Gå til innhold

Dere som var hjemme samtidig som far hadde perm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan delte dere ting? Oppvåkninger, stå opp om morgenen, andre ting de dagene? 

Jeg ammer. 

Nysgjerrig på hvordan andre gjorde det.,

Anonymkode: 6904a...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på hjemmekontor mens far er hjemme. 

Jeg tar oppvåkninger på natt og far tar morgenen. Men hun har maks en oppvåkning, vi samsover og hun ammes i søvn på null komma svisj.

Far sover med storebror.

Anonymkode: 99259...560

Skrevet

Hvorfor skal du dele i oppvåkninger?  Du egentlig skulle ut i jobb slikk at faren kunne ta seg av ungen (som inkluderer natt og oppvåkninger).  Pappaperm er ikke for at pappa skal ta ferie mens du fortsatt tar være på ungen.  Uansett om du er i ulønnet perm eller har ferie, er det faktisk viktig at du la pappa ta største delen av omsorg for barnet, eller er hele poenget borte med å ha pappaperm da. 

Anonymkode: a5eaa...f51

• Liker 10
Skrevet

Hvordan gjør andre det på natt når det ammes fortsatt da? 

Anonymkode: 6904a...f46

Skrevet

Jeg jobbet hjemmefra da pappan hadde perm (korona). Slik var oppgavefordelingen: han stod opp med henne hver morgen, jeg ammet henne et par ganger om nettene (nattammet fortsatt), pappaen hadde henne hele dagen mens jeg gjemte meg på hjemmekontoret. Ammet en gang i lunsjen, og var med henne etter jobb mens han laget middag (hver ukedag). Delte på kveldene, eller da var vi egentlig sammen alle tre. 

Anonymkode: 8dca3...1dc

Skrevet

Jeg gikk på AAP og faren fikk all permisjon som ikke var øremerket mor (vet ikke om det er mulig med dagens regler, men slik var det den gang, 8 år siden). Jeg ammet og tok nattevåk, resten var mannens ansvar. Nå var jeg jo kronisk syk også, så uansett ville mye falt på ham.

De har et meget tett og fint forhold idag, vil nesten si bedre enn til meg.

Anonymkode: 873ea...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...