AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Del Skrevet 15. oktober 2020 Så jeg spiste en porsjon med frityrstekt pommes frites, i olje. Er det en kaloribombe? Olje er jo visstnok ekstremt med kalorier. Det jeg lirer på da, er olje dårlige kalorier? Vil det si at du går lett opp av det liksom? Anonymkode: ef489...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Del Skrevet 15. oktober 2020 Ja, frityr skaper transfett og er både usunt og kaloririkt. Olje har 900 kcal per 100 gram. Frityrsteking absorberer masse olje. Anonymkode: cc338...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillapb Skrevet 15. oktober 2020 #3 Del Skrevet 15. oktober 2020 Olje gjør ikke noe annet enn hva andre matvarer gjør mtp energi/kalorier. Mange oljer er sunne, så ingen grunn til å kutte det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #4 Del Skrevet 16. oktober 2020 8 hours ago, Camillapb said: Olje gjør ikke noe annet enn hva andre matvarer gjør mtp energi/kalorier. Mange oljer er sunne, så ingen grunn til å kutte det ut selv om de er sunne inneholder de kalorier. olivenolje er sunt pga bra fett, men like kaloririk - med de ulempene det medfører. men om du først skal ha litt olje er eks oliven- og rapsolje bedre enn palmeolje, kokosolje og annet mettet Anonymkode: 18626...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #5 Del Skrevet 18. oktober 2020 Rapsolje bør man unngå, det ble kategorisert som uegnet for menneskelig konsumsjon av FDA tidligere, men av en eller annen grunn endret de det. Den er lett å dyrke så kanskje det var økonomi med i bildet. Planten er uspiselig pga en syre som er skadelig, eruic acid. Derfor ble planten Canola krysser frem i USA, som står for Canadian Oil Low Acid. Anonymkode: 3d60d...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #6 Del Skrevet 18. oktober 2020 Her om helsefarene ved rapsolje: https://livelovefruit.com/8-health-dangers-of-canola-oil/ Jeg opplevde å forveksle olivenolje med rapsolje en gang for noen år siden, og følte med så rar og forgiftet mens jeg brukte av den oljen. Da jeg oppdaget feilen og gikk tilbake til olivenolje ble jeg normal igjen. Bruk helst olje fra planter som kan spises. Anonymkode: 3d60d...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #7 Del Skrevet 18. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Her om helsefarene ved rapsolje: https://livelovefruit.com/8-health-dangers-of-canola-oil/ Jeg opplevde å forveksle olivenolje med rapsolje en gang for noen år siden, og følte med så rar og forgiftet mens jeg brukte av den oljen. Da jeg oppdaget feilen og gikk tilbake til olivenolje ble jeg normal igjen. Bruk helst olje fra planter som kan spises. Anonymkode: 3d60d...864 tvilksom kilde. artiklen er bl.a merket av healthfeedback.org som "not credible" https://healthfeedback.org/the-most-popular-health-articles-of-2018-a-scientific-credibility-review/ en titt på livelovefriut.com kan jo skremme noen og enhver. Her var det mye tvilsom "informasjon". Advarsler mot HPV-vaksiner, antikreftmelk, "inflamasjonsdepende" stoffer, "boost your immune system" og annet ræl. Anonymkode: 18626...d45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #8 Del Skrevet 18. oktober 2020 Jeg blir uggen av olivenolje, men føler meg alltid bedre når jeg spiser rapsolje. Blir selvsagt alltid dårlig av de billig typene av olje. Ikke alle merker og typer er likeverdige. Anonymkode: 53410...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå