AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Hei! Dattera mi hadde feber før i dag, men nå har hun ikke feber lenger, og hun føler seg helt fin... Hun har lyst til å gå på skolen i morgen, men jeg er usikker på om jeg bør sende henne på skolen ettersom hun hadde feber i dag... Det er jo veldig strengt nå pga dette viruset, men hun har ikke hatt noen luftveissymptomer, bare feber... Hva hadde du gjort? Hadde du holdt barnet ditt hjemme en dag ekstra selv om det ikke har feber lenger? Trenger svar! Anonymkode: 94612...eb2
GammelKaktus Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg hadde holdt henne hjemme i morgen. 11
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Hadde holdt hjemme, ja Anonymkode: a08ff...288 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Hold hjemme, teste, så tilbake på skolen Anonymkode: 28fc2...54d 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Hold hjemme Anonymkode: f3eb3...e45 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Det er fredag i morgen, hadde holdt henne hjemme. Fortsetter hun å være frisk er det enklere å sende henne på mandag etter tre dager frisk, enn dagen etter at hun hadde feber. Smittemessig mener jeg. Anonymkode: a2339...e38 11
Rosatoast Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hold hjemme, teste, så tilbake på skolen Anonymkode: 28fc2...54d Man skal ikke teste seg bare fordi man har feber. Man er nødt til å ha andre symptomer på corona også. Samboer og jeg testet oss på tirsdag, men det var så vidt vi fikk lov - siden vi ikke hadde andre symptomer enn feber. Så du burde ikke slenge rundt deg disse "rådene". 3
solmåneogstjerner Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 Man skal jo være feberfri i 24 timer uavhengig av corona-situasjonen. Men nå er det spesielt viktig. 10
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 ALLTID en feberfri dag med grei allmenntilstand før man går tilbake til skole/arbeid! Anonymkode: 6a34c...608 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 Trenger ikke teste for korona, men ha en feberfri dag hjemme. Det kan blusse opp igjen ila natt/morgendagen. Anonymkode: 917d0...62c 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #12 Skrevet 15. oktober 2020 29 minutter siden, Rosatoast skrev: Man skal ikke teste seg bare fordi man har feber. Man er nødt til å ha andre symptomer på corona også. Samboer og jeg testet oss på tirsdag, men det var så vidt vi fikk lov - siden vi ikke hadde andre symptomer enn feber. Så du burde ikke slenge rundt deg disse "rådene". Det er ingen regel at man må ha mer enn ett symptom. La folk få ringe inn selv og få sin individuelle situasjon vurdert. Feber er faktisk ett av hovedsymptomene på korona, og barn (og voksne) kan ha få symptomer. Hold henne hjemme til over helgen, feber kan komme og gå. Hvis det kommer tilbake bør du ringe inn og få vurdert om hun bør testes. Jeg, i motsetning til sitert innlegg føler meg ganske sikker på at hun vil bli testet hvis det kommer tilbake. 😉 Anonymkode: 26f88...b25 4
Rosatoast Skrevet 15. oktober 2020 #13 Skrevet 15. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen regel at man må ha mer enn ett symptom. La folk få ringe inn selv og få sin individuelle situasjon vurdert. Feber er faktisk ett av hovedsymptomene på korona, og barn (og voksne) kan ha få symptomer. Hold henne hjemme til over helgen, feber kan komme og gå. Hvis det kommer tilbake bør du ringe inn og få vurdert om hun bør testes. Jeg, i motsetning til sitert innlegg føler meg ganske sikker på at hun vil bli testet hvis det kommer tilbake. 😉 Anonymkode: 26f88...b25 Som sagt; jeg var å testa meg på tirsdag, og legene der ville nesten ikke teste oss pga vi hadde for få symptomer. Så jo, det er en "regel". Ikke gi ut informasjon du har såpass lite peiling på, her sitter det flere b.la meg, som vet med nøyaktighet hva som er riktig. Herregud.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #14 Skrevet 15. oktober 2020 5 minutter siden, Rosatoast said: Som sagt; jeg var å testa meg på tirsdag, og legene der ville nesten ikke teste oss pga vi hadde for få symptomer. Så jo, det er en "regel". Ikke gi ut informasjon du har såpass lite peiling på, her sitter det flere b.la meg, som vet med nøyaktighet hva som er riktig. Herregud. Og her jeg bor så blir alle testet uansett om de kun har ett svakt symptom som litt halsvondt eller feber. Mao du har ikke så nøyaktig informadjon som du mener. Anonymkode: 3534a...cff 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #15 Skrevet 15. oktober 2020 6 minutter siden, Rosatoast skrev: Som sagt; jeg var å testa meg på tirsdag, og legene der ville nesten ikke teste oss pga vi hadde for få symptomer. Så jo, det er en "regel". Ikke gi ut informasjon du har såpass lite peiling på, her sitter det flere b.la meg, som vet med nøyaktighet hva som er riktig. Herregud. Ja, jeg hører du sier det. Det betyr ikke at det er sant. Selv har jeg blitt testet med feber som eneste symptom. Så da sitter vi her og har hver vår erfaring. Anonymkode: 26f88...b25 1
Rosatoast Skrevet 15. oktober 2020 #16 Skrevet 15. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg hører du sier det. Det betyr ikke at det er sant. Selv har jeg blitt testet med feber som eneste symptom. Så da sitter vi her og har hver vår erfaring. Anonymkode: 26f88...b25 Ble testet jeg også, med feber som eneste symptom. Men det er visst ikke noe dem egentlig gjør lengre, sa overlegen til meg
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #17 Skrevet 15. oktober 2020 1 minutt siden, Rosatoast skrev: Ble testet jeg også, med feber som eneste symptom. Men det er visst ikke noe dem egentlig gjør lengre, sa overlegen til meg Og likevel testet de både deg, samboeren din og meg. Så da bør ts få lov til å ringe inn for å få en individuell vurdering av sin situasjon, hvis feberen kommer tilbake, synes du ikke? Fortsatt god bedring til datteren din, ta, håper det er over for denne gang. Anonymkode: 26f88...b25 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #18 Skrevet 15. oktober 2020 1 time siden, Rosatoast skrev: Man skal ikke teste seg bare fordi man har feber. Man er nødt til å ha andre symptomer på corona også. Samboer og jeg testet oss på tirsdag, men det var så vidt vi fikk lov - siden vi ikke hadde andre symptomer enn feber. Så du burde ikke slenge rundt deg disse "rådene". Da varier det. Her ble hele familien testet i dag. 2 barn med litt feber, ellers ingen andre symptomer. Far er litt tett i nesa, men ikke noe annet, og jeg har ikke et symptom på noe, men ble allikevel bedt om å ta en test... Anonymkode: b8d4d...dd8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #19 Skrevet 15. oktober 2020 Ja, hun skal være hjemme i morgen. Anonymkode: 00b9d...ca1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #20 Skrevet 15. oktober 2020 Hun skal være hjemme i 24 timer !!! Kan man ikke bare lære seg det Anonymkode: 0585f...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå