser jeg ikke problemet med å kle seg godt og ta en liten tur ut i hagen. Man blir ikke mer syk av en tur ut eller mindre syk av å kjede seg i sengen.

Skrevet

Vi bruker alltid å ta en tur ut om barnet ikke er sengeliggende.mime barn takler ikke å bare være inne. Trikketur i vogn, en liten kjøretur med lite avbrekk ett eller annet sted, sykkeltur i sykkelvogn eller bare ut på terassen. 

I koronstider har vi alltid vært nøye på å ikke være i nærheten av folk på slike turer. 

Anonymkode: f359a...913

Skrevet

Nå allmenntilstanden er bra så kan dere ta en tur, enten han har feber eller ikke. Så lenge dere holder dere borte fra folk så er det greit.

Skrevet

Ja vi holder uansett avstand til folk i disse tider når vi er syke,vi går bare turer rundt i området og nå er det ingen ute uansett da alle er på skole og jobb.. :) 

Skrevet

Vi går ut til tross for lav feber når allmenntilstanden er god og barnet fullt av energi. Men det blir tur i hagen, evt. litt opp i skogen med hunden, og ikke lekeplasser eller steder hvor andre ferdes i noe særlig grad. Jeg tenker også at frisk luft bare er bra når formen ellers er god. Det som evt. er problematisk er smittefare, men så lenge dere holder dere unna folk, skal det ikke være noe problem :) 

Anonymkode: fdb24...014

Skrevet

Kom dere ut, om dere blir for dere selv. Kos på garn. Liten skogstur, bare få dere litt luft. Det gjør godt tenker jeg. Hvorfor stenges inne

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare ta han med ut. Om han blir sliten og vil inn så går dere jo bare inn, null krise. Dette med at man skal "holde seg i ro" under sykdom er utdatert info som gjør den syke sykere. Aktivitet under sykdom er viktig.

men dere må selvsagt unngå andre folk og offentlige lekeplasser. 

Anonymkode: 1789e...9a2

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke i fullt alvor påstå at jeg ikke kan bruke min egen private hage dersom jeg har feber?

Anonymkode: a138b...9b9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...