Gå til innhold

17 timer sammenhengende søvn, uten mat?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei i barselgruppa hevder altså at babyen sover alt fra 12-17 timer hver natt. Oftere 17 enn 12. Baby fullammes og er 5 mnd. Går det virkelig an?😆

Anonymkode: 26a3d...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj! Kan det virkelig være samme art som min baby? 😆

Anonymkode: d760e...18d

• Liker 1
Skrevet

Det går ann. Jeg hadde et slikt barn. Hun spiste godt til måltidene og var i godt hold. Babyer trenger ikke vekkes for mat med mindre de er undervektige. Jeg vekket henne aldri, og hun var alltid et fornøyd barn med godt sovehjerte. 

Anonymkode: f792c...b06

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går ann. Jeg hadde et slikt barn. Hun spiste godt til måltidene og var i godt hold. Babyer trenger ikke vekkes for mat med mindre de er undervektige. Jeg vekket henne aldri, og hun var alltid et fornøyd barn med godt sovehjerte. 

Jeg kan forstå 12 timer. Men 17 timer?? Det er jo som en nyfødt baby. 

Anonymkode: 26a3d...41c

• Liker 2
Skrevet

17 timer sammenhengende er jo veldig mye. Da hadde jeg definitivt vekt, også med tanke på døgnrytme. 

Min yngste kunne sove opp til 11 timer uten mat på natten som baby, men pga lav vektoppgang måtte jeg vekke henne. 

Anonymkode: 50d69...f9f

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

17 timer? For eksempel fra 19 til 12 dagen etter, uten oppvåkning?? :klo:

Skrevet

Det hørtes ikke bra ut. Melkeproduksjonen går jo støtt og stadig, så lange soveperioder = mindre mat til babyen om man bare ammer. Pumper hun resten av døgnet og gir dobbelt dose mat? Ved fem mnd vil man forøvrig ofte oppleve at melken i seg selv ikke er nok, og det er anbefalt å starte med smaksprøver fra 4 mnd ca.

Anonymkode: 12f4f...f0a

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg vært redd for at barnet mitt var alvorlig sykt! 

Anonymkode: e08cd...02e

• Liker 3
Skrevet

Hadde ungen min sovet 12 timer i strekk i den alderen, hadde jeg nytt det. Hadde den derimot sovet 17 timer i strekk til vanlig i den alderen, hadde jeg oppsøkt lege

Anonymkode: fa0db...cef

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg vært redd for at barnet mitt var alvorlig sykt! 

Anonymkode: e08cd...02e

Enig! Skrev innlegg samtidig som deg, om at jeg ville søkt lege. Great minds think alike

Anonymkode: fa0db...cef

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ikke bra ut. Melkeproduksjonen går jo støtt og stadig, så lange soveperioder = mindre mat til babyen om man bare ammer. Pumper hun resten av døgnet og gir dobbelt dose mat? Ved fem mnd vil man forøvrig ofte oppleve at melken i seg selv ikke er nok, og det er anbefalt å starte med smaksprøver fra 4 mnd ca.

Anonymkode: 12f4f...f0a

Ikke spre slik feilinformasjon!

Anonymkode: 1b384...cd3

Skrevet

Hadde mine babyer sovet 17 timer i strekk, så hadde jeg vekt de. Og hadde de gjort det mer enn en gang, hadde jeg oppsøkt lege. 

Husker den gangen jeg våknet, og fant ut at babyen hadde sovet i 12 timer, det var jo full panikk, var jo redd for om han var død.

Anonymkode: c64c3...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...