Gå til innhold

Åpent kontorlandskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som går på jobb i åpent kontorlandskap? Med kun 1 meter avstand?

Kollegaen min snufser og snøt seg i dag. Urk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, KvinneguidenBruker skrev:

En i familien jobber som håndverker og bedriften har null Corona tiltak. Dvs de sitter stuet sammen til lunch i små brakker, og det er møter, uten avstand med 40-50 folk i lite lokale. Dette er i Oslo. Det tror jeg ikke er lov. Flaks at det går så bra som det gjør , men det spørs om det vedvarer særlig lenge ....

Skrevet
3 timer siden, KvinneguidenBruker skrev:

Hos oss er det ikke lov å være på jobb med forkjølelsesymptomer. Da er det rett hjem. Midt i en pandemi er det ikke riktig tid å være helten som karrer seg på jobb til tross for at man er syk.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, KvinneguidenBruker skrev:

Skal være 2 m om dere er sammen mer enn 15 min

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Supermammsen75 skrev:

Skal være 2 m om dere er sammen mer enn 15 min

Har du kilde på det? Jeg føler meg så dum som tar det opp...

Skrevet
36 minutter siden, J.E skrev:

En i familien jobber som håndverker og bedriften har null Corona tiltak. Dvs de sitter stuet sammen til lunch i små brakker, og det er møter, uten avstand med 40-50 folk i lite lokale. Dette er i Oslo. Det tror jeg ikke er lov. Flaks at det går så bra som det gjør , men det spørs om det vedvarer særlig lenge ....

Dette burde vel meldes en plass??

Skrevet
4 minutter siden, KvinneguidenBruker skrev:

Den regelen  har vi på sykehuset.  Mulig den er intern,  men  trodde det var FHI sin anbefaling 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, KvinneguidenBruker skrev:

Dette burde vel meldes en plass??

Ja vi vurderer og anmelde til Arbeidstilsynet. For har sjekket opp i at de gjerne vil motta tips om brudd på smittevern på arbeidsplasser. Men ikke gøy og gå til det skrittet heller, sladre på sin arbeidsgiver. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, KvinneguidenBruker skrev:

Det er vel ingen regel som sier at man skal holde mer enn en meter avstand. MEN dersom en blir smittet er du å anse som nærkontakt dersom du har sitter nærmere enn to meter i mer enn 15 min. Så for bedriftens skyld bør dere holde to meter.

• Liker 2
Skrevet

Hos oss har mange fått ny kontorplass og de har pussa opp med skillevegger osv. Jeg sitter minst 2-3 m fra mine kollegaer. De som er i samme kohort kan sitte med 1 m avstand

Skrevet
På 15.10.2020 den 21.22, Supermammsen75 skrev:

Den regelen  har vi på sykehuset.  Mulig den er intern,  men  trodde det var FHI sin anbefaling 

Regelen er jo en meter, 

men skjønner ikke poenget med det når man da likveel er nærkontakt om det er mindre enn to meter. Da blir det jo likevel karantene og smittefare ved en meter?

• Opprett ny...