Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar denne som anonym av ulike årsaker.

Har vært sammen med kjæresten min i snart 3 år. Han er virkelig det flotteste mennesket jeg noen gang har møtt. Han er vel det man kaller de fleste damers drøm. Han er utrolig fin å se på, flink til å lage mat, han er snill, omtenksom, pålitelig, lojal, har alt av tlf og sosiale medier åpen, ingen hemmeligheter. Han prioriterer meg før alt, forteller meg hver dag at han elsker meg, og får meg til å føle meg både fin og verdsatt. Han er glad i sex med meg, og han tenner på meg bare jeg går forbi i t-skjorte og truse. Men likevel respekterer han at jeg ikke vil ha sex, fordi jeg det siste året har mistet all lyst. Ingenting tenner meg lenger, orker ikke engang kose med meg selv. 
Han maser likevel ikke om sex, og sier at han elsker meg likevel. 

Jeg har sagt at jeg klarer ikke tanken på at jeg skal robbe han for et godt sexliv, men da blir han nesten litt sint på meg og sier at han aldri villet bytte meg ut uansett og at han kan fint leve med de få gangene vi har sex. Han er glad i sex, men det er ikke det han setter høyet i et forhold. 

Generelt det siste året, har jeg mistet sexlyst. Følelsesspekteret mitt har visnet, kjennes det ut som. Jeg klarer ikke føle verken glede eller sorg lenger heller, og det er så trist🙁 hva er galt med meg? Og burde jeg la denne flotte mannen gå så han får det han fortjener? 

Anonymkode: 872ab...ca8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en depresjon. Du er veldig heldig som har en kjæreste som støtter deg. Ikke gå fra ham! Ta kontakt med lege! 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Det høres ut for meg som du muligens kan være deprimert? En tur til fastlegen er nok lurt, for å utelukke kroppslig sykdom som årsak, men også for å kartlegge hvordan du ellers har det i hverdagen og livet ellers. 

Endret av Snøfnugg_
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Han høres helt fantastisk ut. Så heldig dere er som har hverandre. Ikke gi slipp på han. Ta en tur til legen og be om utredning for depresjon. ❤️

• Liker 6
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Tenker og depresjon. Kontakt fastlege.

Skrevet

Tenkte depresjon her jeg og. Kontakt lege kjære deg ❤️

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært sammen med kjæresten min i snart 3 år. Han er virkelig det flotteste mennesket jeg noen gang har møtt. Han er vel det man kaller de fleste damers drøm. Han er utrolig fin å se på, flink til å lage mat, han er snill, omtenksom, pålitelig, lojal, har alt av tlf og sosiale medier åpen, ingen hemmeligheter. Han prioriterer meg før alt, forteller meg hver dag at han elsker meg, og får meg til å føle meg både fin og verdsatt. Han er glad i sex med meg, og han tenner på meg bare jeg går forbi i t-skjorte og truse. Men likevel respekterer han at jeg ikke vil ha sex, fordi jeg det siste året har mistet all lyst. Ingenting tenner meg lenger, orker ikke engang kose med meg selv. 

Jeg har sagt at jeg klarer ikke tanken på at jeg skal robbe han for et godt sexliv, men da blir han nesten litt sint på meg og sier at han aldri villet bytte meg ut uansett og at han kan fint leve med de få gangene vi har sex. Han er glad i sex, men det er ikke det han setter høyet i et forhold. 

Generelt det siste året, har jeg mistet sexlyst. Følelsesspekteret mitt har visnet, kjennes det ut som. Jeg klarer ikke føle verken glede eller sorg lenger heller, og det er så trist🙁 hva er galt med meg? Og burde jeg la denne flotte mannen gå så han får det han fortjener? 

Du må jo ta kontakt med lege, ikke plage mannen med dumme setninger om at du skal gå og han skal finne seg en ny dame. Visste du at du faktisk sårer mannen når du snakker slik?

Jeg var slik som sa til min type at han burde finne seg en annen dame fordi jeg ødelegger for han siden jeg ikke har sexlyst. Han sa til meg en dag at slikt burde jeg ikke si fordi jeg faktisk ødelegger stoltheten hans ved å si det....

Anonymkode: dacc7...035

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, solmåneogstjerner said:

Du har en depresjon. Du er veldig heldig som har en kjæreste som støtter deg. Ikke gå fra ham! Ta kontakt med lege! 

Nei, jeg vil innerst inne virkelig ikke gå fra han, men jeg får dårlig samvittighet. Ikke bare for sexen som er fraværende, men også fordi jeg ikke føler jeg elsker han mer. Men så er jeg reflektert nok til å forstå at det muligens er noe annet rart, da jeg sliter med alle følelser. Kjenner ingen glede, ingen sorg, ikke engang sjalusi. Jeg føler meg død innvendig🙁 jeg har faktisk prøvd psykolog, men det hjalp lite. Kanskje må jeg prøve en ny. Var til lege idag, så har nå fått tatt uendelig med prøver hvor både hormon og vitamin nivåer i kroppen skal sjekkes.

3 hours ago, Snøfnugg_ said:

Det høres ut for meg som du muligens kan være deprimert? En tur til fastlegen er nok lurt, for å utelukke kroppslig sykdom som årsak, men også for å kartlegge hvordan du ellers har det i hverdagen og livet ellers. 

Jeg har vært veldig deprimert før, og dette kjennes ikke ut som depresjon. Men muligens det finnes flere varianter av det. Før var jeg veldig langt nede i perioder, men klarte kjenne på sorg og tristhet. Nå klarer jeg ikke engang gråte. Som om alt av følelser bare har flatet rett ut.

2 hours ago, Uatskillelig said:

Han høres helt fantastisk ut. Så heldig dere er som har hverandre. Ikke gi slipp på han. Ta en tur til legen og be om utredning for depresjon. ❤️

Han er det. Virkelig. Derfor sliter jeg ekstra med at jeg ikke er takknemlig som har dette. Føler meg som verdens dårligste menneske. Har vært hos psykolog, men det hjalp ikke. Skal prøve å finne en ny❤️

2 hours ago, Missk89 said:

Tenkte depresjon her jeg og. Kontakt lege kjære deg ❤️

❤️

2 hours ago, Lama_Drama said:

Tenker og depresjon. Kontakt fastlege.

Tusen mange takk, dere fine mennesker som har tatt dere tid til å svare meg❤️ Jeg setter pris på dere😊

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må jo ta kontakt med lege, ikke plage mannen med dumme setninger om at du skal gå og han skal finne seg en ny dame. Visste du at du faktisk sårer mannen når du snakker slik?

Jeg var slik som sa til min type at han burde finne seg en annen dame fordi jeg ødelegger for han siden jeg ikke har sexlyst. Han sa til meg en dag at slikt burde jeg ikke si fordi jeg faktisk ødelegger stoltheten hans ved å si det....

Anonymkode: dacc7...035

"Dumme" setninger som dette har jeg heller ikke sagt, hvor har du det fra? 
Jeg har gjort han oppmerksom på at jeg er klar over at dette problemet kanskje kan bli for mye, og at jeg da forstår om han kanskje ikke takler det.

Vi har heldigvis et forhold av den sorten at vi kan fortelle hverandre absolutt alt, uten at den andre føler seg mindre mann eller kvinne av den grunn, så om jeg hadde sagt direkte til han at han kan finne en annen, så hadde han ikke mistet stolthet av den grunn. Det skal mye til for å vippe denne karen av pinnen, heldigvis😊 

Skrevet

Bare et lite spørsmål - går du på p-piller eller har hormonspiral el. noe liknende? Mange mister sexlyst og kan få endret følelsesregister av hormonell prevensjon. Hvis du går på det bør du kutte det en periode for å se om det endrer seg🌸 Tror dette er årsaken til at mange kvinner vil ha mindre sex enn mannen etter en tid.. 

Anonymkode: ad667...afd

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enoig i at du kan ha en kjemisk ubalanse i hjernen som depresjon. Er det noen medisiner du går på som kan spille inn? Jeg måtte slutte på p-pillene for å få sexlyst og bytte antidepressiva. 

Anonymkode: 86452...485

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare et lite spørsmål - går du på p-piller eller har hormonspiral el. noe liknende? Mange mister sexlyst og kan få endret følelsesregister av hormonell prevensjon. Hvis du går på det bør du kutte det en periode for å se om det endrer seg🌸 Tror dette er årsaken til at mange kvinner vil ha mindre sex enn mannen etter en tid.. 

Anonymkode: ad667...afd

Går ikke på p-piller eller annen hormonprevensjon. Dette har jeg prøvd før, men ble så deprimert og nedstemt at jeg bare måtte kutte. Har ikke brukt det heller de siste 7 åra. Da jeg var hos legen idag, så nevnte han at en årsak kunne være for lite testosteron i kroppen, noe som vil gi symptomer som dårlig sexlyst og nedstemthet hvis nivåene er for lave. Fylte ca 7 glass med blodprøver idag, så forhåpentligvis finner de noe. Hvis ikke blir jeg lei meg, da er det liksom ikke noe håndfast å gå etter😖 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enoig i at du kan ha en kjemisk ubalanse i hjernen som depresjon. Er det noen medisiner du går på som kan spille inn? Jeg måtte slutte på p-pillene for å få sexlyst og bytte antidepressiva. 

Anonymkode: 86452...485

Ingen medisiner, og heller ingen hormonprevensjon. Ikke brukt på syv år. Så du går på antidepressiva nå? Hvordan fungerer det for deg? Jeg har hørt at antidepressiva også kan gjøre deg "flat" i følelsene. Hva er din erfaring med det?

Skrevet

Nei. Masse lykke til❤

Skrevet
8 hours ago, PokemonGone said:

Nei. Masse lykke til❤

Tusen takk❤️

Skrevet (endret)

Til TS:

Du skriver "Jeg har vært veldig deprimert før, og dette kjennes ikke ut som depresjon. Men muligens det finnes flere varianter av det. Før var jeg veldig langt nede i perioder, men klarte kjenne på sorg og tristhet. Nå klarer jeg ikke engang gråte. Som om alt av følelser bare har flatet rett ut."

Det finnes ulik grad av depresjon. Ved en lettere depresjon vil en klare å kjenne på tristhet. Ved en dypere/sterkere depresjon, kan man imidlertid merke at man blir mer "nummen" og at det vanskeligere å kjenne følelser som tristhet, men også at man har vansker med å kjenne på glede og glede seg over ting i hverdagen som man ellers ville funnet en glede i. Dette kan inkludere redusert følelse også for nærme personer.  Man kan gjerne også merke andre ting som: endret søvn (vansker med å sovne eller avbrutt søvn, mindre søvn), vansker med å komme i gang med ting, vanskeligere med konsentrasjon (vanskelig å lese, vanskelig å følge med på en samtale f.eks,), tanker om skyldfølelse og skam, nedsatt matlyst, og for enkelte: tanker om selvskading og selvmordstanker. Mange kan også, som du gjør, opplever reduksjon i sexlyst. 

Jeg leser nedefor at du har vært hos legen i dag. Så flott at du oppsøker hjelp. Det er alltid en god start. Om det er snakk om depresjon, kan det hende du kan ha nytte av antidepressiva en periode for å komme deg over "kneiken". Samtaleterapi kan nok også være lurt. Husk at behandlere (psykologer eller psykiatere) også er ulike, og han hende du finner noen som du føler møter vanskene dine på en bedre måte. Husk også at fysisk aktivitet, det å sikre regelmessig og nok matinntak og søvn er viktig i en tid hvor ting er tungt.

Mange klemmer til deg!

Og du...hold godt på kjæresten din du, han er gull. Nå er det du som har det vanskelig, i fremtiden kanskje han. Det høres ut som dere har noe unikt, godt og flott sammen. ❤️

Endret av Snøfnugg_
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold på han her du

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...