Gå til innhold

Møtt en omsorgsfull og snill mann - skremmer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
24 minutter siden, B.Wooster skrev:

Jeg tenker av og til at du burde hatt verge, som kunne lese gjennom det du skriver.  

Som fredsmegler mellom mange par gjennom mange år har jeg sett mange øyne, det er da jeg ser de psykopatiske trekkene... men det hjelper jo lite for andre da de ikke vet hva man skal se etter...

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat slike innlegg er en av grunnene til at jeg som mann er inne på kvinneguiden. Dere kvinner kan være så utrolig merkelige, tenker så mye rart. Fint og oppriktig innlegg, takk for ny innsikt!

Anonymkode: 71bd4...2a8

Det er veldig vanlig at menn skjuler ganske store mørke hemmeligheter i datingfasen. Jeg opplever at kvinner oftere sier ifra om ting de føler daten burde vite om, mens mannfolk holder ting hemmelig helt til kvinnen er forelsket og emosjonelt knyttet til mannen og derfor godtar mer.

Skrevet
6 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Psykopater avsløres i øynene og kroppsspråket, jeg har til dagsdato aldri tatt feil når jeg peker ut dem. Lær dere teknikken og se etter psykopatiske trekk. Vanskelig å forklare, men et trenet øye er det mye personlighet å se etter i øynene til folk...

Du vet jo ikke om du har funnet ut hvem som er psykopater og ikke, for de virkelig gode psykopatene blir jo nettopp ikke avslørt!!

Anonymkode: 15dfd...52b

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld avsporingen TS, men jeg tror også disse linkene kan hjelpe deg å avsløre hvordan du opplever ditt forhold... Men innerst inne håper jeg at han er det han utgir seg for å være🧡

https://psykopaten.info/2020/07/21/psykopat-her-er-alle-kjennetegnene/

Utsnitt av bloggen: "Jeg følte alltid behov for å se bort hver gang han “tok meg” i å iaktta ham. Det intense blikket har jeg sett mange ganger før og vet nå godt hva som ligger bak. Det er meget ubehagelig å bli gjennomboret av det. Det føles som skarpt lys i øynene, og faktisk trigger det en hodepine i meg, så sterkt reagerer jeg på det."

Etter å ha lest de 14 punktene er det nok noen som kan gjenkjennes... Så å lese og lære teknikkene gavner jo egentlig alle, unntatt psykopaten. Å skjule sine psykopatiske trekk tror jeg er vanskelig, ett eller annet klarer de ikke å skjule, som oftes ser man det i øynene og kroppsspråket......

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen fare, du er bare kvinne.. Ute av stand til å bli fornøyd. 

Anonymkode: e535d...d41

Ha ha. Ute av stand til å bli fornøyd? Du beskrev akkurat menn.

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 time siden, loveli skrev:

Det er veldig vanlig at menn skjuler ganske store mørke hemmeligheter i datingfasen. Jeg opplever at kvinner oftere sier ifra om ting de føler daten burde vite om, mens mannfolk holder ting hemmelig helt til kvinnen er forelsket og emosjonelt knyttet til mannen og derfor godtar mer.

Det finnes kvinnelige psykopater også, men det har jeg heldigvis bare opplevd en gang i mitt liv. Så din påstand stemmer overens med min erfaring.

Forøvrig var hun bare svartsjuk og dødssjalu og terroriserte meg på telefon i over 2 år, altså en mild psykopat...🤭

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
1 time siden, OPIgirl skrev:

Ha ha. Ute av stand til å bli fornøyd? Du beskrev akkurat menn.

Det er noe som heter "på seg selv kjenner en andre". Mange tror i alle fall de gjør det. I særs menn.

Anonymkode: 5b2c0...0e1

Skrevet
2 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Unnskyld avsporingen TS, men jeg tror også disse linkene kan hjelpe deg å avsløre hvordan du opplever ditt forhold... Men innerst inne håper jeg at han er det han utgir seg for å være🧡

Utsnitt av bloggen: "Jeg følte alltid behov for å se bort hver gang han “tok meg” i å iaktta ham. Det intense blikket har jeg sett mange ganger før og vet nå godt hva som ligger bak. Det er meget ubehagelig å bli gjennomboret av det. Det føles som skarpt lys i øynene, og faktisk trigger det en hodepine i meg, så sterkt reagerer jeg på det."

Etter å ha lest de 14 punktene er det nok noen som kan gjenkjennes... Så å lese og lære teknikkene gavner jo egentlig alle, unntatt psykopaten. Å skjule sine psykopatiske trekk tror jeg er vanskelig, ett eller annet klarer de ikke å skjule, som oftes ser man det i øynene og kroppsspråket......

Tusen takk for at du fant frem litt info til meg! :) Lest igjennom nå, å fikk en litt større ro over meg da jeg ikke kjenner igjen noen av trekkene så langt, men blir å ha de i bakhodet. 

-Ts

Anonymkode: f60a5...6a3

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann, har et litt merkelig dilemma. Har møtt en mann og vi har startet å date. Og inntrykket mitt av han er at han er snill og veldig omtenksom, omsorgsfull men også ærlig og direkte iforhold til hva han ønsker. Og det er kjempebra! Akkurat det jeg har ønsket meg. 

Men... Det skremmer meg. Har ikke vært borti dette før. Å jeg føler jeg leter etter feil med han, eller en grunn til å avvise han. Merket at han allerede er ganske betatt, men jeg holder igjen. Men får jeg en melding eller snap fra han så kjenner jeg det kribler i magen. Er jeg bare teit som leter etter feil? Har opplevd før at det jeg trodde var verdens snilleste mann hadde en veldig mørk hemmelighet, å det har vel satt sine spor. 

Vi tar det veldig rolig, og det har jeg vært veldig tydelig på at jeg ønsker. For jeg vil ikke rushe inn i noe.

Det er ikke rasjonelt av deg og lete etter feil hos andre for og kunne avvise de. Da vil du aldri kunne danne et seriøst varig forhold. Dukker det opp ting som ikke er akseptabelt ved en partner håndterer du det der og da. For perfekte menn og kvinner finnes ikke. Jeg er en snill og god mann, men jeg har da mine feil i bøtter og spann som kan irritere en partner av og til når vi blir veldig godt kjent, men jeg er også pragmatisk og kan tilpasse meg også. De som ikke har denne evnen vil heller aldri fungere i et forhold. Du har helt sikkert også dine sider som ikke er noe glansbilde. Rushe inn i noe bør ikke noen gjøre! Bruk det første året på og være kjærester, gjøre mange ting sammen og bli godt kjent. Da blir man trygg på hverandre og alle sider ved hverandres liv kommer sakte men sikkert frem. Noen haker vil det da alltid være, og det må man bare leve med. Er det "godt nok"! Det er alltid det som gjelder.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo ikke om du har funnet ut hvem som er psykopater og ikke, for de virkelig gode psykopatene blir jo nettopp ikke avslørt!!

Anonymkode: 15dfd...52b

Dette er tull! De skjuler det for de som de ikke har daglig nær kontakt med. De som de faktisk har dette med som en kjæreste vil sidene komme frem sakte men sikkert. Spesielt om man bor sammen med de i perioder og alltid om man fast bor sammen med de. Det er bak husets 4 vegger dette kommer frem! Det er umulig for en psykopat og da skjule disse mørke siden av seg selv, og han ønsker heller ikke og gjøre det. For psykopaten mener jo at det ikke er han det er noe galt med. Når man så merker slike sterke trekk av psykopati, det er da man skal "løpe" trekke seg unna og aldri ta det videre. Venter man for lenge vil man bli spunnet inn i denne psykopatens sitt nett.

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor finner man trygge og omsorgsfulle menn da? alle menn faker og endrer seg plutselig! 

Anonymkode: 77dd6...b49

Ja, det er jo likestilling.... 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for at du fant frem litt info til meg! :) Lest igjennom nå, å fikk en litt større ro over meg da jeg ikke kjenner igjen noen av trekkene så langt, men blir å ha de i bakhodet. 

-Ts

Oijj så bra da, da har du nok funnet en som holder hva han utgir seg for... Lykke til🧡

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Jeg ble psykisk mishandlet i flere år før jeg kom meg vekk, og når jeg traff en som var omsorgsfull, snill og trygg, så kom piggene litt ut.

Jeg forstod det var tåpelig. Jeg innså etterhvert at han aldri gjorde noe for å skade meg, manipulere meg, bruke meg. Men det tok tid. Det var vel nærmere et halvt år før jeg virkelig slappet av med han, og etter et år var jeg helt komfortabel. Jeg var åpen med han om at jeg hadde hatt det vondt (ikke i detaljer, men grove trekk), og han tok hensyn hele veien.

Ikke en eneste gang brøt han en avtale (uten å gi beskjed hvorfor, f.eks sykdom i familie), ga meg grunn til å mistro han, eller gjorde meg usikker. At han var så stabil gjorde at jeg ble trygg.

Nå er vi forlovet, og jeg har det veldig bra. Det er enkelte ting jeg er var på, men det vet han, og ser han at jeg reagerer på noe dropper han alt og trøster og beklager.

Dette ordner seg med tid og tålmodighet om han er bra nok for deg ❤

Anonymkode: cb56a...9b5

• Liker 1
Skrevet
På 15.10.2020 den 23.17, Expandable86 skrev:

Newsflash; ingenting varer evig.

Til deg vil jeg si, husk at det også gjelder dårlige dager :klem:

Anonymkode: 8ad83...ded

Skrevet

Kvinner må vel simpelten bli flinkere til å ta gode valg når det gjelder menn å ikke la tidligere erfaringer få lov å ødelegge for fremtidige menn. Hvis du lar det så skal du ikke se bort i fra at han fort finner seg noen andre.

Anonymkode: 6967b...53a

Annonse
Skrevet
På 17.10.2020 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Til deg vil jeg si, husk at det også gjelder dårlige dager :klem:

Anonymkode: 8ad83...ded

Det er sant! Takk🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...