Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidleig etter fødsel klarte dere å dra bort på besøk? Vi skal feire jul med mine foreldre i år, men baby kan bli født rett før jul om det blir igangsettelse, jeg har null peiling, men om fødselen går fint og uten komplikasjoner, hvor raskt klarte dere å dra bort på besøk?

Anonymkode: 8f4b8...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke hatt noen med nyfødt baby på overnattingsbesøk. 

Anonymkode: 6df46...43c

• Liker 7
Skrevet

Å dra på besøk er par timer kan man gjøre når man er ute av sykehuset.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke hatt noen med nyfødt baby på overnattingsbesøk. 

Vi bor 4 minutter unna de i bil, så skal ikke sove over

Anonymkode: 8f4b8...b91

Skrevet

Dro på ett kort visitt etter 4 dager. Men angret meg.. revnet ganske heftig, og kjønnsleppene var så hovne at det føltes ut som jeg hadde testikler (OVERDRIVER IKKE) i 2 uker. Renselsen er ett herk og kan føler seg sykt heslig.. amming foran andre er også nytt og rart. 

Tror ikke du kan planlegge dette, men skal foreldrene dine ha en rolig feiring uten å ha ett slektstreff og tilrettelegger for deg så går det nok fint 🥰 

Anonymkode: d9c64...365

• Liker 1
Skrevet

Med nummer 1 kunne jeg ønske jeg ventet myyye lengre. Ventet 5 dager, og det var alt for kort. Hele jula ble ødelagt. Jeg var sliten, hormonell, sår, blodfattig og følte meg jævlig. 

Med nummer 2 var jeg på storsenteret 3 dager etter fødsel og følte meg frisk og sprek. 

• Liker 3
Skrevet

Reiste vekk ei helg da det hadde gått 3 uker. 
skal sies at jeg aldri var i dårlig form etter fødsel. Hadde ca 20 sting men det var sydd skikkelig sammen og jeg hadde verken vondt eller var hoven :) 

Anonymkode: 9ddf2...02d

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri reist på besøk så kort etter en fødsel. Jeg har ikke født enda, men har nære venninner som har barn - så har jo fulgt godt med. Så det er noe jeg absolutt ville latt vær! Som jeg ser over her var det ei som revnet heftig f.eks.

Det beste er nok å holde seg hjemme til jul i år, og heller få besøk av familien før eller etter middag. Nyt tiden alene som den lille nye familien dere har(får), er min anbefaling. 

Skrevet

Jeg var innom en venninne på besøk samme dag jeg kom ut av sykehuset. 😄 Hun var sengeliggende da og så hadde hun så lyst til å se mitt lille vidunder så da tok jeg turen. Jeg var i toppform etter fødsel  og var full av energi, hadde jeg hatt lang fødsel og blitt klippet fra A til Å så hadde jeg nok holdt meg hjemme. 

Første overnatting var vel etter en uke, da var vi på besøk hos familie, ikke noe problem det heller. :) 

• Liker 1
Skrevet

Det er null problem å dra på besøk om formen din er fin og de bor bare 4 min unna (!). 

Jeg var i helt fin form rett etter fødsel, kunne løpt hjem fra sykehuset om jeg ikke hadde vært redd for å tisse på meg - og jeg revnet mye og ble sydd i to timer. 

Det eneste som gjorde at jeg kviet meg for å dra i besøk, var at jeg slet med ammingen, og jeg ville ikke sitte der og styre med det om det var andre tilstede. 

Så kommer det også an på besøket - om det er mye støy og ståk, er ikke det bra for en nyfødt, så det ville jeg unngått. 

Men altså, dette kan du vel bare ta som det kommer? Om det bare er 4 min unna, er det jo ikke akkurat som at du må Planlegge og bestille billetter og fandens oldemor. 

Anonymkode: 67fad...1c5

• Liker 3
Skrevet

Dette er veldig individuelt, så du må nesten vente 0 se hvordan du faktisk føler deg. Selv om fødselen har gått fint og man ikke fikk komplikasjoner, kan man være ganske vrak etterpå likevel. Det er også renselse, amming kan være vanskelig i starten (hvis du vil amme), hormoner, osv osv. Noen er i finfin form, andre helt i andre enden og mange midt på. Jeg klarte ikke engang handle brød og melk på butikken et par uker etter min første ble født 😅 virket som en umulig oppgave. Etter nuller to ble født var jeg på cafe etter 3 dager og følte meg helt som meg selv. 

Anonymkode: c1665...142

• Liker 2
Skrevet

Dro til mine foreldre som bor 4timet unna i bil etter fire dager hjemme. Overnattet der i 4 dager før vi dro til hans foreldre som bor 8 timer unna mine foreldre etterpå. Var der en liten uke før vi kjørte hjem, som tok 6-7 timer. 

virkelig ikke noe problem! 

Anonymkode: 89085...afe

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble for øvrig sydd foran til bak, kraftig grad 3. Brukte bleier og kjole/skjørt 😂 men gikk uansett helt fint! 

Anonymkode: 89085...afe

Skrevet

Jeg har termin 19 desember, ungen kan jo komme alt fra 1 desember til vel 30 desember 🙈 vi har planlagt å feire jul hos mine foreldre. Først var det meningen det bare skulle være oss og  en av søstrene mine. Nå kommer plutselig besteforeldre, en tante og muligens en til søster med familie. Vi vurderer å holde oss hjemme 🤯 

Uansett blir ingenting bestemt før julen faktisk er her. Storesøster på 4 må få feire litt jul med mormor og morfar, men det kan godt være vi bare stikker innom til middag og går igjen. Eventuelt at jeg sender mann og eldstemann dersom formen min er dårlig. Vi aner jo ikke på forhånd.  Vi har under 10 minutter å kjøre også 😅

Anonymkode: 5dd6d...a05

• Liker 2
Skrevet

Veldig individuelt som mange skriver. Her ble det hastekeisesnitt og en dårlig start på det hele, så jeg var ikke meg selv på mange uker. Men planlegg for at det går bra, og så endrer du bare om du ikke føler for det. 

Anonymkode: 528d5...e32

Skrevet

Baby her var 3 uker på tirsdag, onsdag var vi borte på middag. Dro igjen under 1 time etter vi kom dit. Vi har ikke helt fått til ammingen og jeg liger ikke å dra bort når vi må drasse på mme og flasker..

Anonymkode: 59aa9...a80

• Liker 1
Skrevet

Det er så mange ukjente faktorer at det er umulig å forutse. :)

Dersom fødselen er rask og enkel, du ikke revner mye eller mister mye blod, dersom du kommer greit igjan med ammingen og babyen dier greit og sover bra, kan det gå fint. Men tror jeg ville satset på å gå på middag, og ikke nødvendigvis en helaften med så mye folk.

Sannsynligvis er du sliten, mannen er sliten, og barnet jobber med å tilpasse seg et liv utenfor magen. Det kan være at du ikke orker så mye folk, at du ikke kan sitte, at ungen har kolikk eller andre problemer. Si på forhånd at du håper dere kommer til middag, og hvis dere blir lenger så er det en bonus. Men si også at dersom dere ikke kommer, så skal de ikke gi dere dårlig samvittighet for det!

Anonymkode: 492bb...d5f

• Liker 1
Skrevet

Litt på siden, men: Nyfødte har jo dårlig immunforsvar. Skal dere virkelig være sammen med andre mennesker midt i den verste sykdomsperioden i året med en nyfødt? Nå tenker jeg ikke bare på korona. Omgangssyken er f.eks veldig farlig for en nyfødt. Hvorfor ikke bare ta en rolig jul hjemme i år?

Anonymkode: b84c4...33e

• Liker 1
Skrevet

Vi fløy på besøk til besteforeldrene og oldeforeldrene da hun var fire uker. Var null stress. Fly er mye bedre enn bil med baby, siden du får ha den på fanget. Bil er et helvete, unngikk så sant det var mulig å kjøre lenger enn max et kvarter første året...

Men hvis det er andre barn der hadde jeg ikke giddet. Stor forskjell på mange voksne som tilpasser seg babyen og hjelper til, og masse unger som skråler og hoier og selv krever oppmerksomhet.

Anonymkode: 1e93a...aa4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden, men: Nyfødte har jo dårlig immunforsvar. Skal dere virkelig være sammen med andre mennesker midt i den verste sykdomsperioden i året med en nyfødt? Nå tenker jeg ikke bare på korona. Omgangssyken er f.eks veldig farlig for en nyfødt. Hvorfor ikke bare ta en rolig jul hjemme i år?

Anonymkode: b84c4...33e

Stort sett har jo "alle" kontakt med mange mennesker i barseltiden som hilser på den nyfødte. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...