Gå til innhold

Er gode relasjoner bare en bløff? Hvordan skaper man en egen lykkelig familie som voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt dårlige relasjoner hele livet og opplevd mye vondt. Har en familie som driter i meg og har ingen venner fra barndommen. Har vært uheldig på datingfronten også. Jeg ønsker meg så sårt en mann som er trygg, snill, god, kjærlig, romantisk, omsorgsfull og familiekjær, hvorfor finner jeg han ikke? Jeg nærmer meg 30 ønsker egne barn og jeg trenger relasjoner og trygghet rundt meg som alle andre. Ønsker meg bare kjærlighet og tilhørighet som alle andre, skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke er verdig noen andres kjærlighet eller anerkjennelse? Folk virker bare super overflatiske, kalde, fjerne og uinteresserte og har feile verdier. Jeg bor på et sted der det ikke akkurat kryr av gode folk og internett er heller ikke beste stedet å finne oppegående folk. Er så lei😪 drømmer om en god og snill mann som behandler meg bra for engangsskyld og egne barn, et hus og en hytte ved havet og et godt liv. Har bare fått dritt 😭

Anonymkode: 19269...e24

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du baserer livet ditt på at du må ha mann og barn så kan jo det bli veldig vanskelig å leve med. Alle klarer ikke bygge opp en familie.

Bor du på et dårlig sted, så kan du jo tenke på å flytte til et større sted. Så du får mer utvalg av mennesker.

Så må du slutte å bryt deg selv ned, du er i ond sirkel. Som bare DU selv kan komme ut av, det er DU som må komme deg videre i livet.

Trygghet skaper du selv, bli trygg på deg selv. Du skal ikke være avhengig av noen andre for at du skal være trygg.

Anonymkode: b0309...5af

• Liker 2
Skrevet

Skap deg et godt liv alene og slutt å lete desperat etter en mann. Sannsynligvis vil han plutselig dukke opp helt av seg selv når du blir fornøyd med deg selv og livet ditt. Og skulle han ikke det så har du likevel hatt et godt liv i stedet for å ha kastet det bort på å desperat søke etter en mann som skal gjøre deg lykkelig.

Anonymkode: 98368...ea2

• Liker 2
Skrevet

Ingenting kommer av seg selv, du må nesten ut av offerrollen og se hvordan du selv kan endre situasjonen. 

Anonymkode: f7800...42c

• Liker 1
Skrevet

Det eneste jeg leser i HI er jeg, meg og meg selv, og en forventning om at alle skal ordne alt for at det skal bli bra for deg.

Du må ta tak i eget liv på egenhånd og bli et selvstendig menneske. Først da vil du kunne finne en partner som kan vare.

Skrevet

Siden du ikke har hatt en eneste god relasjon gjennom livet så høres det ut som et problem med deg, ingen andre. Jobb med deg selv og gjør deg selv til en person som folk vil ha en relasjon til. Husk, relasjoner går begge veier, det er ikke enveiskjørt.

• Liker 1
Skrevet

Trist at du har hatt en vond barndom. Traumer rundt relasjoner i barndommen, feks omsorgssvikt, kan gjøre at det er vanskeligere med relasjoner i voksen alder. Har du vurdert å forsøke å få gå i terapi for dette? Hør med fastlegen feks? Hvor i Norge bor du? Jeg bor i Oslo og gikk på depresjonsmestringskurs hos DPS her, og på oversikten over kurs så jeg at de hadde et om relasjoner også. 

Ang. menn så må du nok se i riktige miljøer og kanskje fire på andre krav om det er trygghet og nærhet du setter høyest, finne en som liker det samme som deg. En som er ferdig med festing og sånn feks :) Sikker på at det finnes mange sånne menn der ute. Også må du selvfølgelig gi av deg selv også og gi det samme tilbake i relasjonen, samt jobbe med å klare å stole på andre, slippe dem inn osv som kan være vanskelig etter vonde opplevelser.

Anonymkode: 4b50b...357

Skrevet

Man må også senke kravene til andre folk litt for å ha gode relasjoner. Forventer man alt for mye så er det så mye vanskeligere å være fornøyd og lykkelig siden man så lett blir skuffet. (Man skal såklart ikke tolerere å bli behandlet dårlig men generelt så ser jeg noen som har store forventinger til den tid, engasjement og tilknytning de forventer at andre skal gi en, når folk ofte har mye med seg selv også og ikke kan gi så mye)

Anonymkode: 4b50b...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...