AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #21 Skrevet 16. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men mistenker at mange med høy IQ lettere får dårlige arbeidsvaner og blir late. De seilte gjennom grunnskole og videregående og fikk gode karakterer uten å jobbe særlig hardt. Dette straffer seg senere i høyere utdanning og jobb der det ikke bare gjelder å gjengi noe man nettopp har skummet gjennom fort bare en gang. Anonymkode: 0ec6a...4f7 Yes dette straffer seg og jeg vet alt om det. Greide aldri å dukke opp i noen timer og hadde konsentrasjonsvansker...snittet falt år etter år.....og endte utrolig nok opp med nesten 5...men på høyere utdanning ble jeg rævkjørt....lese i 3 dager funket ikke lenger.... Anonymkode: e2380...f8f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #22 Skrevet 16. oktober 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en form for intelligensa ja... Tar det ikke så altfor seriøst. Fikk rundt 130 på de testene jeg har tatt... Men på skolen fikk jeg sjelden mer enn 3ere på matteprøver ol. Mye fordi jeg ga f og dårlig lærere og miljø, og så på skolen som 99% meningsløst tidsfordriv og fysisk/kognitiv tortur og indoktrinering. Anonymkode: 1d646...19e haha 😂 morsomt. Forstår deg. Anonymkode: a8475...a78
Gjest Made4u Skrevet 16. oktober 2020 #23 Skrevet 16. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: IQ er det beste målet på intelligens vi har. Om du har høy IQ så er du smart. Det går an å ha høy IQ men lav EQ for eksempel og da er du dum når det kommer til å forstå andre mennesker, men fortsatt smart når det kommer til matte for eksempel. Anonymkode: 2c633...080 Nå er det ikke nødvendigvis slik, at han som aldri er med på fest og som liker å holde på med andre ting enn folk flest, at han har lav EQ, snarere er det så enkelt som at et intelligent menneske gjerne bare har andre ønsker enn andre. Uten at h*n skulle vært mistenkt å ha lav sosial intelligens av den grunn. Men jeg vet at mange feilaktig tenker at de smarte ofte har lav EQ, det er direkte feil da intelligente mennesker overgår mindre intelligente mennesker på EQ., Misoppfatningen er så vanlig at en feilaktig myten stempler intelligente mennesker som noen som gjerne er sosialt uintelligent, det selv om de er mer sosialt intelligente enn de som fremmer den feilslåtte myten.
Hank Amarillo Skrevet 16. oktober 2020 #24 Skrevet 16. oktober 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kayne west feks, han har stor musikalsk intelligens, men iqen er ikke særlig høy. Kanye West har en IQ på 135
Hank Amarillo Skrevet 16. oktober 2020 #25 Skrevet 16. oktober 2020 28 minutter siden, hablador skrev: Vi har 8 ulike intelligenser: personligintelligens, sosialintelligens, språkintelligens, kroppslig- kinestetisk, logisk-matematiskintelligens, romlig-visuell intelligens, musikalskintelligens, naturalintelligens. Nei. Gardners intelligenser regnes som personlighetstrekk heller enn intelligenser.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #26 Skrevet 16. oktober 2020 4 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Kanye West har en IQ på 135 Feil, google det da hvis du lurer. Han har 115 i iq. Anonymkode: a8475...a78
Hank Amarillo Skrevet 16. oktober 2020 #27 Skrevet 16. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil, google det da hvis du lurer. Han har 115 i iq. Anonymkode: a8475...a78 Den siden har null troverdighet
Hank Amarillo Skrevet 16. oktober 2020 #28 Skrevet 16. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil, google det da hvis du lurer. Han har 115 i iq. Anonymkode: a8475...a78 https://www.celebrityiqs.com/intelligence/donald-trump lolz
sirenas Skrevet 16. oktober 2020 #29 Skrevet 16. oktober 2020 5 minutter siden, Hank Amarillo skrev: https://www.celebrityiqs.com/intelligence/donald-trump lolz 🤭🤭🤭
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #30 Skrevet 16. oktober 2020 God nok IQ er bra nok IQ Er det viktig å ha høy IQ? - I vårt samfunn er det en fordel, men det var nok viktigere før. Da var det sterkt knyttet til høy utdannelse og inntekt. Men å måle IQ mot suksess er ikke like viktig lenger. I dag vurderer vi et videre spekter av ferdigheter. IQ og viktighet henger dermed sammen med hva slags samfunnsform vi har. Da jeg vokste opp, var det ikke spørsmål om høy IQ, men god nok IQ. Ellers hadde det lite betydning. På den annen side har du folk med høy IQ og for eksempel veldig skrale sosiale ferdigheter. De kan nok komme seg frem i et beskyttet miljø, men de forstår ikke hva som skjer sosialt. Det finnes også leger eller psykologer som ikke forstår andre menneskers følelser, og det er jo en katastrofe. Du er ingen god lege eller psykolog da, uansett hvor god du ellers er i faget. Det at du gjør det bra, henger nok sammen med hvilke kombinasjoner av ferdigheter du har. Men det skader aldri å ha litt omløp i hodet. Som regel er det en fordel. Verden er nok stort sett slik du tror den er, avslutter Sundet. Anbefaler å lese dette intervjuet av Jon Martin Sundet. Han er øeofessor i paykologi og en av Norges fremste eksperter på intelligens og IQ. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/intelligens-og-iq/?page=all Anonymkode: a8475...a78
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #31 Skrevet 16. oktober 2020 19 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Den siden har null troverdighet Ja kansje den siden der ja. Men jeg orket ikke lete etter den Norske for å overbevise en fremmed på KG. Det er en Norsk side som er troverdig, der står det om Kayne West. Var tydelig at han hadde stort potensiale i musikk og det ble diskutert. Er vel ikke så vanskelig å google? Omg... Jeg finner svar på nesten alt. Var interessant å lese den siden. Mr bean har målt sin til 178 ! Anonymkode: a8475...a78
Hank Amarillo Skrevet 16. oktober 2020 #32 Skrevet 16. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke så vanskelig å google? Tja..du greier det nå ikke så...men men
Djungelvrål Skrevet 16. oktober 2020 #33 Skrevet 16. oktober 2020 (endret) 1 time siden, byråkrati skrev: Jeg driter i IQ scoren til den enkelte, jeg merker hvem som forstår og hvem som ikke gjør det. Jeg merker hvem som har sosial forståelse og ikke. Men å tro at IQ har null verdi er ønsketenking. Det er mange mennesker som mener det motsatte av oss selv, som er like smarte eller smartere enn oss selv. Sånn er det bare. En som er overlegen oss selv mentalt kan være en jævlig person. Sorry, men din rasistiske nabo kan være deg mentalt overlegen. Om det plager deg, betyr det bare at du verdsetter intelligens mer enn du sannsynligvis burde. Det finnes mange stygge, jævlige mennesker som er veldig smarte. Ja det er vel ikke noen som tror at IQ handler om etikk og moral? Selvfølgelig kan de som har høy IQ være motsatt av normalen. Tipper f.eks Breivik har høy IQ. Endret 16. oktober 2020 av Apocalypte 1
Djungelvrål Skrevet 16. oktober 2020 #34 Skrevet 16. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: God nok IQ er bra nok IQ Er det viktig å ha høy IQ? - I vårt samfunn er det en fordel, men det var nok viktigere før. Da var det sterkt knyttet til høy utdannelse og inntekt. Men å måle IQ mot suksess er ikke like viktig lenger. I dag vurderer vi et videre spekter av ferdigheter. IQ og viktighet henger dermed sammen med hva slags samfunnsform vi har. Da jeg vokste opp, var det ikke spørsmål om høy IQ, men god nok IQ. Ellers hadde det lite betydning. På den annen side har du folk med høy IQ og for eksempel veldig skrale sosiale ferdigheter. De kan nok komme seg frem i et beskyttet miljø, men de forstår ikke hva som skjer sosialt. Det finnes også leger eller psykologer som ikke forstår andre menneskers følelser, og det er jo en katastrofe. Du er ingen god lege eller psykolog da, uansett hvor god du ellers er i faget. Det at du gjør det bra, henger nok sammen med hvilke kombinasjoner av ferdigheter du har. Men det skader aldri å ha litt omløp i hodet. Som regel er det en fordel. Verden er nok stort sett slik du tror den er, avslutter Sundet. Anbefaler å lese dette intervjuet av Jon Martin Sundet. Han er øeofessor i paykologi og en av Norges fremste eksperter på intelligens og IQ. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/intelligens-og-iq/?page=all Anonymkode: a8475...a78 Hvorfor er ofte høy IQ assosiert med manglende sjelsevner? Det er da ingen som setter spørsmåltegn med de som har gode sosiale ferdigheter og IQ? Kan man ikke ha begge ferdighetene? 1
Gjest byråkrati Skrevet 16. oktober 2020 #35 Skrevet 16. oktober 2020 1 hour ago, Apocalypte said: Ja det er vel ikke noen som tror at IQ handler om etikk og moral? Selvfølgelig kan de som har høy IQ være motsatt av normalen. Tipper f.eks Breivik har høy IQ. Selvsagt er det mange som assosierer høy IQ med bedre mentale evner = må være et bedre menneske. Det sitter langt inne for mange å innrømme at et individ som heier på Trump har høyere IQ enn en selv. Eller at ei dame som mener alle menn burde avlives er smartere enn dem selv. Eller noen som tror på at verden er styrt av firfirsler er smartere enn dem selv
Djungelvrål Skrevet 16. oktober 2020 #36 Skrevet 16. oktober 2020 35 minutter siden, byråkrati skrev: Selvsagt er det mange som assosierer høy IQ med bedre mentale evner = må være et bedre menneske. Det sitter langt inne for mange å innrømme at et individ som heier på Trump har høyere IQ enn en selv. Eller at ei dame som mener alle menn burde avlives er smartere enn dem selv. Eller noen som tror på at verden er styrt av firfirsler er smartere enn dem selv Jeg har ikke visst at folk gjorde dette. Jeg har aldri assosiert mennesker med høy IQ som spesielt gode mennesker. Det har for meg liten sammenheng. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå