Gå til innhold

Prøverom hvor folk ser inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor butikker lage prøverom hvor det er mulig å se INN i prøverommet mens du står utenfor. Tenker ikke på at føttene er synlig, men at døren er montert slik at det er lett å si inn, og det som også irriterer er at noen prøverom har så korte dører, slik at folk ser hodet ditt og leggene og nederste delen av lårene. Følte meg så beglodd i dag, gikk inn på et prøverom og tenkte ikke så mye over at det mulig å se inn, men først når jeg hadde kledd av meg og skulle prøve buksene jeg hadde tatt med på prøverommet oppnår jeg blikkontakt med en kunde som står utenfor, som seff så bort, ble så flau og irritert. Dette gjelder prøverommet på en urban butikk. Har opplevd at prøverommene på Monki er like dårlige. Hvem i søren har bestemt at prøverommene skal være slik? Det er INGEN kunder ønsker at andre som står utenfor skal se inn i prøverommet, det føles som å stå i et utstillingsvindu, folk kan bare titte hvis de ønsker det.

Anonymkode: 4794f...f33

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Men det er jo for å unngå tyveri og andre uønskede hendelser (enkelte driver med mye rart). 

Men for oss normale folk så føles det som dårlig service. 

• Liker 2
Skrevet

Unngår slike prøverom. 

Anonymkode: 2a7bc...7e1

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Helt enig. Men det er jo for å unngå tyveri og andre uønskede hendelser (enkelte driver med mye rart). 

Men for oss normale folk så føles det som dårlig service. 

Men det er mange butikker som ikke har slike prøverom og dersom du går ut med plagg uten å betale blir det fæl lyd i butikken ;) Jeg har ihvertfall bestemt meg for å ikke handle på butikker hvor tilfeldige mennesker kan stå og titte på meg mens jeg står halvnaken inne på prøverommet. Syns ikke det er greit. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unngår slike prøverom. 

Anonymkode: 2a7bc...7e1

Det var skikkelig ubehagelig, å stå der med en liten topp og truser og oppdage at en random person står og titter. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er mange butikker som ikke har slike prøverom og dersom du går ut med plagg uten å betale blir det fæl lyd i butikken ;) Jeg har ihvertfall bestemt meg for å ikke handle på butikker hvor tilfeldige mennesker kan stå og titte på meg mens jeg står halvnaken inne på prøverommet. Syns ikke det er greit. 

Nettopp. Enig. Men det er altså hvorfor de har det. Alle butikker har ikke alarm, og enkelte har lært seg hvordan man omgår den. Og enkelte driver med andre ekle ting på prøverommet. 

Jeg vil heller ikke skifte foran alle andre i butikken. 

Skrevet

Jeg skifter aldri i prøverom, av den grunn. Det er så mange elendige prøverom hvor man kan se rett inn eller gjennom. Særlig på monki. Helt utrolig at det er mulig.

Anonymkode: 8fe55...a92

• Liker 1
Skrevet

I Urban-butikkene jeg har vært i så skjønner jeg hvordan prøverommene er laget og plassert for å unngå butikktyveri. De står ofte sentralt i butikken og nært kassa så de butikkansatte klarer holde oversikt.

I Monki-butikkene synes jeg derimot prøverommene er kjempeteite, da de ofte er bak et hjørne eller langt inn i butikken så ikke de butikkansatte klarer holde noe mer oversikt enn hva de ville gjort hvis det var ordentlige dører/forheng i prøverommene. I stedet står man der bare som en halvnaken tulling mens andre kunder ser på hvordan du febrilsk prøver å ikke vise fram halve nakne kroppen din...

Skrevet

Synes det var mange pripne her. Dere er vel ikke mer avkledd der enn på stranda om sommeren? Om noen får sett et vinterblekt lår hva så tenker jeg. Er dere muslimer?

Anonymkode: cab89...9f5

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det var mange pripne her. Dere er vel ikke mer avkledd der enn på stranda om sommeren? Om noen får sett et vinterblekt lår hva så tenker jeg. Er dere muslimer?

Wow! Imponerende at du klarte å få inn religion i en tråd om prøverom....

Anonymkode: 9b3cf...bdf

• Liker 6
Skrevet

Enig, har reagert på de prøverommene til urban selv😅

Anonymkode: 3efdc...ba0

Skrevet
På 15.10.2020 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Handler om at andre synes det er ukomfortabelt kanskje? 
Muslim eller ei, handler om noe helt annet her!

Anonymkode: 3efdc...ba0

• Liker 5
Skrevet
På 15.10.2020 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Så du er like komfortabel med å vise deg naken for sjefen din som for kjæresten din?

Det er noe som heter kontekst. Man føler seg mer sårbar i enkelte situasjoner enn i andre.

Anonymkode: 5f23b...6fd

• Liker 3
Skrevet

Jeg har brukt prøverommene på Urban, og andre med lignende prøveromsløsning uten å tenke over at andre kunne se deler av meg (føtter og legger 😄)  Plager meg ikke i det hele tatt.  De prøverommene som irriterer meg, er de som ikke er utstyrt med et svingbart speil slik at man kan få sett ordentlig hvordan plagget sitter over ryggen og rumpa 😒 

Anonymkode: c5eb0...1b7

Skrevet

Jeg tåler mye, men Carlings har tapt mange salg hos meg. Ikke bare har de saloon-dører, men sprossene er plassert slik at en ser ALT ut i butikken når en prøver, som om det ikke er noen dør der overhode. Vet når jeg ser fra utsiden at ingen ser inn gjennom døra, men det er så ekkelt uansett.

Mulig de har forandret nå, for har ikke vært der på flere år, men det gidder jeg ikke finne ut.

Anonymkode: 793b0...9ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...