AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Del Skrevet 15. oktober 2020 Fireåringen har lenge vært glad i å tegne, og jeg og mannen er uenige om hva vi skal gjøre med alle tegningene. Det blir fort tre-fem ark pr dag i ukedagene, og det er ofte de samme motivene, avhengig av hva hun øver på. En periode er det firkanter og trekanter, og så kommer en periode hvor det er fire ark daglig med hjerter eller bokstaver. Så nærmer det seg jul, og det er julekuler og juletrær. Jeg spør mannen om hva vi skal gjøre, vi kan da ikke ta vare på hvert bidige ark? "Joda, bare legg det i en perm", sier han. Javel, men så blir jo den fort full. Finn en ny perm da, sier mannen. Svigermor sier også stolt at hun har tatt vare på ALT ungene har laget, når det blir snakk om sånt, det ligger i kasser på loftet. Altså, seriøst? Ett eller to ark for hvert steg i utviklingen kan jeg skjønne men 20 ark i uka med hjerter eller forsøk på å skrive navnet sitt? Det er altså snakk om det hun tegner bare for tegnegledens skyld/som tidsfordriv, ikke det hun gir oss som gaver. Anonymkode: 419b2...f70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Del Skrevet 15. oktober 2020 En kan ikke ta vare på alle sammen. Jeg slengte mye. Anonymkode: 45d4e...dcc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 15. oktober 2020 #3 Del Skrevet 15. oktober 2020 Tar vare på noen, men kaster de fleste. Jeg har også ei som elsker å tegne, hun er bare to år, så det går jo bare i kruseduller og streker. Men jeg tar vare på noen, spesielt de hun sitter og forteller meg hva hun tegner (som regel «pip pip», baby, mamma og pappa hun tegner). I dag da jeg hentet henne i barnehagen kom hun også med ei tegning å ga til meg og ga meg en klem, så den tar jeg selvfølgelig vare på 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Del Skrevet 15. oktober 2020 Fyrer i peisen med det meste! Men tar vare på noe 🙂 Anonymkode: 003f0...d7f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Del Skrevet 15. oktober 2020 Tar bilde av noen av de...henger noen på kjøleskapet, kaster maaange. Anonymkode: d5c67...ad7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Del Skrevet 15. oktober 2020 De fine som barna har jobbet skikkelig med legger jeg i perm/plastlomme. De andre (masseproduksjon) går i søpla etter å ha hengt litt på kjøleskapet 😅 Anonymkode: 61ade...a1a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Del Skrevet 15. oktober 2020 Little Davinci Ramme Til Barnekunst A4 Svart Bruker denne, ramma har dør på front av bildet og man kan putte 50 ark oppå hverandre inni ramma slik at nyeste kunstverk alltid er synlig. Anonymkode: 4de98...a61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. oktober 2020 #8 Del Skrevet 15. oktober 2020 De fineste eller mest spesielle eller minneverdige skriver vi navn og dato på og tar vare på i hver deres bokser sammen med annet de har laget til oss. Alt annet kastes i det stille. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #9 Del Skrevet 16. oktober 2020 Fireåringen har eit avslappa forhold til kunsten sin. Så en stor del går i søpla, må innrømme det. Det går mest i motivet "bitteliten krusedull", med kun en farge, før hun går videre til neste tegning. Vi tar vare på masse altså. Har flere permer fulle. Anonymkode: 7023b...3cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 17. oktober 2020 #10 Del Skrevet 17. oktober 2020 Jeg kaster nesten alt. Noe går inn i en sånn ramme med dør som det er linket til over her. Vi har tre barn og kan være opp i over 20 tegninger i uka. Kan jo ikke ta vare på alt det. 😅🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Del Skrevet 17. oktober 2020 Har alle tegningene fra mitt barn i en dokumenteske, der går det minimum 2500 ark. Innimellom satte jeg dato på noen for å se når hun var på ulike stadier. Hun er 19 nå og jeg har de fortsatt. Anonymkode: ba0b6...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Del Skrevet 17. oktober 2020 Noe hengte jeg på kjøleskapet, de fleste ble kastet. I dag (barnet er 12 år) har jeg vel noen tegninger/malinger liggende en plass, fra en mappe hun fikk ned seg fra barneskolen og en perm hun fikk med seg fra barnehagen. Men ellers er alt kastet. Det er jo uansett ikke noe jeg bruker til noe spesielt lengre, og det er jo begrenset hva jeg gidder å ha liggende og samle støv. Mens jule- og påskepynt hun har lagd opp igjennom årene, ligger på loftet sammen med annet pynt jeg har og tas frem ved høytidene. Også har jeg alltid stående fremme ting hun har sydd/strikket på skolen, noen lysestaker hun har lagd osv. Hun er fremdeles glad i å tegne da, men har nå egne tegnebøker og er ikke opptatt av å gi tegningene sine til meg. Anonymkode: 67933...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #13 Del Skrevet 17. oktober 2020 Nei det handler nok om hvor stor plass du har. Har du god plass er det ikke noe i veien for å ta vare på mye. Mor tok vare på alle tegningene til alle 4 av oss og hadde det i et falleferdig hus. men det huset som d ble lagret i fikk en oversvømmelse ved en flom på 90 tallet. Samt har mus makkulert det meste etterpå. Fort gjort at det blir bare liggende om d blir for mye tror jeg. Anonymkode: fb975...f08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Del Skrevet 17. oktober 2020 Her er det ofte 10 ark hver dag med fra barnehagen og i tillegg blir det lagd en del hjemme. Jeg kaster det aller meste og putter noe i perm. Det er jo ikke gøy som voksen og sitte og se gjennom 50 permer med tegninger? 🤔 Anonymkode: 0766d...f54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #15 Del Skrevet 17. oktober 2020 Kaster 99%. Anonymkode: 3edd0...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GammelKaktus Skrevet 17. oktober 2020 #16 Del Skrevet 17. oktober 2020 De beste tegningene har vi lagt i permer (maaange permer), de andre er i bunker lagret til jeg "klarer" å kaste de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Del Skrevet 17. oktober 2020 De som jeg ser hun har brukt litt ekstra krefter og tid på, har jeg tatt vare på i en perm, noen har jeg hengt opp på veggen. Men så er det et par da... De arkene hvor man kan fargelegge prinsesser, og hun har tatt en svær sort strek, og thats it.. Det er mange av de. De er jeg litt usikker på hvor jeg har lagt, men noen har dessverre gått i bosset.. Anonymkode: 7f331...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
badevakta Skrevet 17. oktober 2020 #18 Del Skrevet 17. oktober 2020 Sparer kun på noen yttest få og de merkes med navn, dato og hva barnet evt. har sagt det er. 😅 Resten går i boss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #19 Del Skrevet 17. oktober 2020 Putter alt i en eske med lokk, og en gang i året, ved klassebytte, kaster jeg alt jeg ikke synes er noe spesielt, uten at barnet ser det😅 Nytter jo ikke å spare på alt.. Anonymkode: 62808...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 17. oktober 2020 #20 Del Skrevet 17. oktober 2020 På 15.10.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev: Little Davinci Ramme Til Barnekunst A4 Svart Bruker denne, ramma har dør på front av bildet og man kan putte 50 ark oppå hverandre inni ramma slik at nyeste kunstverk alltid er synlig. Anonymkode: 4de98...a61 Vi har også denne og putter inn etter hvert. I tillegg har vi litt diverse på kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå