Gå til innhold

Hvilke små ting gjør du for samboer/kjæreste i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hva gjør du for å glede og vise omsorg/kjærlighet til samboeren din i en ellers travel hverdag?😊 jeg har innsett at jeg må bli flinkere til å sette pris på samboeren min, men han er «allergisk» mot kjærlighet og følelser, så det kan ikke være noe sånn😂 

Anonymkode: aad74...1e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min drar på jobb litt før meg, han sender heisen opp, så slipper jeg å vente😊.

Anonymkode: 560f3...2f1

• Liker 10
Skrevet

Lager middag til han hver dag 

Lager ofte matpakke til han og 

Sier hvor mye han betyr for meg og barna. Sender han dristige bilde 🤫

Anonymkode: 74969...3d3

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjør noen småting innimellom som jeg vet at han setter pris på:

- Kjøper inn en god øl som han får servert mens han får ligge på sofaen. 
- Masserer skuldre og panne når jeg ser han er stresset og har godt av det. 
- Kjøper inn mat jeg vet han liker godt. 
- Følger opp og spør hvordan dagen har vært, spesielt når jeg vet at det har vært noe ekstraordinært. 
- Tar deler av husarbeidet som jeg vet han er glad for å slippe (vi deler, men det er ting han virkelig ikke har lyst til å gjøre)

- Gir komplimenter og sier at jeg er stolt av hans 

Og litt andre ting som viser omsorg i handling :)

• Liker 5
Skrevet (endret)

Er stort sett kjærlig, imøtekommende og grei, og jevnt over positivt innstilt på å si ja til det han ønsker. Gir mye kos, oppmerksomhet og interesse. Bryr meg om ham og at han skal ha det bra. Er opptatt av å ha en hyggelig tone. 

Min kjære har en litt merkelig ting i at det er veldig hyggelig at jeg lager kaffe til ham. Jeg synes det er litt morsomt og rart egentlig, at noe slikt skal bety så mye, men jeg lager den kaffekoppen til ham, selv når jeg egentlig har det travelt. 

Har spurt flere ganger hvorfor akkurat det betyr så mye, men han har ikke noe veldig godt svar på det selv, det bare føles som en veldig fin og kjærlig handling for ham. Han sitter like forventningsfull og venter på den kaffen hver dag, og smiler like fornøyd hver gang han får den. Da er jeg visst fremdeles glad i ham. 😄

År etter år... Det er litt rart, men siden det betyr så mye gjør jeg det selvfølgelig. 😊

Endret av Trolltunge
  • Liker 15
Skrevet

Jeg har oppdaga at kjæresten er glad i at jeg lager mat til ham. Spesielt middag m/biff, lam ol. Det er visst det store! 😃 Og snacks han liker, i skapet. Han blir fornøyd om jeg før på ham 😄 

Seksuelle ting, såklart. Sex, men også klær, flørt og lek. Vi bor ikke sammen og jobber en del om hverandre, så han er fornøyd om jeg enten svarer positivt på flørt han kommer med eller at jeg setter i gang noe, når vi er fra hverandre. 

Iblant kan jeg nærmest føle ham, enten på andre enden av stua, eller fra hver vår bydel, at han liksom føler det som en ro at jeg ikke maser men heller er opptatt av mitt eget liv, og samtidig sneier innom hans, på en måte. Det er et eller anna med nærhet vs avstand som bare funker... selv om vi tilbringer mindre tid sammen enn mange, kjennes det som mer, på et vis.

Han liker å sove inntil meg og at jeg pjusker ham som et barn. Han responderer på kos litt som katten, liker å bli klødd bak øret og på ryggen. Få klemmer. Han faller til ro hos meg.

Å dele hobbier. Han har meg lagra på telefonen som x-Lise, altså en av hobbiene vi gjør. Det er mye overlapp. Jeg tror ikke han har delt det sånn med kjærester før. 

Ellers går det i alt fra politiske debatter til å snakke om dagens hendelser på jobb ol. Han må få sagt det han tenker på, og høre min feedback, enten over sosiale medier eller æ

Anonymkode: 2742e...752

• Liker 2
Skrevet

lager matpakke til han de få dagene han skal på kontoret, sender han meldinger som minner han på hvor mye han betyr for meg. Kjøper inn det jeg vet han liker. Forteller han hvor fin jeg syns han er og hvor mye han betyr for oss alle 

• Liker 2
Skrevet

Lager en snack eller kaffe til han om han spør, ellers så liker han å hvile hode i fanget mitt og kose med magen og brystene mine, hender han sovner eller vil ha full pakke 

Anonymkode: 55163...407

• Liker 1
Skrevet

Koser med ham, gir ham kaffe på sengen. Hvis han er veldig sliten etter jobb sier jeg "bare gå og legg deg på sofaen", tilbyr ham kanskje noe å drikke mens jeg lager middag (han gjør det tilbake av og til også, er så deilig😍). Prøver å ikke gi han dårlig samvittighet for ting han ikke har gjort. Sier at jeg elsker ham mange ganger om dagen. 

Anonymkode: 29229...6b8

• Liker 2
Skrevet

Massasje. Lage mat han liker. Komplimenter. Sex o.l. Overraskende gaver i ny og ne. 

• Liker 3
Skrevet

Er generelt kjærlig. I det siste har jeg ofte tatt på stayups før sex. Det liker han! 

Anonymkode: b7c79...0d7

Skrevet

Jeg kan lage god middag til han kommer hjem, varte opp skikkelig på dager jeg vet han skal kose seg med noe på TV (han fikk full bevertning til Serbia-kampen), hvis han har viktige møter pleier jeg å sende ting som minner han på at jeg er der for han i tanken. Men det han setter mest pris på er og blir en spontan blowjob og det får han flere ganger i uka 🙂

Anonymkode: 7073a...28a

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min drar på jobb litt før meg, han sender heisen opp, så slipper jeg å vente😊.

Anonymkode: 560f3...2f1

Dette synes jeg var kjempe koselig❤ 

Min mann koster av bilen min hvis han drar før meg😊

• Liker 5
Gjest Løpegærn
Skrevet

Jeg bruker å lage matpakke til ham ganske ofte. Ellers bruker jeg å kjøpe en del gaver, lage koselig middag, sånne ting. 

Skrevet
13 timer siden, Trolltunge skrev:

Er stort sett kjærlig, imøtekommende og grei, og jevnt over positivt innstilt på å si ja til det han ønsker. Gir mye kos, oppmerksomhet og interesse. Bryr meg om ham og at han skal ha det bra. Er opptatt av å ha en hyggelig tone. 

Min kjære har en litt merkelig ting i at det er veldig hyggelig at jeg lager kaffe til ham. Jeg synes det er litt morsomt og rart egentlig, at noe slikt skal bety så mye, men jeg lager den kaffekoppen til ham, selv når jeg egentlig har det travelt. 

Har spurt flere ganger hvorfor akkurat det betyr så mye, men han har ikke noe veldig godt svar på det selv, det bare føles som en veldig fin og kjærlig handling for ham. Han sitter like forventningsfull og venter på den kaffen hver dag, og smiler like fornøyd hver gang han får den. Da er jeg visst fremdeles glad i ham. 😄

Jeg skjønner ham så godt! Kanskje er han ikke vant til slik fra før? Jeg er ikke det nemmelig, og blir like glad hver gang min kjæreste gjør det samme som deg. Selv kjøper jeg litt øl til ham innimellom som venter på ham etter en jobbdag hvor jeg vet han har hatt det litt slitsomt. Er han fyllesyk, synes jeg det er kjedelig å være hjemme med ham 😛, men kjøper litt av det man trenger på en fyllesyk dag på butikken før jeg finner på noe selv. Innimellom får han rare, små gaver som er interne. Og jeg viser at jeg begjærer ham. Han er veldig fin tilbake også og jeg er så glad i de subtile, små tingene, som det med kaffen.

Anonymkode: d8da1...641

• Liker 2
Skrevet

Han jobber mye overtid, og jeg er student med veldig mye tid. Så jeg ender med å bli skikkelig husmor; vasker gjerne hele leiligheten, skifter sengetøy, alt av klær og bestikk/fat til han kommer hjem, pluss lager ofte god og næringsrik middag til han❤️ Dette er i mine øyne ikke småting da :P Ellers om vi ikke er sammen, så har jeg på alarmen ca.5 minutter før han våkner. Da sender jeg en søt god morgen melding og legger meg igjen. Det han gjør for meg er å si ja til å ha 3 katter(han ville ha max to), vaske leiligheten dobbelt så ofte som det han egentlig vil selv, kjøper ofte små ting han vet jeg liker på butikken om han handler alene, og om jeg er lei meg en dag så gir han aldri opp med å få meg til å smile❤️

Anonymkode: 54be6...e23

• Liker 1
Skrevet

Min liker nærhet da, så jeg passer på å sitte i armkroken hans på kveldene :)

Ellers plukker jeg gjerne med noe han liker ekstra godt på butikken mot helga, smårydder litt, og passer på å lytte til hva han sier så han ikke må gjenta seg stadig vekk :P 

Anonymkode: a946c...aae

Skrevet
16 hours ago, Trolltunge said:

År etter år... Det er litt rart, men siden det betyr så mye gjør jeg det selvfølgelig. 😊

Da har han nok tjenester som kjærlighetsspråk :) 

Fin og motiverende tråd for meg som er allergisk mot forhold og tror de bare skaper ulykkelighet! 

Anonymkode: 9ac9a...4d1

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier, hva gjør du for å glede og vise omsorg/kjærlighet til samboeren din i en ellers travel hverdag?😊 jeg har innsett at jeg må bli flinkere til å sette pris på samboeren min, men han er «allergisk» mot kjærlighet og følelser, så det kan ikke være noe sånn😂 

Anonymkode: aad74...1e1

Det du beskriver her har vel med disse ulike kjælighetsspråkene å gjøre. Noen trenger og bli klemt, noen trenger skryt, noen vil ha gaver, noen trenger fine ord osv

https://bufdir.no/Foreldrehverdag/Samliv_og_familie/De_fem_kjarlighetssprakene/

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har han nok tjenester som kjærlighetsspråk :) 

Fin og motiverende tråd for meg som er allergisk mot forhold og tror de bare skaper ulykkelighet! 

Anonymkode: 9ac9a...4d1

Det med kjærlighetsspråk tror jeg det er lurt å være bevisst på, i forhold til å forstå hva partner trenger og hvordan partner både viser kjærlighet og hva partner har behov for å få av deg, men jeg føler nok likevel at det er mer sammensatt for mange enn at man har bare en spesiell ting man vektlegger veldig. 

Du har rett i at han (jeg også faktisk) vektlegger omsorg og kjærlighet i handlinger /tjenester, men vi har begge to også et veldig fysisk kjærlighetsspråk, samt at han gir gaver og er opptatt av å gi/få tid og oppmerksomhet, og jeg også vektlegger det verbale i å gi komplimenter, skryt og å si at jeg elsker. 

Selv om jeg føler dette er vesentlig å forstå, i hva partner trenger og viser gjennom ulikt, kanskje spesielt der man viser og har behov for ulikt, så synes jeg det er vanskelig å plassere oss begge i bare en tydelig kategori angående kjærlighetsspråk. Det er litt mer sammensatt og ofte flere ting som er viktig for hver og en. 

Å være i et forhold er godt det, når man stort sett er gode mot hverandre. Da er det deilig å være i et forhold, og det føles trygt, fint og som noe det er godt å være i. 

Å oppleve at forhold er det motsatte, en slags mental kamp om å få sine egne behov dekket og følelse av å ikke bli respektert og forstått, er selvfølgelig ikke trygt, fint eller godt. 

Ingen relasjoner føles gode når man føler at man ikke forstår hverandre, og ikke føler at det er respekt, omtanke og godhet for hverandre. Gjensidig. 

Har man opplevd det noen ganger blir man gjerne negativ og skeptisk til at det er verdt å ha et menneske så tett. 

Det er det, men det må være gjensidig omtanke og godhet. Vilje til å forstå hverandre og godhet begge veier. 

Selv gode forhold med egentlig gjensidig kjærlighet går galt når det vokser frem sårhet i at partneren ikke forstår hva man trenger, og det blir en slags kamp om hvem som burde forstå den andre, og helst endre seg i din retning. 

Å stå i en mental kamp er ikke godt, og det er dessverre lett å komme i det, når begge er sårbare akkurat i det at det er sterke følelser og sterke behov for å bli respektert og føle at man får forståelse og omtanke. 

Det er nok mange forhold som går galt i akkurat det at det er sterke følelser hos begge, ironisk nok. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...