Gå til innhold

Enda veldig tannverk etter rotfylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde nervene var borte? Verker sykt! Normalt? 

Anonymkode: f75d6...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du verk før rotfyllingen? Er veken like vond nå? Hvor lenge siden rotfylte du? Det er normalt å ha verk etter en rotfylling, da er det tannkjøttet og kjevebenet som har fått kjørt seg, og ikke tannrotbetennelse selv om det føles slik. 

Anonymkode: 3abc8...916

Skrevet

Å ja, det kan godt verke i et par dager selv om nervene er vekk.

Anonymkode: eda4e...ff2

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge er det siden? Kan være vondt i noen dager uansett. Går det lenger så kan det tyde på at ikke alle nervene er tatt bort eller at du har fått en infeksjon av annen grunn. 

Skrevet

Rotfylling skal alltid skje i to omganger bførstbskal nerven fjernes, før det legges en midlertidig fylling. Dette gjøres for at man skal være helt sikre på at nerven er borte. Etter en stund (husker ikke ekstrakt) så legges permanent fylling. Om du er midt i prosessen kan det være at ikke alt av nerver ble borte. Du burde isåfall gi beskjed til tannlegen din. Jeg vet ikke om det er normalt at det verker etter alt er borte. Jeg kjente absolutt ingenting etter siste nervebiten ble fjernet. 

Anonymkode: 3518b...f10

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rotfylling skal alltid skje i to omganger bførstbskal nerven fjernes, før det legges en midlertidig fylling. Dette gjøres for at man skal være helt sikre på at nerven er borte. Etter en stund (husker ikke ekstrakt) så legges permanent fylling. Om du er midt i prosessen kan det være at ikke alt av nerver ble borte. Du burde isåfall gi beskjed til tannlegen din. Jeg vet ikke om det er normalt at det verker etter alt er borte. Jeg kjente absolutt ingenting etter siste nervebiten ble fjernet. 

Nei, det kommer an på diagnosen. Er tannen vital er det forskning som tyder på at det er fordelaktig å fullføre rotfyllingen i én seanse.

Anonymkode: 1d43d...9bd

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kommer an på diagnosen. Er tannen vital er det forskning som tyder på at det er fordelaktig å fullføre rotfyllingen i én seanse.

Anonymkode: 1d43d...9bd

Det var da veldig underlig. Min tann var vital, men rotfylte i to omganger likevel.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da veldig underlig. Min tann var vital, men rotfylte i to omganger likevel.

Ikke meg du siterte, men ville bare si at det av ulike årsaker likevel ikke er uvanlig eller «feil» å gjennomføre en rotbehandling av en vital tann over to seanser. 

Anonymkode: 45a12...334

Skrevet

Hvis jeg har hatt tannverk så kjenner jeg alltid verk og ømhet i opp mot en uke etter rotfylling, er vanlig for meg det. Og ikke uvanlig har tannlegen sagt.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min også! alle 3 gangene

Anonymkode: cccac...f26

Skrevet

Det kan verke i flere uker(ca 3 uker hos meg). Jeg måtte ta paracet hver dag(frem mot smutten)... For en smerte! Trodde aldri det skulle hi seg...

Anonymkode: fd948...f12

Skrevet

Det er individuelt hvordan smerten virker på hver enkelt fikk jeg vite av tannlege og mange som jobbet der. Hilsen hun som skrev rett over.

Anonymkode: fd948...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...