Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp, føler jeg blir gal. 
For ett år siden gikk jeg fra mannen min. Han viste ingen tegn til å bry seg om meg i åresvis, og tok på meg bare når han ville ha sex. Lyttet ikke, så meg ikke. Følte meg som en usynlig hushjelp og barnepasser. Han kjeftet også mye på meg, flere ganger daglig om alt mulig jeg gjorde «galt». Jeg forsøkte å få han til samlivsterapeut, men han nektet. Til slutt bestemte jeg meg for å gå fra han, og da var jeg helt sikker. Følelsene mine hadde jeg lukket bort. Først da begynte han å reagere, først da skjønte han at han ble alene. Men han reagerte ikke ved å prøve å skjønne hva som gikk galt og hva han må gjøre for å få meg tilbake, han reagerte med å veksle mellom tigging og raseri. I åtte måneder fortsatte han med å jevnlig ringe meg eller sende tirader på sms med kjeft og beskyldninger. Samtidig som vi utad var venner og samarbeidet godt om barna. 
Jeg flyttet ut i desember til egen leilighet en måned etter separasjonen. Lenge før dette hadde han begynt å date andre, og før jul hadde han allerede fått seg en ny dame. Han ble enda sintere på meg, fordi jeg ikke ville bytte samværsuker for å tilpasse det til den nye dama. Hun overnattet flere ganger hos han i huset, og møtte på naboer. 
Hun gjorde det slutt etter en måneds tid, og da var han singel i en uke før han traff ei ny. Han flyttet omtrent inn til henne i ukene han ikke hadde barna, hun var også mye hos han og på hytta hans. De hadde sex overalt i huset og hytta. Seng, badekar, alle sofaer.... De var sammen hele tiden når han ikke hadde barna. 
Jeg skjønte jo at han datet andre, selv om han aldri sa noe. Så i mars dro jeg på date og traff en fyr som jeg datet en stund. «Brukte» han mest, for å ha noen i livet mitt som gjorde meg glad. Som jeg kunne finne på morsomme ting med. Men jeg ville ikke ha han i leiligheten min eller bilen min, og fortalte lite om livet mitt. Familien osv. Det føltes så privat og feil. 
Samtidig kontaktet eksmannen min meg og vekselsvis kjeftet på meg og tagg meg om en ny sjanse. 
I mai, etter to-tre måneder med dating gjorde jeg det slutt med denne fyren. Han var forelsket men jeg brukte han bare. Så ikke på det sånn da, men har skjønt det i ettertid. Det hadde vært noen vonde og mørke måneder, men jeg klarte å glemme det litt når jeg møtte han. Hadde likevel bare vennskapelige følelser for han. Så jeg følte det var mest riktig å avslutte det. 

Så skjedde det ting. Faren min døde. Alt ble satt i perspektiv. Jeg tenkte på hvordan jeg og eksmannen hadde det før, før vi fikk barn. Det er ingen andre i verden jeg kan være med så lenge som han uten å bli lei. Gode samtaler. Så vi begynte å snakke sammen igjen. Følelsene blusset opp. Begynte å diskutere å finne sammen igjen. 
I juni dro vi på hyttetur sammen, sammen med barna. Dama hans visste ikke at jeg var med. Vi hadde lange, gode samtaler og alt virket så lyst. Lørdag skrev han melding til dama og sa at han ville gjøre det slutt. Lørdag kveld hadde vi sex. Søndag dro han til henne for å avslutte alt face-to-face. 
Og der startet det vonde. Istedet for at jeg kun har kost meg med å ha funnet tilbake til kjærligheten, har jeg dykket ned i et mørkt hull av sjalusi og vonde følelser. Jeg har skreket, grått, kastet ting og vært helt vill. Jeg har funnet ut hvor seriøse de to var, de planla sommerferie sammen. Hun bodde hos han en uke i strekk. Han ble med henne på vennemiddager og bursdagsfeiringer. Hun var med på familiehytta. Jeg visste ikke alt dette, trodde han hadde datet på et like casual og overfladisk nivå som meg. Men de hadde vært sammen døgnet rundt, hatt ekstremt mye sex, alle naboer her har sett henne og de har gått turer, gått på butikken og trent i området her. De har hatt så mye sex at han har helt andre evner nå enn før - han har blitt helt ekstremt god til å slikke, før klarte han det ikke. Jeg burde vel være takknemlig for det...men det klarer jeg ikke. 
Han har blitt så påvirket av henne. Han hadde for eksempel begynt å lese bøker og drikke musserende vin. Hjemme hos han var det også spor etter henne overalt. Intimsåpe i dusjen, øredobber i hylla, bok på nattbordet, klær i skuffen, favorittkopp i hylla. 
Jeg har jo egentlig ingen rett til å være sint på han for alt dette. Ikke ha så sterke sjalusifølelser heller. Og jeg har jo et valg - godta det eller forbli skilt. Men nå har jo familien blitt hel igjen, og han er verdens beste mann. Jeg er så glad for at vi fant sammen igjen. Men det mørke spøkelset truer hele tiden.... jeg flyttet i august inn til han, altså tilbake til hjemmet vi delte. Leiligheten min var for liten. Han har byttet seng, sofa og badekar. Malt noen vegger. Så han mener alt skal være greit nå, og begynner å bli sliten av alle mine humørsvingninger. Jeg er redd for at jeg ødelegger alt vi har bygget opp med dette. Men jeg sliter så voldsomt med alt som har skjedd, at han har vært så involvert i andre. Samtidig som han har kjeftet på meg. Alle «oppdagelsene» i sommer om hvor involverte de har vært tærer på. Og «analsexepisoden»: andre gangen vi hadde sex prøvde han analsex uten å spørre. Åpenbart at han var vant til å ha det....men jeg har ikke hatt det siden 2004 liksom. 
Fortsatt ser naboer rart på meg, «alle» vet hva som har skjedd. Jeg er en privat person og syns det er veldig ubehagelig. 
Jeg vil ikke ødelegge dette. Har dere noen råd eller erfaringer å komme med? Jeg har ingen å snakke med om alt dette, utad til venner og familie er alt fryd og gammen. Vi kan ikke flytte, fordi vi eier det eneste huset i skolekretsen under vårt budsjett. Og jeg vil heller ikke «gi tapt», å måtte flytte alle bare pga alt som har skjedd i huset da han hadde andre kjærester. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: edf31...509

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parterapi? 

Anonymkode: dfdd8...223

Gjest theTitanic
Skrevet

At du ville ha han tilbake etter alt dette er et mirakel. Men tydeligvis kan du ikke oppføre deg du heller, så kanskje dere passer sammen. Det er ikke så mye å si: den nye damen gir deg sjalusi men du kan egentlig takke henne: hun endret han til det bedre, og det er hun som nå har knust hjerte. 

Gjest Frosendiva
Skrevet

Hvordan  vet du alt dette her.?

Og hvorfor vil du blir  sammen med x  han er x av en grund og han forandrer seg aldri egentlig?

Skrevet

Det høres ikke ut som om dere er egnet for forhold i det hele tatt, hverken du eller han.

Anonymkode: f5d57...f17

• Liker 4
Skrevet

For det første så lurer jeg på hvorfor i alle dager, du vet hvor mye - og HVOR han og hun har hatt sex?
Jeg syntes det høres ekstremt merkelig ut. Og ikke minst syntes jeg det er ekstremt merkelig, at  du gidder å være sammen med en, som ikke klarer å ha en "normal" samtale med deg ang. følelser og fortid/fremtid?! 

• Liker 6
Skrevet

Gudamei så ustabile dere begge høres ut. Tenker på barna oppi alt dette. Håper dere ivaretar de på en god måte. 

Det er jo en grunn til at dere gikk fra hverandre første gang. 

Anonymkode: e56b2...bf3

• Liker 11
Skrevet
12 minutter siden, Rosatoast skrev:

For det første så lurer jeg på hvorfor i alle dager, du vet hvor mye - og HVOR han og hun har hatt sex?
Jeg syntes det høres ekstremt merkelig ut. Og ikke minst syntes jeg det er ekstremt merkelig, at  du gidder å være sammen med en, som ikke klarer å ha en "normal" samtale med deg ang. følelser og fortid/fremtid?! 

Jeg vet hvor i huset, fordi jeg ikke ville bo der med mindre han byttet ut ting han har hatt sex på. At han har hatt mye sex har jeg skjønt selv, fordi han sa at hun er umettelig (han trodde jeg ville synes at det var positivt), fordi han har hatt analsex, fordi han er helt annerledes i senga enn han var før. Fordi han har sagt diverse andre ting som har indikert det. Jeg har ikke spurt eller ønsket å vite noe om hva han har gjort andre steder, men jeg måtte vite hva som hadde skjedd i huset. Og det var mer enn jeg trodde. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gudamei så ustabile dere begge høres ut. Tenker på barna oppi alt dette. Håper dere ivaretar de på en god måte. 

Det er jo en grunn til at dere gikk fra hverandre første gang. 

Anonymkode: e56b2...bf3

Barna har det veldig fint. Vi har samarbeidet godt hele veien, og min ustabile måte å være på med sinne og gråting har kun vært etter leggetid. 

Det er en grunn ja, vi tok hverandre fullstendig for gitt og levde kun for barna og barnas ønsker. De settes like høyt fortsatt, men vi prøver å prioritere hverandre litt også. Det er vanskelig å forklare et forhold på kg, men vi har det veldig fint sammen nå både som kjærester og som familie. Det er bare det at jeg ikke klarer å glemme alt som har skjedd det siste året, samtidig som jeg bare har meg selv å skylde på. Det er ganske tungt. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gudamei så ustabile dere begge høres ut.

Tenkte det samme.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna har det veldig fint. Vi har samarbeidet godt hele veien, og min ustabile måte å være på med sinne og gråting har kun vært etter leggetid. 

Å, så naivt! 

Anonymkode: a5eac...230

• Liker 4
Skrevet

Det kan vær han legger igjen alle disse tingene hennes for å prøve å gjøre deg sjalu? Bevise at du gjorde feil ved å dra fra ham. Synes det er rart han ikke har fjernet dem. 

Men ja, skjønner at det er vondt. På den andre siden slo han opp med henne for å være med deg, det sier litt. 

Anonymkode: 9bdd8...727

Skrevet

Tenkte det samme.

Å, så naivt! 

Anonymkode: a5eac...230

Er helt enig i at det siste året har vært ustabilt ja. Men 16 år før det var alt heeelt stabilt og rolig. Dette året har vært et helvete. 

Selvfølgelig har barna fått med seg litt, men de er trygge og glade og har det veldig fint. 

Skrevet

Det kan vær han legger igjen alle disse tingene hennes for å prøve å gjøre deg sjalu? Bevise at du gjorde feil ved å dra fra ham. Synes det er rart han ikke har fjernet dem. 

Men ja, skjønner at det er vondt. På den andre siden slo han opp med henne for å være med deg, det sier litt. 

Anonymkode: 9bdd8...727

Nei, han har bare ikke tenkt på å fjerne tingene selv. Eller, han har sikkert fjernet en del som jeg ikke vet om også. Men det er mye som var hennes. Hun ser ut til å ha lagt igjen ting med vilje, i skuffer og skap. Planla kanskje å flytte inn en dag🤷‍♀️

Skrevet

Ta deg sammen og slutt og tull. Det er det bestemora mi ville sagt.

Hjelper ikke og sitte og tenke seg forderva på ting, før det ødelgger bare deg. Move on, det er det eneste som funker. 

Ingen kan gjøre ting for deg, du er den eneste som kan fikse på deg selv, ikke andre. Man kan gi deg råd, og tips sånn som terapi gjør. Men dem kan ikke gjøre det for deg.

Slutt og tenk på fortid og move on.

Anonymkode: 53066...3f1

Skrevet

Aldri om jeg hadde gidda å gå tilbake til en mann som sendte sinte meldinger og kjefta på meg i mange måneder etter brudd 😅 Men deg om det. 

Når det kommer til sjalusien, den må du bare legge vekk. Du slo opp. Han fant seg noen andre. Du har ingen rett til å holde hans forhold til ex dama mot ham. Han har ikke vært utro, og selv om du selvfølgelig har lov til å føle at det er kjipt at han har hatt masse sex med noen andre, så har du ikke rett til å holde det mot ham. Gjør du det, så synes jeg HAN burde gå fra deg

Anonymkode: 7532d...79f

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det er sjeldent lurt å gå tilbake til en eks, når mange ting som dette har skjedd etter bruddet, som stadig spøker for deg og gir deg tankekjør. Det var en grunn til at du gav han opp. Ja han viser god sider nå, av frykt for at du skal gå igjen, men vil disse sidene visne etter ei tid igjen? Det har en tendens til det, forstår du .

Det var du som gjorde det slutt med han og da han ikke fikk deg tilbake, tok han den letteste utveien og fant ei ny, for å få tankene en annen plass. Det er jo tydelig ut fra innlegget ditt, at han egentlig hele tiden ønsket deg tilbake, men bare måtte ha startet et nytt liv med ei annen jente. Ja , og da kan man lære nye ting, som man bærer med seg videre i livet. Du er nødt til å forsøke å tenke at du gir det en sjanse, eller bare lar det vær. Fordi dette vil tære deg opp innvendig.

Håper du finner ut av det ❤️ 

Skrevet

Det er vondt nå i en periode, så går det over. Etter hvert vil du slutte å finne spor etter henne, og hennes eksistens vil blekne i begge deres hoder. Dere må bare holde ut.

Det høres ikke ut som om hun her var så spesiell - han dumpa henne med en gang han fikk sjans på deg igjen. De damene som er "umettelige" og tilbyr analsex og gud vet hva, er ofte usikre og overfladiske - de byr på sex fordi de ikke har så mye annet å by på 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvor i huset, fordi jeg ikke ville bo der med mindre han byttet ut ting han har hatt sex på. At han har hatt mye sex har jeg skjønt selv, fordi han sa at hun er umettelig (han trodde jeg ville synes at det var positivt), fordi han har hatt analsex, fordi han er helt annerledes i senga enn han var før. Fordi han har sagt diverse andre ting som har indikert det. Jeg har ikke spurt eller ønsket å vite noe om hva han har gjort andre steder, men jeg måtte vite hva som hadde skjedd i huset. Og det var mer enn jeg trodde. 

Hvorfor i helvete vil du utsette deg selv for å vite sånt? Det er kanskje det dummeste jeg har hørt om.
Da kan du egentlig bare ta deg selv til takke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker dere har behov for å snakke godt ut med hverandre, gjerne med hjelp av en terapeut. Jeg skjønner godt at det er vanskelig og du må få bearbeidet alt, og mannen må lytte og forstå. Dere må snakke om både tiden før bruddet, og det som var etter at dere flyttet fra hverandre. Og til slutt, kudos til dere som har valgt å prøve på nytt, ikke hør på disse sure i tråden.

Anonymkode: d0f0c...242

• Liker 2
Skrevet (endret)
25 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Det er vondt nå i en periode, så går det over. Etter hvert vil du slutte å finne spor etter henne, og hennes eksistens vil blekne i begge deres hoder. Dere må bare holde ut.

Det høres ikke ut som om hun her var så spesiell - han dumpa henne med en gang han fikk sjans på deg igjen. De damene som er "umettelige" og tilbyr analsex og gud vet hva, er ofte usikre og overfladiske - de byr på sex fordi de ikke har så mye annet å by på 🤷‍♀️

Skjønner at du skriver d for å trøste, men jeg synes d var unødvendig å skrive at noen kvinner er sånn fordi «d er alt de kan by på».

annet enn d, så håper j du aksepterer deg selv og DINE følelser mest mulig TS. Krysser fingre for deg 🤞🏻

Endret av Jean-Jaques

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...