Gå til innhold

Møtt en omsorgsfull og snill mann - skremmer meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, har et litt merkelig dilemma. Har møtt en mann og vi har startet å date. Og inntrykket mitt av han er at han er snill og veldig omtenksom, omsorgsfull men også ærlig og direkte iforhold til hva han ønsker. Og det er kjempebra! Akkurat det jeg har ønsket meg. 

Men... Det skremmer meg. Har ikke vært borti dette før. Å jeg føler jeg leter etter feil med han, eller en grunn til å avvise han. Merket at han allerede er ganske betatt, men jeg holder igjen. Men får jeg en melding eller snap fra han så kjenner jeg det kribler i magen. Er jeg bare teit som leter etter feil? Har opplevd før at det jeg trodde var verdens snilleste mann hadde en veldig mørk hemmelighet, å det har vel satt sine spor. 

Vi tar det veldig rolig, og det har jeg vært veldig tydelig på at jeg ønsker. For jeg vil ikke rushe inn i noe.

Anonymkode: f60a5...6a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat slike innlegg er en av grunnene til at jeg som mann er inne på kvinneguiden. Dere kvinner kan være så utrolig merkelige, tenker så mye rart. Fint og oppriktig innlegg, takk for ny innsikt!

Anonymkode: 71bd4...2a8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat slike innlegg er en av grunnene til at jeg som mann er inne på kvinneguiden. Dere kvinner kan være så utrolig merkelige, tenker så mye rart. Fint og oppriktig innlegg, takk for ny innsikt!

Dette er jo en veldig vanlig problemstilling, forbauset at du ikke har hørt om det før. Klassisk traume etter dårlige forhold, og veldig naturlig forsvarsmekanisme.

Har selv fått kjørt meg og blitt alvorlig deprimert etter drømmemannen viste seg å være en annen enn jeg hadde trodd, så møtte jeg en ny hvor det samme skjedde men da heldigvis etter mye kortere tid. Nå dater jeg en fyr som virker snill og klar på at han er seriøs, syns han var dritkjekk i starten men etter jeg merket at han virker genuin orker jeg knapt se bilder av han for finner bare feil og ser han nesten som en karikatur. Forsvarsmekanisme. Jeg tar rolige steg og minner meg selv på at jeg ikke er fanget i et forhold bare fordi jeg dater noen, man er aldri låst og kan bryte ut hvis man vil. Is i magen, vær åpen om at du trenger tid. 

Anonymkode: 03f1c...a30

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heisann, har et litt merkelig dilemma. Har møtt en mann og vi har startet å date. Og inntrykket mitt av han er at han er snill og veldig omtenksom, omsorgsfull men også ærlig og direkte iforhold til hva han ønsker. Og det er kjempebra! Akkurat det jeg har ønsket meg. 

Men... Det skremmer meg. Har ikke vært borti dette før. Å jeg føler jeg leter etter feil med han, eller en grunn til å avvise han. Merket at han allerede er ganske betatt, men jeg holder igjen. Men får jeg en melding eller snap fra han så kjenner jeg det kribler i magen. Er jeg bare teit som leter etter feil? Har opplevd før at det jeg trodde var verdens snilleste mann hadde en veldig mørk hemmelighet, å det har vel satt sine spor. 

Vi tar det veldig rolig, og det har jeg vært veldig tydelig på at jeg ønsker. For jeg vil ikke rushe inn i noe.

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvorfor rushe noe som skal vare evig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo en veldig vanlig problemstilling, forbauset at du ikke har hørt om det før. Klassisk traume etter dårlige forhold, og veldig naturlig forsvarsmekanisme.

Har selv fått kjørt meg og blitt alvorlig deprimert etter drømmemannen viste seg å være en annen enn jeg hadde trodd, så møtte jeg en ny hvor det samme skjedde men da heldigvis etter mye kortere tid. Nå dater jeg en fyr som virker snill og klar på at han er seriøs, syns han var dritkjekk i starten men etter jeg merket at han virker genuin orker jeg knapt se bilder av han for finner bare feil og ser han nesten som en karikatur. Forsvarsmekanisme. Jeg tar rolige steg og minner meg selv på at jeg ikke er fanget i et forhold bare fordi jeg dater noen, man er aldri låst og kan bryte ut hvis man vil. Is i magen, vær åpen om at du trenger tid. 

Anonymkode: 03f1c...a30

Takk for et godt svar. Og du satt ord på noe jeg ikke forsto helt selv, at det er en forsvarsmekanisme! Litt godt å vite at jeg ikke er alene om å føle det sånn :) Vi er heldigvis veldig åpen med hverandre om hvor vi står, å hva vi har av "bagasje" med oss, å han har enda ikke snudd å løpt andre veien enda, tar det som et godt tegn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn og blir helt forvirret. Går etter de ustabile og forstår ikke helt når jeg faktisk liker en trygg mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen fare, du er bare kvinne.. Ute av stand til å bli fornøyd. 

Anonymkode: e535d...d41

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Theo_1 skrev:

Ja hvorfor rushe noe som skal vare evig 

Newsflash; ingenting varer evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man trygge og omsorgsfulle menn da? alle menn faker og endrer seg plutselig! 

Anonymkode: 77dd6...b49

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så rart når alle utgir seg for å være perfekte i begynnelsen også dukker det alltid opp grums..

Hva sier de feks om psykopater?Er det menn som går og skuler på alle rundt seg og blir mislikt av de fleste? Nei, de er som regel utadvente, viser interesse for deg og ditt liv(for å ha noe å bruke mot deg), spiller omsorgsfulle osv.

Når noe virker for godt til å være sant så er det som regel det.

Det som egentlig burde bekymre er jo at "normalen" er blitt menn med ikke så bra intensjoner at vi ikke tror på at han faktisk ER snill på ekte..

Anonymkode: d7c71...594

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg også etter psykisk vold fra en idiot av en eks. Det tok tid for meg å bli helt sikker på han som skulle bli mannen min. Jeg turte etter traumer å stole på noen igjen. Bare ta det helt med ro, er han ment for deg vil han vare.

Anonymkode: 42741...19a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor finner man trygge og omsorgsfulle menn da? alle menn faker og endrer seg plutselig! 

Et veldig godt spørsmål og poeng... Jeg sier med 100% ærlighet at jeg er en omsorgfull, trofast og en snill mann, mye av det jeg skriver er som hånd i hanske. Tror du virkelig på det uten å kjenne meg? neppe... Uansett hvor mye jeg prøver å overbevise deg, er det faktisk du som må avgjøre det. Det er faktisk lov å være kristisk, stalke, spørrre andre om hvordan jeg er, legge ut feller som kan avsløre om jeg er den jeg utgir meg for å være...

I den tid vi er kommet er det mange som er blitt lurt, misbrukt kjærlighet som ofte fører til kjærlighetssorg, utnyttet seksuelt av forfaskninger, altså sånne playere som utgir seg for å være noe annet enn de er for å få seg et nypp... Skepsisen burde øke i takt med den utviklingen, og metoder for å avsløre slike burde det ha vært mere bevist på...

Min mor pleide å si til meg: "Du kjenner ikke jenta før du har hatt henne under teppenet noen ganger"

Jeg synes faktisk det stemmer så bra, da kan du jo teste tålmodigheten uten sex. Hvor mange ganger han vil ligge slik, kan nok avsløres om han virkelig er trygg og omsorgfull som han utgir seg for å være🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier de feks om psykopater?Er det menn som går og skuler på alle rundt seg og blir mislikt av de fleste? Nei, de er som regel utadvente, viser interesse for deg og ditt liv(for å ha noe å bruke mot deg), spiller omsorgsfulle osv.

Psykopater avsløres i øynene og kroppsspråket, jeg har til dagsdato aldri tatt feil når jeg peker ut dem. Lær dere teknikken og se etter psykopatiske trekk. Vanskelig å forklare, men et trenet øye er det mye personlighet å se etter i øynene til folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å det gjør ikke kvinner? Du tror ikke at du kan være den som er feilen her ved at du velger feil mann hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Min mor pleide å si til meg: "Du kjenner ikke jenta før du har hatt henne under teppenet noen ganger"

Din mor tok feil. Du kjenner henne ikke før du inleder skillsmisse. 

Anonymkode: 554f8...424

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk god tid og kommuniser godt. Vær ærlig med han om hvordan du har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, hun ble aldri skilt. Skillsmisse handler like om hvordan du selv er eller forandrer deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Bamseklemmer said:

Psykopater avsløres i øynene og kroppsspråket, jeg har til dagsdato aldri tatt feil når jeg peker ut dem. Lær dere teknikken og se etter psykopatiske trekk. Vanskelig å forklare, men et trenet øye er det mye personlighet å se etter i øynene til folk...

Det er det dummeste jeg har lest her inne, det er tilnærmet umulig hvis ikke personen er en levende psykopatkarikatur. Psykopatens "beste" egenskap er tross alt at han/hun er flink til å skjule det for andre hvor råtne de faktisk er.

Anonymkode: 860e3...751

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Korrekt, hennes sanne ansikt kommer frem når det er slutt. 4 av 6 damer jeg har vært i forhold med har prøvd å ødelegge meg og mitt rykte etter endt forhold (ingen utroskap/jævelskap fra MIN side).

Kvinner kan være sykt onde, spesielt etter avslag, det tåler de ikke.. 😂 Så nå nyter jeg heller singellivet og sveiper tinder når sulten blir for stor 👍

Anonymkode: 860e3...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Jeg tenker av og til at du burde hatt verge, som kunne lese gjennom det du skriver.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...