ntrane Skrevet 16. oktober 2020 #1 Skrevet 16. oktober 2020 Streik og krev høyere lønn og bedre arb. Vilkår og evnt andre mangler dere møter på. Kanskje ikke så medmenneskelig i denne pressende tiden, men man må møte hardt mot hardt. Håper dere får betingelsene oppfylt, evnt streik som fører til løsning! Kjør på! 11
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #2 Skrevet 16. oktober 2020 Best å oppføre seg og godta det man får. Anonymkode: 79171...d2d 3
Danseskjørt Skrevet 16. oktober 2020 #3 Skrevet 16. oktober 2020 Sykepleiere har vel ikke streikerett? 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #4 Skrevet 16. oktober 2020 Det er så synd at sykepleiere og andre helsearbeidere ikke kan streike i stor skala. Dette med å kreve sin rett gjelder også helsefagarbeidere. Helsevesenet trenger et skikkelig lønnsløft nå for å kompansere den viktige jobben de gjør. Anonymkode: 2b8e8...6da 17
ntrane Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2020 19 minutter siden, Tuttifrutt said: Sykepleiere har vel ikke streikerett? Det var jeg ikke klar over, på en side kan jeg forstå det, på den andre siden nei 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #6 Skrevet 16. oktober 2020 Sykepleiere og andre yrker innenfor helse har strengt tatt ikke streikerett. Kanskje vi får streike noen timer før det blir tvungen lønnsnemnd pga fare for liv og helse. Og den jobben man ikke har gjort de timene streiken varte, den venter på deg når streiken er over. Dette er vel grunnen til at helsearbeidere blir totalt overkjørt og ikke verdsatt. Anonymkode: fe4df...2c0 11
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #7 Skrevet 16. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sykepleiere og andre yrker innenfor helse har strengt tatt ikke streikerett. Kanskje vi får streike noen timer før det blir tvungen lønnsnemnd pga fare for liv og helse. Og den jobben man ikke har gjort de timene streiken varte, den venter på deg når streiken er over. Dette er vel grunnen til at helsearbeidere blir totalt overkjørt og ikke verdsatt. Anonymkode: fe4df...2c0 Man risikerer masseflukt fra helsevesenet, og at veldig få tar utdanning innen helse siden vilkårene er såå dårlige og arbeidet så tungt. Helsevesenet trenger kompetansen fra sykepleiere og helsefagarbeidere og burde derfor verdsette de mer. Vi kan ikke risikere at de ufaglærte er majoriteten i helsevesenet. Anonymkode: 2b8e8...6da 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #8 Skrevet 16. oktober 2020 Jeg hørte fra familie i Nederland, at der fikk alle sykepleierne utbetalt 1000 euro som kompensasjon! Jeg tror ikke at de har bedre økonomi enn oss, men jammen klarer de å verdsette helsepersonellet bedre enn det vi gjør her! Anonymkode: 6ba50...49a 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #9 Skrevet 16. oktober 2020 Hvor mye tjener sykepleiere? 500k? Anonymkode: 60726...20d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #10 Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man risikerer masseflukt fra helsevesenet, og at veldig få tar utdanning innen helse siden vilkårene er såå dårlige og arbeidet så tungt. Helsevesenet trenger kompetansen fra sykepleiere og helsefagarbeidere og burde derfor verdsette de mer. Vi kan ikke risikere at de ufaglærte er majoriteten i helsevesenet. Anonymkode: 2b8e8...6da Det er det som kommer til å skje, pluss masse utenlandsk innleid arbeidskraft. Ser det på jobben, mange utenlandske vikarer fra Sverige og baltiske land. Jeg skal omskolere meg til neste år, helt ferdig med dette yrket. Føler jeg utdannet meg til moderne slaveri, spyr av Høyre-politikken her tillands! Anonymkode: 6ba50...49a 3
Sunnys Skrevet 16. oktober 2020 #11 Skrevet 16. oktober 2020 Sykepleiere trenger ikke høyere lønn, de trenger flere ansatte. Pasientene får det ikke bedre om sykepleieren får høyere lønn.. men de får det bedre med flere ansatte!! 32
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #12 Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, Sunnys skrev: Sykepleiere trenger ikke høyere lønn, de trenger flere ansatte. Pasientene får det ikke bedre om sykepleieren får høyere lønn.. men de får det bedre med flere ansatte!! Ja vi trenger absolutt flere folk på jobb, og en mer levelig turnus. Men absolutt på plass med en kompensasjon økonomisk i disse tider. Jeg skal i hvert fall aldri mer risikere min egen helse for å ta vare på andre, stå i stell og drit dag ut og inn. Og så bare kjeft likevel. Hvem gidder det? Anonymkode: 6ba50...49a 13
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #13 Skrevet 16. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte fra familie i Nederland, at der fikk alle sykepleierne utbetalt 1000 euro som kompensasjon! Jeg tror ikke at de har bedre økonomi enn oss, men jammen klarer de å verdsette helsepersonellet bedre enn det vi gjør her! Anonymkode: 6ba50...49a Enig. Klappingen som sykepleierne fikk her i våres synes jeg var mer et hån enn verdsettelse. Vi så jo under lønnsforhandlingene hvordan det gikk i årets lønnsoppgjør for de i helsevesenet. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det som kommer til å skje, pluss masse utenlandsk innleid arbeidskraft. Ser det på jobben, mange utenlandske vikarer fra Sverige og baltiske land. Jeg skal omskolere meg til neste år, helt ferdig med dette yrket. Føler jeg utdannet meg til moderne slaveri, spyr av Høyre-politikken her tillands! Anonymkode: 6ba50...49a Skremmende. Ser samme trenden på min arbeidsplass. Ikke kan de språket og ikke får de med seg viktige beskjeder og info. Anonymkode: 2b8e8...6da 4
Sunnys Skrevet 16. oktober 2020 #14 Skrevet 16. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vi trenger absolutt flere folk på jobb, og en mer levelig turnus. Men absolutt på plass med en kompensasjon økonomisk i disse tider. Jeg skal i hvert fall aldri mer risikere min egen helse for å ta vare på andre, stå i stell og drit dag ut og inn. Og så bare kjeft likevel. Hvem gidder det? Anonymkode: 6ba50...49a Ikke bare sykepleiere som er i risiko.. jeg jobber i barnehage, umulig å holde avstand, og vi står også i bleieskift og mye kos/ nærhet og barn som nyser oss rett i fjeset. 11
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #15 Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, Sunnys skrev: Ikke bare sykepleiere som er i risiko.. jeg jobber i barnehage, umulig å holde avstand, og vi står også i bleieskift og mye kos/ nærhet og barn som nyser oss rett i fjeset. Ja jeg støtter deres yrkesgruppe også! Anonymkode: 6ba50...49a 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #16 Skrevet 16. oktober 2020 Lol sykepleiere tjener 537k i gjennomsnitt. Det er mer enn meg og min utdanning er mye vanskeligere å gjennomføre og komme inn på. Ta dere en bolle a Anonymkode: 60726...20d 21
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #17 Skrevet 16. oktober 2020 Hva med at folk gjør jobben sin når folk trenger dem som mest? Anonymkode: 2d46d...732 7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #18 Skrevet 16. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med at folk gjør jobben sin når folk trenger dem som mest? Anonymkode: 2d46d...732 Alle jobber trengs.. hele tiden Anonymkode: 666e3...225 2
Sunnys Skrevet 16. oktober 2020 #19 Skrevet 16. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg støtter deres yrkesgruppe også! Anonymkode: 6ba50...49a Men vi skriker ikke etter høyere lønn som sykepleierne hele tiden... og bruker korona for å få mer.. 7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #20 Skrevet 16. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lol sykepleiere tjener 537k i gjennomsnitt. Det er mer enn meg og min utdanning er mye vanskeligere å gjennomføre og komme inn på. Ta dere en bolle a Anonymkode: 60726...20d Jaha, og hva er dette? Krever ikke rettskrivingsferdigheter da? Anonymkode: 25f57...653 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå