Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer vil droppe julegaven i år også. Vi droppet det i fjor fordi ingen av oss ønsket oss noe og vi syns det var bortkastet å bare kjøpe noe tilfeldig. Vi valgte istedenfor å kjøpe julekalender til hverandre. Jeg fikk en rituals kalender og jeg laget en øl-kalender til han. Jeg skjønner poenget hans. Det er ikke vits å bruke masse penger når ingen av oss ønsker oss noe. Det blir eventuelt å bytte pengelapper liksom... når jeg fortalte dette til noen venninner så ble de helt sjokkerte å kunne ikke fatte at vi - samboere og kjærester i 6 år, ikke skulle kjøpe gave til hverandre....

er det rart? Hva gjør dere?😄

Anonymkode: a483a...be9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør vi. Jeg har virkelig ingen formening om noe annet er rart - whatever works for dere, liksom. 

Anonymkode: 39b09...6e8

• Liker 1
Skrevet

Vi bestemte oss for symbolske gaver i år. Jeg kommer til å kjøpe noen spesielle øl til ham feks, synes det er hyggelig med en liten overraskelse, men ingenting dyrt. I fjor fjernadopterte han en bjørn til meg. 

Anonymkode: 54ba2...d5b

• Liker 4
Skrevet

Vi kjøper enten noe vi trenger på fellesen eller noe til hverandre om vi har ønsker. Kjøper ikke noe bare for å kjøpe noe. 

Anonymkode: 84c7f...1c2

• Liker 2
Skrevet

Vi kjøper noe vi trenger og ønsker. Nye høytalere, spill, penger til reise.. 

Det er litt koselig å ha noe liksom :)

Anonymkode: e3570...deb

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bestemte oss for symbolske gaver i år. Jeg kommer til å kjøpe noen spesielle øl til ham feks, synes det er hyggelig med en liten overraskelse, men ingenting dyrt. I fjor fjernadopterte han en bjørn til meg. 

hehe, den var ny, fjernadoptert bjørn. 😊😊

Anonymkode: 200f3...6a3

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøper noe vi trenger og ønsker. Nye høytalere, spill, penger til reise.. 

Det er litt koselig å ha noe liksom :)

Anonymkode: e3570...deb

Enig i at det er koselig... derfor har jeg litt bismak ved at han ikke vil kjøpe noe selvom jeg ser poenget hans... 

Anonymkode: a483a...be9

Skrevet

Selvsagt 

Anonymkode: 7f4f5...37e

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er ikke noe problem å finne noe å kjøpe. Han har masse hobbyer og interesser og trenger masse ting. Da er det koselig å kjøpe gave. Jeg forteller ham hva jeg ønsker meg, også kjøper han det. 

Anonymkode: 0ef5b...2e9

Skrevet

Selvfølgelig kjøper vi julegaver til hverandre! 

Anonymkode: 6ef03...190

Skrevet

Av og til ja, av og til nei.

Mannen min elsker å gi gaver, men å få gaver er han ikke så glad i. Jeg syns det er ok å få gaver som er gjennomtenkte og noe jeg trenger. Mannen min vil helst velge ut alt helt selv, sjekke tester og få så mye informasjon som mulig om det han skal kjøpe, før han velger det som er riktig for han. Så da pleier jeg heller å lage noe til han, sokker, karameller, likør osv. Og han kjøper noe til meg om jeg har noe jeg ønsker meg.

Som oftest prater vi litt om det med gaver en stund før jul (og bursdager), om hva vi ønsker oss, ca pris vi kan legge oss på, og om vi heller vil spare pengene for å fikse oss noe felles.

Anonymkode: 9d7ac...907

Skrevet

Nei, vi har bestemt oss for å ikke gjøre det. Det gjorde vi allerede første julen sammen. Men vi kjøper bursdagsgaver til hverandre, det føler jeg er noe annet. Og jeg synes egentlig det er en fin ordning!

Julegaver ble vi enige om å la være rett og slett fordi det er så mange andre man må kjøpe gave til, og at vi heller gjør noe sammen eller kjøper noe vi trenger sammen, enn å kjøpe noe til hverandre, bare for å kjøpe noe.

I fjor bestilte vi oss en ferietur sammen isteden, mens i år har vi nylig kjøpt oss en dyr TV som vi ble enige om at kan være julegaven til oss selv i år, selv om den kom vel tidlig. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I fjor fjernadopterte han en bjørn til meg. 

For en fin gave! Hvor(dan)gjør man dette?

Anonymkode: c1b0b...496

• Liker 1
Skrevet

Vi har alltid kjøpt noe "fra hverandre til hverandre". 
Det er noe vi trenger til husholdningen, og som vi måtte ha kjøpt på et tidspunkt uansett, men vi velger å gjøre det slik i stedet for å bruke penger på en personlig julegave.

Anonymkode: 98960...dc4

Skrevet

Vi gjør det, ja, men jeg ser virkelig ikke hva som er galt med å la være om man ønsker det. 

Mine foreldre kjøper seg noe sammen. Dvs, oftest bare pakker de inn noe de uansett hadde kjøpt seg, og sier at det er til dem fra dem ;) I fjor hadde de kjøpt seg ny støvsuger, og pakket da den inn og sa det var gaven til hverandre. 

Anonymkode: 2ac69...b49

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig vil han ikke det - han synes det er nok dødskjedelig å gå og kjøpe gaver, lik mange mannfolk der ute, og er bare glad å ikke må bruke litt krefter å gjøre noe koselig for deg. 

Ja, her bytter vi gaver med hverandre. Skal bare mangle. 

Anonymkode: 11f80...e33

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøper gjerne noe til oss felles.

I julen 2019 ble vi enige om at vi skulle ta en storbyweekend i april-mai uten barn og at det var gaven til hverandre. Vel, det gikk jo bra 🙂

Det er viktigere å holde tempoet og stresset nede enn at vi på død og liv må finne noe til hverandre. Jeg tror jeg kjøpte en genser og et skjerf til henne i fjor.

Har jeg gode ideer på ting hun trenger kjøper jeg gjerne det, men kjøper ikke noe bare for å kjøpe noe.

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser heller en bedre middag ute. Men vi har endt opp med å gi hverandre en liten gave hver for syns skyld. Usikker på hva vi gjør i år.

Anonymkode: e5b1c...e4b

• Liker 1
Skrevet

Kunne aldri falt oss inn å ikke kjøpe julegave til hverandre!😂 vi er ikke unger lenger, og får liksom ikke så mye fra de irundt, så vi synes det er koselig å få av hverandre. Det er tross alt jul bare en gang i året, så da er det ikke et spørsmål om man trenger eller ikke. Man trenger ikke bruke på tusenvis av kroner på gaver, det er faktisk tanken som teller😊 

Skrevet

Nei, vi har felles økonomi så vi anser det som bortkastet. 

Anonymkode: 76a73...a92

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...