AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg og kjæresten min har vært sammen i et halvt år. Vi er begge 18 år. Jeg vil selv si at jeg elsker egentid og det å ikke være med en person hele tiden... mer introvert vil jeg si jeg er. Han er helt motsatt å vil være med meg hele tiden. Men det funker ikke for meg, fordi jeg blir gal i hodet når jeg ikke får være alene også. det handler ikke noe om at jeg ikke elsker han eller at jeg ikke er glad i å ha en kjæreste. Det handler om at jeg liker å være med han, men jeg liker også å være med meg selv. Hvor ofte er det normalt å være med kjæresten sin når man ikke er samboere? Anonymkode: c5db9...6f8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Har dere snakket sammen om dette? Du må trå litt forsiktig, men også være tydelig. Du har behov for alenetid, det må han kunne respektere. Du må også legge det frem på en måte at han ikke tror du ikke vil være med han. Anonymkode: 8df25...0c8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Veldig individuelt, men om du er introvert og han er ekstrovert så må dere snakke sammen og finne en balanse som fungerer for dere begge. Å være introvert handler ikke om at man missliker noen, man trenger rett og slett tid til å lade batteriene. Introverte lader alene og bruker i sosiale lag, ekstroverte lader i sosiale lag og bruker alene. Jeg er også litt introvert, men så lenge jeg blir overlatt til meg selv så kan jeg liksom være "alene sammen" om du skjønner, samboeren min må ikke ut av huset liksom:P Anonymkode: 34735...7c1
PM75 Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg er som deg og trenger alenetid, mens mannen min er som kjæresten din. Jeg pratet med han og forklarte at jeg trenger alenetid for å «tømme hjernen» og at det er positivt også for han, for da får han en mye blidere kone å være sammen med 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Det finnes ikke noe «normalt». Men jeg er som deg, trenger egentid. Har vært gift i mange år nå, trenger fortsatt egentid. Mannen blir innimellom litt sår for det, for for ham er det egentid når det kun er oss to, mens jeg må være helt alene for å slappe ordentlig av. Merkelig nok er jeg mer sosial enn ham, han trenger kun meg, mens jeg gjerne er med venner også, men så trenger jeg da å få være i fred ganske ofte. Anonymkode: 38cd5...9ea
Humle Brumle Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Men hva er hele tiden? Hvor mange dager i uka? Og hvor mange timer henger dere sammen om dagen?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Dere er unge, så det er vel gjerne flere ting som skal inn i ditt introverte «regnestykke»? Skole (veldig krevende), venner (krevende), fritidsaktiviteter (krevende). Prøv å forklare han at du er som ei kake. Du kan deles opp i kakestykker, men du må også ha et kakestykke som er bare ditt 😅♥️ Og at du blir en bedre kjæreste av litt alenetid. Vær gjerne konkret på hvor mye alenetid du faktisk ønsker deg. For min del har kjærester som har krevd for mye ført til at jeg mistet følelser, men det har vært fordi jeg ikke har vært flink og tydelig på mine behov. Fint at du starter allerede nå, i ung alder, å sette nødvendige grenser 😃👍🏼 Anonymkode: 56f65...333
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 Dette er veldig vanskelig å forstå for en så ung gutt som overhodet ikke har det på samme måte, så du må forklare nøye. Selv om du er glad i ham og liker å være sammen med ham, så tømmes du for energi konstant når du ikke er alene. Hele tiden. Selv de som er supersosiale kan være introverte. De elsker å være sammen med folk, men det koster veldig mye energi. Det er helt avgjørende å få tid alene. Dette er ekstra viktig å være bevisst på den dagen man skal flytte sammen med noen. Man kan absolutt bo sammen, men begge må være enige om premissene. Anonymkode: 8b979...4f9
Traktor Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ikke noe «normalt». Men jeg er som deg, trenger egentid. Har vært gift i mange år nå, trenger fortsatt egentid. Mannen blir innimellom litt sår for det, for for ham er det egentid når det kun er oss to, mens jeg må være helt alene for å slappe ordentlig av. Merkelig nok er jeg mer sosial enn ham, han trenger kun meg, mens jeg gjerne er med venner også, men så trenger jeg da å få være i fred ganske ofte. Anonymkode: 38cd5...9ea Jeg tror dette er litt typisk for menn.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg kunne tenke meg å være med han 3-4 ganger i uken... Jeg liker heller ikke å bruke tiden alene på å snakke masse med han i telefonen... fordi da føler ikke jeg får være skikkelig alene. han er stikk motsatt... og jeg har prøvd mange ganger å snakke med han om det men han forstår det ikke... Er jeg en dårlig kjæreste? ts Anonymkode: c5db9...6f8
-Titania- Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 Det er vel ingenting som er standard her. Finn ut av hva som passer for dere. Er dere veldig forskjellige, så prøv å møtes på halvveien:)
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #12 Skrevet 15. oktober 2020 Veldig individuelt. Både jeg og kjæresten min liker å være med hverandre hele tiden og jeg bor nesten 100% hos han fordi vi vil. Men liker ikke du det, må du si ifra. Forsiktig, men tydelig. Anonymkode: 40096...c3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå