AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Er det noen der ute som har blitt naturlig gravid med endometriose og som kan dele erfaringer? Er det feks noen ting man kan gjøre selv (feks spesifikke vitaminer, kosthold e.l) utover det «vanlige» som øker sjansen? Vi har prøvd 1,5 år, og er nå i starten av utredning. Jeg mistenker sterkt at jeg har endo, og vurderer å dra og sjekke på privat klinikk. Men virker på nett som om den eneste løsningen uansett er IVF, så usikker på om jeg vil få noe igjen for en slik undersøkelse. Erfaringer? Anonymkode: e5c1e...434
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Meld deg inn i endometriose gruppen på Facebook Anonymkode: 4e70a...ed3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Vi fikk det til med dobbel dose letrozol. Anonymkode: d2a3e...8f4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg ble naturlig gravid med endo men det endte i MA noen dager før vårt bryllup. Den perioden trente jeg mye og og hadde et sunt kosthold (steinalderkost) på grunn av bryllupet. Anonymkode: b99c0...ff5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Ble naturlig gravid med endometriose, og har nå 3 barn. Det tok tid med førstemann 1,5 år, men nr 2 og 3 kom kjappere. Hadde en MA mellom nr 2 og 3, muligens en MA mellom nr 1 og 2 også.. Anonymkode: a6b86...450
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 15-20% av den kvinnelige befolkningen har endometriose, flertallet blir gravide uten vansker. Det er annet å gjøre for å øke fertiliteten enn IVF, altså. Du kan ta røntgen av eggledere i håp om at kontrastvesken blokker dem ut om de er tette, og du kan ta en laparoskopisk utrenskning av endometriosevev. Laparoskopi må uansett til for å få en sikker endo-diagnose. Anonymkode: 31d9c...a03
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Ble naturlig gravid på første forsøk, men det var 2.5 uke etter opersjon, flere leger sier det er bedre sjansj etter opersjon. Og min lege ba meg gå hjem å prøve ved første eggløsning, siden jeg sllerede er operert 4 ganger og har en eggstokk som er skadet. Men traff på første forsøk etter opersjonen Anonymkode: 90d6a...fa6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det noen der ute som har blitt naturlig gravid med endometriose og som kan dele erfaringer? Er det feks noen ting man kan gjøre selv (feks spesifikke vitaminer, kosthold e.l) utover det «vanlige» som øker sjansen? Vi har prøvd 1,5 år, og er nå i starten av utredning. Jeg mistenker sterkt at jeg har endo, og vurderer å dra og sjekke på privat klinikk. Men virker på nett som om den eneste løsningen uansett er IVF, så usikker på om jeg vil få noe igjen for en slik undersøkelse. Erfaringer? Anonymkode: e5c1e...434 Jepp blitt gravid lett. Men har mistet 4 ganger. Har i dag 2 voksne barn. Anonymkode: cd35e...421
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå