Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er oppriktig lei av alt, hvorfor er det sånn at jo snillere en er, jo dårligere blir en behandlet, har tålt alt og vist samme kjærlighet alltid, men får da slengt i tryne "du bryr deg ikke om meg, for da hadde du stukket for lenge siden" hva får en kvinne til å si sånt? Og hva får en kvinne til å si i 4 år "du er bare med meg for du vil egentlig ha venninna mi" Når jeg har via all fritid på henne, stillt opp for henne i arbeidstiden til og med når hun har hatt det vanskelig.

Anonymkode: 19480...bca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er oppriktig lei av alt, hvorfor er det sånn at jo snillere en er, jo dårligere blir en behandlet, har tålt alt og vist samme kjærlighet alltid, men får da slengt i tryne "du bryr deg ikke om meg, for da hadde du stukket for lenge siden" hva får en kvinne til å si sånt? Og hva får en kvinne til å si i 4 år "du er bare med meg for du vil egentlig ha venninna mi" Når jeg har via all fritid på henne, stillt opp for henne i arbeidstiden til og med når hun har hatt det vanskelig.

Dette er nemmelig et gjentagende problem. De sier i ene åndedraget at alle menn er drittsekker og behandler kvinner dårlig, men går likevel for disse typene gang på gang. Er bare å gi opp eller bli "drittsekk", så får du mere draget. Synd men sant..

Anonymkode: 0d952...329

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen damer er bare crazzzey crackers, men det er hedigvis flust av normale damer der ute så du må lete videre - styr unna dramaqueens og prinsessesyndrom.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Noen damer er bare crazzzey crackers, men det er hedigvis flust av normale damer der ute så du må lete videre - styr unna dramaqueens og prinsessesyndrom.

Nettopp det ja, at TS selv går etter feil type kvinner 😅 Hva med å date kvinner som er snille TS?

Anonymkode: 5b02e...f46

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp det ja, at TS selv går etter feil type kvinner 😅 Hva med å date kvinner som er snille TS?

Anonymkode: 5b02e...f46

:Nikke:

Skrevet

Når du vier all fritid til en person (og en del arbeidstid) så fremstår du mer enn noe annet som desperat, og en som kryper på hender og føtter for å tilfredsstille noen. Det er ikke attraktiv oppførsel.  

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er nemmelig et gjentagende problem. De sier i ene åndedraget at alle menn er drittsekker og behandler kvinner dårlig, men går likevel for disse typene gang på gang. Er bare å gi opp eller bli "drittsekk", så får du mere draget. Synd men sant..

Skummelt at noen faktisk tror dette.

• Liker 10
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke sant. Selv om man er snill og god, liker ikke alle damer deg. 

Problemet ligger nok i at menn er snille til kvinnene avviser. Man tror man fortjener sex eller kos - når man selv har viet og valgt å bruke tid på henne. 

Å oppføre seg stygt mot damer er ingen god taktikk. Det er derimot årsaken til man forblir singel! Hvis du bruker denne taktikken, vær så snill slutt for ditt ryktes skyld. En dårlig erfaring med en kvinne, gjør ikke alle kvinner tenker det samme.

Hemmeligheten til å få draget er å være snill, takle avvisning og ikke være desperat. 

Anonymkode: 68773...c26

• Liker 2
Skrevet

Når man er "snill" for å få sex så er man ikke snill. 
Man liker også ikke alle som er snill. Er mye mer som skal til for å ha ett forhold. 

Anonymkode: cad0d...d99

• Liker 1
Skrevet

Snill er ikke en kvalitet jeg ofrer en tanke i valg av partner, fordi jeg tar det som en selvfølge at folk generelt er snille og de fleste vanlige mennesker er det. Jeg har aldri opplevd å ha kjemi med folk som ikke er snille. 

For meg er det rett og slett kjemi som er grunnen til at jeg blir interessert i en mann, alt annet er faktisk irrelevant. Kjemi er rett og slett totalpakka av hvem denne mannen er som menneske når man skreller bort alt det ytre, og som treffer noe udefinerbart i meg. 

Hvis man ser på de overflatiske tingene som ofte blir diskutert på KG så ville nok ikke samboeren min kommet med på mange lister. Han har ikke utdanning, han er ikke rik, han jobber i en manuell jobb, han er overvektig, han er lavere enn meg, han er yngre enn meg, han kan finne på å drikke seg full en gang i blant, han snuser og han har til og med sittet inne i yngre år. Likevel er han fantastisk snill, en flott samboer og super far til barnet vårt, og ikke minst har vi en knall kjemi.

Anonymkode: d893f...7c6

• Liker 3
Gjest vanSteike
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen er egentlig veldig enkel:

Menn ser generelt etter litt andre egenskaper i kvinner enn kvinner ser etter i menn. Det en mann rent biologisk trenger fra en kvinne er:

1) Fruktbarhet, altså ungdommelighet og helse

2) Trofasthet, slik at barna faktisk er hans.

Det er derfor fysisk utseende er så viktig for menn, og hvorfor vi typisk ikke vil ha en dame med lav terskel for å ligge med en ny mann. Dette er rett og slett nedarvede tendenser i oss.

For kvinner er dette mer komplisert, de har nedarvet tiltrekning mot å få dekket følgende behov i en mann:

1) Gode gener for avkommet

2) Evne og vilje til å beskytte

3) Tilgang på ressurser

Problemet er følgende:

For en mann er behovene stort sett lineært uavhengige. Det er ingen sterk sammenheng mellom utseende og iboende trofasthet. Så menn ser bare etter "mest mulig av begge" i drømmedama.

For en kvinne er det derimot omvendte korrelasjoner innad i behovene hennes. Brian Scott McFadden har beskrevet dette på en festlig måte:

Problemet med kvinners krav til menn er at de ikke er helt innbyrdes forenlige. Og her ligger essensen:

• Du skal være snill med henne. Men hvis du er for snill med henne signaliserer du samtidig ettergivenhet, altså at hun ikke kan stole på at du er brutal når hun trenger at du skal være det.

• Du skal vie tid til henne. Men hvis du vier for mye tid til henne signaliserer du samtidig mangel på ambisjoner, altså at hun ikke kan stole på at du er målrettet og ønsker å oppnå ting i livet.

• Du skal være tålmodig med henne. Men hvis du er for tålmodig med henne signaliserer du samtidig underdanighet, altså at hun ikke kan stole på at du står opp for deg selv ovenfor andre.

Og så videre.

Det er umulig for en mann å være perfekt for en kvinne på alle områder, rett og slett fordi områdene ikke er kompatible. Det beste som er mulig er å finne den optimale balansen.

Og dette innebærer å være snill, men samtidig å ikke være så snill som overhodet mulig. Du skal også være litt bad boy.

Skrevet
3 minutter siden, vanSteike said:

Og dette innebærer å være snill, men samtidig å ikke være så snill som overhodet mulig. Du skal også være litt bad boy.

Hva legger du i det?

Anonymkode: 874ed...32c

Gjest vanSteike
Skrevet (endret)
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i det?

At du f.eks. ikke er redd for å erte henne litt. Altså ikke mobbe, tråkke på eller latterliggjøre henne, men heller ikke bare stryke og kose på henne hele tiden.

Og dette er ikke fordi at en kvinne liker å bli ertet, isolert sett. Men hun liker å vite at hun er sammen med en mann som ikke frykter henne.

Tilsvarende med å ikke være redd for å gi litt faen og tøye reglene for å få ting gjort. Altså ikke være en sjuskete banditt, men heller ikke være en pyse som lar seg diktere av andres rammer.

Dette er ikke fordi en kvinne liker regelbrudd, isolert sett. Men hun liker å vite at hun er sammen med en mann som har det i seg å gjøre det som trengs.

Og ikke være redd for å være litt dominant. Altså ikke være en tyranniserende mishandler, men heller ikke være Kjell-Simen fra Parterapi.

Heller ikke dette er fordi en kvinne liker å bli underlagt kontroll, isolert sett. Men hun liker å vite at hun er sammen med en mann som kan ta styringen.

Litt bad boy, med andre ord.

Endret av vanSteike
Skrevet
9 hours ago, Aliquis said:

Når du vier all fritid til en person (og en del arbeidstid) så fremstår du mer enn noe annet som desperat, og en som kryper på hender og føtter for å tilfredsstille noen. Det er ikke attraktiv oppførsel.  

Dette kommer vel helt an på situasjonen eller? . Jeg og samboeren min har det slik, vi er alltid tilgjengelig for hverandre uansett hva, men vi er verken desperate eller føler vi kryper på hender og føtter for hverandre. Det er bare det synet vi har på forhold og hverandre, at vi setter hverandre først. Hva er så uattraktivt med det? 

Skrevet
13 minutter siden, mae1234 said:

Dette kommer vel helt an på situasjonen eller? . Jeg og samboeren min har det slik, vi er alltid tilgjengelig for hverandre uansett hva, men vi er verken desperate eller føler vi kryper på hender og føtter for hverandre. Det er bare det synet vi har på forhold og hverandre, at vi setter hverandre først. Hva er så uattraktivt med det? 

Hvis det er gjensidig er det en helt annen ting. Ut ifra TS sin post, så virker det mer ensidig, og da mener jeg det er noe helt annet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker snille gutter! :) 

• Liker 2
Gjest Lille Potet
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trekker en feilslutninger ut fra din kjærlighetssorg. Det var du og henne. Ikke "jo snillere du er, jo dårligere blir du behandlet". Kanskje det var slik mellom dere, men det stemmer ikke hver gang. 

Hun var ikke den rette for deg. Du trenger ikke å tenke så mye på hvorfor hun ikke satte pris på deg. Tenk heller på at neste gang treffer du en kvinne som liker deg for den du er og som ikke lar sitt eget dårlige selvbilde gå ut over deg. 

Skrevet
13 timer siden, vanSteike skrev:

Grunnen er egentlig veldig enkel:

Menn ser generelt etter litt andre egenskaper i kvinner enn kvinner ser etter i menn. Det en mann rent biologisk trenger fra en kvinne er:

1) Fruktbarhet, altså ungdommelighet og helse

2) Trofasthet, slik at barna faktisk er hans.

Det er derfor fysisk utseende er så viktig for menn, og hvorfor vi typisk ikke vil ha en dame med lav terskel for å ligge med en ny mann. Dette er rett og slett nedarvede tendenser i oss.

For kvinner er dette mer komplisert, de har nedarvet tiltrekning mot å få dekket følgende behov i en mann:

1) Gode gener for avkommet

2) Evne og vilje til å beskytte

3) Tilgang på ressurser

Problemet er følgende:

For en mann er behovene stort sett lineært uavhengige. Det er ingen sterk sammenheng mellom utseende og iboende trofasthet. Så menn ser bare etter "mest mulig av begge" i drømmedama.

For en kvinne er det derimot omvendte korrelasjoner innad i behovene hennes. Brian Scott McFadden har beskrevet dette på en festlig måte:

Problemet med kvinners krav til menn er at de ikke er helt innbyrdes forenlige. Og her ligger essensen:

• Du skal være snill med henne. Men hvis du er for snill med henne signaliserer du samtidig ettergivenhet, altså at hun ikke kan stole på at du er brutal når hun trenger at du skal være det.

• Du skal vie tid til henne. Men hvis du vier for mye tid til henne signaliserer du samtidig mangel på ambisjoner, altså at hun ikke kan stole på at du er målrettet og ønsker å oppnå ting i livet.

• Du skal være tålmodig med henne. Men hvis du er for tålmodig med henne signaliserer du samtidig underdanighet, altså at hun ikke kan stole på at du står opp for deg selv ovenfor andre.

Og så videre.

Det er umulig for en mann å være perfekt for en kvinne på alle områder, rett og slett fordi områdene ikke er kompatible. Det beste som er mulig er å finne den optimale balansen.

Bra, tror du er inne på noe der. Tror det er mye mer biologi og evolusjon i spill enn vanlige folk forstår. Vanskelig balanse...

Det er en trygghet for oss damer at mannfolket tør å si fra når vi holder på å gjøre noe dumt. Som fex å bruke opp alt av penger for å pusse opp kjøkkenet uten at det er strengt nødvendig . Kjell-Simen fra parterapi er et flott bilde på en mann som er for «snill». 
Å ikke ha egne meninger er vel egentlig et usexy trekk hos kvinner også vil jeg tro. 

Skrevet

Snill er noe av det mest uattraktive og frastøtende en mann kan være. Og hvis du får rykte på deg for å være snill er du "fortapt".

Hvis du er snill så ton det ned. Vær litt dritsekk

Anonymkode: ac8d4...858

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snill er noe av det mest uattraktive og frastøtende en mann kan være. Og hvis du får rykte på deg for å være snill er du "fortapt".

Hvis du er snill så ton det ned. Vær litt dritsekk

Anonymkode: ac8d4...858

De fleste menn er allerede snille og greie. 

Anonymkode: 608b7...bc2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...