AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg er en jente midt i 20-årene som alltid har fått tilbakemelding oppigjennom årene at jeg er en veldig god venn. Jeg har hatt et ganske hardt liv, så jeg tror selv jeg alltid vet hvordan jeg skal støtte andre som har det kjipt, og hva man skal si, osv. Jeg er også energisk, morsom og liker å finne på ting. Jeg har to venner som jeg ikke er sikker på om jeg ønsker å beholde. Den ene vennen loset jeg gjennom et brudd og var der for henne fullstendig. Hun gråt og hadde det jævlig; jeg var der for henne. Forrige gang hun spurte meg om jeg ville finne på noe, var for noen år siden nettopp i denne perioden etter bruddet, før hun fikk seg ny type. Etter det har hun ikke tatt initiativ til å finne på noe, altså ILA 3-4 år. (Jeg vet at dette ikke gjelder meg spesifikt siden hun er ganske introvert, men kom igjen...) Da jeg og kjæresten min slo opp var jeg helt knust (jeg har ingen gjenlevende familie), men hun tok ikke kontakt via en ussel melding en gang og vi snakket ikke sammen før lettere tilfeldig tre måneder senere. Den andre venninnen er ekstremt selvsentrert, og da mener jeg EKSTREMT. Hun snakker bare om seg selv, men jeg har litt sympati for det fordi jeg tror hun er iaf lettere autistisk. Hun har absolutt ingen sosiale antenner. Jeg handlet for henne samme dag som jeg hadde dagkirurgi (var stressa og gruet meg) fordi hun var i koronakarantene, og fikk ikke så mye som et takk... Jeg merker jeg er mye trist rett og slett fordi jeg ikke får det jeg behøver. Jeg føler jeg gir og gir uten å få noe tilbake. Jeg merker jeg begynner å være en kjipere venn mot de enn det jeg er mot andre, fordi jeg er bitter og lei meg. Når det er sagt så er jeg veldig glad i begge to, og jeg føler det bare blir vanskeligere og vanskeligere med årene og få seg nye venner. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hva hadde du gjort? Ditchet de eller satt inn støtet en siste gang og vært verdens beste venninne for å se om det er mulig å få noe tilbake? Anonymkode: fa30f...b37 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 De to du beskriver er jo ikke venner, se selv hva du skriver. Er ingen problem å kutte ut disse. Vennskap er gjensidig det, mennesker som ønsker å bruke tid på hverandre. Om det bare går en vei så funker det ikke, sånn er det bare. Jeg er av den typen som ikke må ha kontakt hver uke, trenger heller ingen skulder å gråte på om livet vanskelig i form av død eller brudd i kjærlighet. Den biten takler jeg fint selv. Anonymkode: 4bf26...218 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De to du beskriver er jo ikke venner, se selv hva du skriver. Er ingen problem å kutte ut disse. Vennskap er gjensidig det, mennesker som ønsker å bruke tid på hverandre. Om det bare går en vei så funker det ikke, sånn er det bare. Jeg er av den typen som ikke må ha kontakt hver uke, trenger heller ingen skulder å gråte på om livet vanskelig i form av død eller brudd i kjærlighet. Den biten takler jeg fint selv. Anonymkode: 4bf26...218 Nei, jeg tenker jo det selv jeg også 😕 Samtidig så er den ene venninnen flink til å spørre om å finne på ting, og det er jo godt å ha noen å bare kunne henge med også ❤️ ...Samtidig funker det jo ikke helt ettersom jeg gir mye av meg selv og tydelig blir opprørt ettersom jeg ikke får det samme tilbake... Heller nok mot å kutte de ut, ja. Supert at du klarer deg så bra alene Skulle ønske jeg var litt flinkere til det. Grunnen til at jeg nevner det her, er fordi jeg har tørket veldig mange tårer fra disse venninnene, og da forventer jeg liksom det samme tilbake. Hvis de var som deg, så hadde det liksom gitt mening at de ikke hadde vært helt tilstedeværende i dårlige perioder, tenker jeg. Anonymkode: fa30f...b37
Sunnys Skrevet 16. oktober 2020 #4 Skrevet 16. oktober 2020 Det er ganske dumt å «slå opp» med venner og brenne lysene i begge ender.. du kan heller fade de litt ut, eller ha mindre kontakt en stund mens du bruker tid på andre venner og hobbyer.. 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #5 Skrevet 16. oktober 2020 4 minutter siden, Sunnys said: Det er ganske dumt å «slå opp» med venner og brenne lysene i begge ender.. du kan heller fade de litt ut, eller ha mindre kontakt en stund mens du bruker tid på andre venner og hobbyer.. Det spørs vel helt hva man ønsker eller trenger det? Det er absolutt ikke dumt TS å "slå opp" med venner. Noen ganger kan det være helt på sin plass og gjøre akkurat det for å få det godt med å gå videre uten og se seg tilbake. Enkelte venner stjeler tid når man må gå rundt og føle seg bitter og lei seg. Da er det mye bedre å bryte vennskapet helt. Jeg mener ikke at man må si til vedkommende at fra nå av er du og jeg ikke venner. Men bare bryt kontakten, slett fra sosiale medier, slett telefonnummer. Tar de kontakt etter flere år, si det som det er, og gå videre 😃 Snakker av erfaring, og det føltes veldig godt å slippe de vonde følelsene. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det tidligere 👌 Anonymkode: 82ebd...d0d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 12 minutter siden, Sunnys skrev: Det er ganske dumt å «slå opp» med venner og brenne lysene i begge ender.. du kan heller fade de litt ut, eller ha mindre kontakt en stund mens du bruker tid på andre venner og hobbyer.. Jeg har iaf 4 andre veldig måte venninner som jeg alle kan kalle bestevennen min. Jeg tror jeg heller bare vil ha gode venner enn ett stort nettverk der noen er dritt liksom... Snakket med hu nr 2 som jeg nevnte her om dagen, og hun skjelte meg ut for at jeg ikke kunne komme på Halloweenfesten hennes og sa at dette var jo tradisjon siden jeg ikke var der i fjor heller. I fjor hadde jeg så kjærlighetssorg at jeg var suicidal og var ingen støtte å få derfra, så synes det var et særdeles dårlig argument. Det sa jeg i fra om. Jeg kommer ikke til å ta kontakt og håper at de ikke gjør det heller... Anonymkode: fa30f...b37
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har iaf 4 andre veldig måte venninner som jeg alle kan kalle bestevennen min. Jeg tror jeg heller bare vil ha gode venner enn ett stort nettverk der noen er dritt liksom... Snakket med hu nr 2 som jeg nevnte her om dagen, og hun skjelte meg ut for at jeg ikke kunne komme på Halloweenfesten hennes og sa at dette var jo tradisjon siden jeg ikke var der i fjor heller. I fjor hadde jeg så kjærlighetssorg at jeg var suicidal og var ingen støtte å få derfra, så synes det var et særdeles dårlig argument. Det sa jeg i fra om. Jeg kommer ikke til å ta kontakt og håper at de ikke gjør det heller... Anonymkode: fa30f...b37 gode venninner* vet ikke hva som skjedde der Anonymkode: fa30f...b37
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har iaf 4 andre veldig måte venninner som jeg alle kan kalle bestevennen min. Jeg tror jeg heller bare vil ha gode venner enn ett stort nettverk der noen er dritt liksom... Snakket med hu nr 2 som jeg nevnte her om dagen, og hun skjelte meg ut for at jeg ikke kunne komme på Halloweenfesten hennes og sa at dette var jo tradisjon siden jeg ikke var der i fjor heller. I fjor hadde jeg så kjærlighetssorg at jeg var suicidal og var ingen støtte å få derfra, så synes det var et særdeles dårlig argument. Det sa jeg i fra om. Jeg kommer ikke til å ta kontakt og håper at de ikke gjør det heller... Anonymkode: fa30f...b37 Gode venner er der for deg både i gode og dårlige tider. Selv har jeg kuttet ut noen «venner» i de kjipe periodene, da det var lite forståelse å få. Andre har jeg kuttet ut fordi det var en enveisgate. Bedre med én god venn enn 10 bekjente. Anonymkode: 1d3a5...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå