Gå til innhold

Kyllingfilet i ovn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal steke kyllingfilet i ildfast form og servere med ris. Hvilke krydder passer til dette - kylling kan fort bli smakløst.. Passer det med kokosmelk på? Er i det eksperimentelle hjørnet🙃🐤

Anonymkode: 86023...5d7

Skrevet

Pleier å legge fileter i form sammen med f.eks brokkoliblanding fra frysedisken. Tar flytende melange og krydder over. Kyllingkrydder f.eks. Eller piffikrydder, hvitløkspulver og chilipulver. Steker i 30 min. Blir ikke tørt. Eller du kan fylle filetene med ost. Lykke til 🙂

Anonymkode: fda6e...87f

Skrevet

Indisk krydder som tikka masala eller tandoori

Anonymkode: 1ace9...12b

Skrevet

Kokosmelk passer supert til kylling. Salt, pepper, paprika, spisskummen, rosmarin f.eks.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal steke kyllingfilet i ildfast form og servere med ris. Hvilke krydder passer til dette - kylling kan fort bli smakløst.. Passer det med kokosmelk på? Er i det eksperimentelle hjørnet🙃🐤

Jeg pleier å legge den i form med smør, rotfrukter, løk, Poteter, hvitløk og bacon. Har over litt kvernet pepper og maldonsalt, og mikser litt fløte i sausen som blir til overs etter steking. 

Skrevet

Tusen takk for supre svar og mange gode forslag😀

Skrevet

Jeg elsker curry 😋 så her blir det ofte kyllingfilet jeg steker kjapt på begge sider, legger de i en form. Tilsetter strimlet gul og rød paprika, og løk. En boks kokosmelk og rød curry paste (et par te skjeer er nok for min del). I ovnen på 200 grader i 30-45 min (til kyllingen er gjennomstekt) 

Anonymkode: acb80...b53

Skrevet

Både cummin, karri og chili er fint å spice opp kyllingform med, sammen eller hver for seg. Siste jeg laget var resteform, og puttet oppi potet, gulrøtter, blomkål, løk og hvitløk i båter/biter, kyllingfilet i større biter, to bokser hakka tomat, salt, sukker, litt fersk chili, karri og cummin. Inn i ovn til kylling er mørt og grønnsaker myke. Ble veldig godt. 

Anonymkode: ce868...8cf

Skrevet

Jeg bruker kyllingkrydder på også solsikkeolje så den ikke blir tørr 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...