AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Hei alle Hva tenker dere etter/videreutdanning signaliserer for ledelsen i en bedrift når en arbeidstaker gjør det på eget initiativ? Tenker de positivt og at en person det er verdt å satse på og gi mer ansvar? Anonymkode: 753b1...cb3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 kan slå begge veier. Anonymkode: 0c923...fb1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Som leder tenker jeg det er veldig positivt, viser engasjement for faget. Anonymkode: 8139d...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Er det innenfor samme fagfelt og noe du kan bruke videre i bedriften vil jeg tenke det er positivt. Evt. Kan man spørre nærmeste leder om forslag til hvilken videreutdanning han/hun tenker kan være relevant for videreutvikling i bedriften. Anonymkode: c4186...a17 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 På et personlig plan gjør utdanningen det lettere å gjøre en bedre jobb siden jeg får en omstendlig forklaring på hvordan ting henger sammen og hvorfor ting blir gjort som de blir gjort. Det jeg lærer på studiet kan jeg ta i bruk samme kveld på jobb. Har ikke noe spesielt ønske om å bli leder, men ønsker å lære mer om xxxxxxxxx og uttrykte dette for sjefen. Har ikke gitt noen signaler om at jeg ønsker meg bort og har en høy arbeidsmoral. Har nærmest spurt om å få gjøre overtid for å bli ferdig med uforutsette arbeidsoppgaver som dukket opp. Har vært uten jobb og har i grunn aldri lyst til å gjennomgå dette igjen og ønsker å sikre fremtiden samtidig som faget bedriften holder på med er gøy. Har tidvis ansvar ved behov, men ønsker oppgaver som krever litt mer og er litt mer spennende etterhvert. Anonymkode: 753b1...cb3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg fikk svært positive tilbakemeldinger av min arbeidsgiver. Er på ett treårig opplegg nå hvor arbgiver betaler alt av utgifter og lønner meg i skoletida. Avtalen er at jeg binder meg til å jobbe der en periode etterpå og det var planen uansett så Anonymkode: e2cd9...adc
SPOCA Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg er i jobbsøkerprosess nå, og får svært gode tilbakemeldinger på mine utdanninger. Jeg har mye utdanning bak meg, og det blir utelukkende trukket fram som noe positivt. Også der det ikke er relevant, mange arbeidsgivere trekker fram at det viser at man er lærevillig og åpen for endringer og nye impulser.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg fikk svært positive tilbakemeldinger av min arbeidsgiver. Er på ett treårig opplegg nå hvor arbgiver betaler alt av utgifter og lønner meg i skoletida. Avtalen er at jeg binder meg til å jobbe der en periode etterpå og det var planen uansett så Anonymkode: e2cd9...adc Høres ut som en veldig god avtale. Har du hele lesedager og dager hvor du er på undervisning? Anonymkode: 753b1...cb3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 Just now, SPOCA said: Jeg er i jobbsøkerprosess nå, og får svært gode tilbakemeldinger på mine utdanninger. Jeg har mye utdanning bak meg, og det blir utelukkende trukket fram som noe positivt. Også der det ikke er relevant, mange arbeidsgivere trekker fram at det viser at man er lærevillig og åpen for endringer og nye impulser. Som arbeidstaker er det også ganske ok med arbeidsgivere som er åpen for endringer og nye impulser. Min generelle erfaring er at organisasjoner som er veldig hierarkiske og hvor alt skal gå tjenestevei uansett hva det måtte gjelde så er de i mindre grad åpne for innspill, endringer og nye impulser. Ihvertfall hvis det kommer nedenfra i hierarkiet. Anonymkode: 753b1...cb3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg søkte videreutdanning og fikk støtte fra arbeidsgiver. De dekker reise, opphold, bøker og studiepermisjon med lønn. Anonymkode: 1f491...3ae
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg tok videreutdanning, og fikk dekket via jobb. Vi har dog en hierarkisk struktur - så jeg fikk ikke benyttet kompetansen i praksis, fikk heller ikke endrede arbeidsoppgaver/ansvarsområder. Det ble med andre ord hverken verdsatt eller bemerket. Nå tar jeg en ny bachelor, fulltid på kveld - det er heller ikke populært. Men det er derimot attraktivt for andre sektorer - og andre ledere - og gjett om jeg gleder meg til å pakke sakene å slutte i nåværende stilling! Anonymkode: ebf08...328
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #12 Skrevet 16. oktober 2020 Jeg tar min andre bachelorgrad fulltid ved siden av jobb, og skal begynne på fulltidsmaster til neste høst (også ved siden av jobben). Jobber på en arbeidsplass der absolutt ingen studerer ved siden av. (Selv om jeg tenker at enkelte kanskje burde tatt noen studiepoeng innenfor forvaltningsjus pga jobben de gjør). Arbeidsplassen min har derfor ikke noe kultur for at man studerer ved siden av, og det legger jeg jo merke til. Det er få av kollegaene mine og lederne som viser forståelse til at jeg studerer, og de mener at jeg kaster bort tiden. Men jeg tenker jo at arbeidsplasser kommer og går, mens en utdannelse vil alltid bestå. Så jeg ofrer nesten ikke en tanke på hva min nåværende arbeidsplass tenker om dette, men heller hvordan det kan være fordelaktig for min neste jobb😄 Dessuten forventer jeg jo en viss lønnsøkning når jeg er ferdig med masteren, og kan søke seniorrådgiver-stillinger enn bare førstekonsulent som jeg har nå.. Studerer vel rundt 20-25 timer i uka ved siden av jobben. Anonymkode: 20451...d44 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #13 Skrevet 16. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten forventer jeg jo en viss lønnsøkning når jeg er ferdig med masteren, og kan søke seniorrådgiver-stillinger enn bare førstekonsulent som jeg har nå.. Man går vel vanligvis ikke fra førstekonsulent til seniorrådgiver. Selv med master. Er mange som har master i arbeidslivet. Anonymkode: dfe98...e74 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #14 Skrevet 16. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man går vel vanligvis ikke fra førstekonsulent til seniorrådgiver. Selv med master. Er mange som har master i arbeidslivet. Anonymkode: dfe98...e74 Ja, stemmer det. Men jeg har jo jobbet fulltid i tillegg i alle år når jeg er ferdig med master. Jobber som controller nå, og når jeg blir ferdig har jeg åtte års erfaring som controller. Tenker derfor at jeg for eksempel er kvalifisert for å søke jobb som seniorcontroller (aka seniorrådgiver). Ble forresten innstilt som nr. 2 på en seniorrådgiver-stilling i fjor. Anonymkode: 20451...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå