AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1 Skrevet 16. oktober 2020 Hei Lurer på om det trengs dunpose i vognen hvis barnet går med vinterdress?? Jeg kjøpte en god og varm vognpose i fjor. Da var sønnen min ca 10 mnd gammel og kunne ikke gå. Han pleide å ta på sånn tjukk ulldress og satt i vognposen. Pleide ikke å bruke sko siden han ikke kunne gå. Var i vognen hele tiden mens vi var ute. I år er han snart 2 år gammel. Og vil ikke sitte så mye i vognen. Pleier å ha på vinterdress og vintersko. Jeg lurer på om hvordan vi skal gjøre det i år. Bruker man vognpose hvis barnet har på seg vinterdress eller parkdress? Og hvordan gjør dere det med de våte skoene? Tar man det av før føttene går inn i vognposen? Anonymkode: 6b2e7...17f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #2 Skrevet 16. oktober 2020 Jeg har aldri brukt pose når de har hatt på dress, bare et pledd til å legge over. Tar av skoene om jeg tar pleddet rundt beina. Anonymkode: 20440...110
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #3 Skrevet 16. oktober 2020 Jeg har også ofte et teppe, og tar av skoene og legger dem under vogna (toåringen vil bare gå med cherrox for tiden, så de er lette å få av og på). En gang i blant bruker vi vognpose fordi vi har en baby også som akkurat har begynt å bruke den samme vogna. Da tar jeg av dressen først. Anonymkode: 3250e...51c
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #4 Skrevet 16. oktober 2020 Nei, om han har på vinterdress er det ikke behov for pose. Og OM man har pose, så må man ta skoene av, ja, ellers blir jo posen våt og skitten inni. Vår sover i vognen i bhg, så vi må ha pose i den (ikke så kjekt å sove i utedress...). Så når jeg triller til bhg, sitter han i posen, med god vinterjakke på. Og uten sko, de tar jeg på når vi skal gå fra vognparkeringen til inngangen. Hadde vært veldig deilig å slippe det styret, og bare kunne trille ham i vinterdressen og ikke trengt posen. Anonymkode: 77a1c...1e8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #5 Skrevet 16. oktober 2020 Vi bruker ikke pose nå som hun er så stor at hun går mest og uansett har på seg dress. Anonymkode: d1559...e08
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #6 Skrevet 16. oktober 2020 Hvis vi er ute på tur og barnet sovner i vognen lar jeg utedressen være på. Da tar jeg av skoene og legger et teppe eller to over barnet. Hvis de er våte på føttene bytter jeg sokker også. Så store barn har på seg klær til å være aktive i, så de trenger ofte noe ekstra i vogna. Hvis barnet er våkent og blir lagt til soving tar jeg av utedressen. Det er greit å kunne sjekke bleien og bytte eventuelle våte klær. Så finner jeg frem posen og legger barnet i den. Det er et fint rituale som forteller barnet at det er på tide å sove. Anonymkode: e9ef2...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå