Gå til innhold

Trekke om stol, stoff?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en gammel stol jeg skal prøve å trekke om selv. 

Noen som har gjort det før, og som har gode tips? :)

OG, hvis du kunne ha trukket om en stol i hvilket som helst stoff, du kan velge fritt, hva ville du valgt? (På jakt etter inspirasjon!)

Stolen er ikke helt ulik denne av type, og har omtrent samme farge på treverket.

image.jpeg.a6bf9d2ca4ad61f231f3760b5f9f2aff.jpeg

Endret av Mhmjadda
Lagt til bilde
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretok en omtrekking en gyngestol i 50-tallsstil for 25 år siden. Da hadde jeg dårlig råd, og brukte et tykt og solid, men billig, stoff (svart bomullsrips). Det har jeg vært fornøyd med lenge.

Nå vil jeg trekke om den samme stolen igjen, og den trenger også nye gjordbånd. Jeg har ikke blitt så veldig mye rikere, men jobben med alt dette tilsier at jeg velger et dyrere stoff denne gangen.

Så det kommer an på.

Anonymkode: 57c45...68c

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Har en sofa av samme "type" som den stolen. Skal jeg først gjøre ting så vil jeg være tryggest mulig på at jeg blir langvarig fornøyd med resultatet. Håper mange bidrar med erfaringer her 🙂

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretok en omtrekking en gyngestol i 50-tallsstil for 25 år siden. Da hadde jeg dårlig råd, og brukte et tykt og solid, men billig, stoff (svart bomullsrips). Det har jeg vært fornøyd med lenge.

Nå vil jeg trekke om den samme stolen igjen, og den trenger også nye gjordbånd. Jeg har ikke blitt så veldig mye rikere, men jobben med alt dette tilsier at jeg velger et dyrere stoff denne gangen.

Så det kommer an på.

Anonymkode: 57c45...68c

Hadde i utgangspunktet tenkt svart stoff, både fordi det er praktisk men også fordi jeg innbiller meg at det er best med ensfarget stoff første gang. Sånn mtp å få det beint og fint. Et mønstrete stoff vil vise skjevheter i mye større grad. Men samtidig er det jo litt kjedelig med svart da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...