Gå til innhold

Den lille kokosbollefabrikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle unne meg noe godt idag, og husker Den lille kokosbollefabrikken skrøt av kun 48 kcal pr. bolle, så jeg kjøpte et brett. Men dette stemmer jo ikke. 100 gram inneholder 374 kcal(husker ikke eksakt tall) og en bolle veier 35 gram. Det vil jo si at det er 130 kcal i en. Snakk om å bli lurt 🤪 Hvorfor i allverden går de ut med dette, og så stemmer det overhodet ikke. Det er nok langt ifra alle som regner på det selv. 

Anonymkode: abcd8...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at du kjøpte riktig produkt? De har sikkert flere typer. Hvis det var en gammel reklame kan også ting ha endret seg siden den gang. 

Anonymkode: f4c6a...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i allverden går de ut med dette

Derfor:

Sitat

husker Den lille kokosbollefabrikken skrøt av kun 48 kcal pr. bolle, så jeg kjøpte et brett.

De får jo solgt, ikke sant. 

Anonymkode: 2b83d...c3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor:

De får jo solgt, ikke sant. 

Ja, uten tvil. Men det er jo løgn og bedrag. Det var nok av reklameskilt inne i butikken over hvor kalorifattige disse kokosbollene er. «8 kokosboller inneholder like mange kalorier som et wienerbrød» 😂 Da snakker vi i så fall om et fryktelig stort wienerbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, uten tvil. Men det er jo løgn og bedrag. Det var nok av reklameskilt inne i butikken over hvor kalorifattige disse kokosbollene er. «8 kokosboller inneholder like mange kalorier som et wienerbrød» 😂 Da snakker vi i så fall om et fryktelig stort wienerbrød.

Det er jo ikke nødvendigvis usant. Så lenge man ikke angir hvor stort det wienerbrødet er, og hva det er laget av, er det fullt lovlig. "Like mye som et wienerbrød" er ikke en faktaopplysning, det er en markedsføringsstrategi, som er rettet mot den irrasjonelle delen av hjernene våre. Det er kun hvis man oppgir feilaktig informasjon, som alltid er i form av eksakte og kontrollerbare tall, på produktet, at man gjør noe ulovlig. Selgerens oppgave er å selge. Kundens oppgave er å sjekke opplysninger og være på vakt mot alt som høres ut som det er "for godt til å være sant".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...