AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg har hatt to hunder og ble av ulike grunner stresset av begge. Jeg lurer på hva dette kommer av? Den første hunden min var en schæfer, og var naturlig nok aktivitetskrevende, så hun hadde en tendens til å mase en del på meg, så da ble jeg stresset av dette. Den andre hunden jeg hadde var roligere, men reaktiv mot hunder og fremmede (bjeffet, skulle jage dem bort), så da ble jeg stresset av det. Noen andre som har opplevd det samme? Lurer på om jeg i det hele tatt passer til å ha hund og hva dette kommer av. Anonymkode: e88e1...435
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Tenker at du kanskje ikke liker at du ikke har kontroll? Du vil helst kontrollere dine omgivelser. Du vil gjøre oppgaver som du har planlagt, og ble stressa av en hund som pep og maste på tider når du hadde andre ting å gjøre. Hunden avbrøt altså tv-tiden, klesvasken, middagen osv osv. Så var det hunden som var reactive mot andre hunder. Det stresset deg fordi da hadde du ikke kontroll på hundens oppførsel. Man har heller ikke kontroll på når og hvor man møter på andre hunder. Bare en tanke. Med hund må man være litt fleksibel. Er du en person som liker å ha kontroll på andre områder i livet ditt? Kanskje du er mer katteperson? 😊 Anonymkode: fcfa8...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Når det gjelder hund nr. 2 viser den tegn på dårlig sosialisering og trening fra din side. Anonymkode: 413d1...e6f
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det gjelder hund nr. 2 viser den tegn på dårlig sosialisering og trening fra din side. Anonymkode: 413d1...e6f Jeg bodde et sted der det var vanskelig å både sosialisere og trene, og hunden ble overtatt som halvvoksen. Det er uansett ikke det denne tråden handler om. TS Anonymkode: e88e1...435 2
Dillan Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg tenker at med stressa hunder må man jobbe med både hunden og seg selv. De reflekterer ofte eiers følelser og man må lære seg å roe ned selv. Har selv en hund som kan reagere på andre hunder, men det hjelper om jeg er bevisst på meg selv og slapper av. Kanskje litt av problemet ditt ligger der?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Hunder er ekstroverte og katter er introverte. Hva er du? Like barn leker best. Anonymkode: dc793...7ca
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #7 Skrevet 16. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde et sted der det var vanskelig å både sosialisere og trene, og hunden ble overtatt som halvvoksen. Det er uansett ikke det denne tråden handler om. TS Anonymkode: e88e1...435 Det er det som er problemet med omplasseringshunder. En vet aldri hva en får. Er det en valp, kan du prege den slik at den blir en fin og rolig hund. Anonymkode: 413d1...e6f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #8 Skrevet 16. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det som er problemet med omplasseringshunder. En vet aldri hva en får. Er det en valp, kan du prege den slik at den blir en fin og rolig hund. Anonymkode: 413d1...e6f Nå er ikke problemet at det er noe "feil" med disse hundene, den første jeg hadde var bare litt masete og folk flest takler det fint, men ikke jeg. TS Anonymkode: e88e1...435
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #9 Skrevet 16. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke problemet at det er noe "feil" med disse hundene, den første jeg hadde var bare litt masete og folk flest takler det fint, men ikke jeg. TS Anonymkode: e88e1...435 Kanskje du ikke skulle hatt hund, men et annet kjæledyr? Anonymkode: 413d1...e6f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 På 15.10.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev: Tenker at du kanskje ikke liker at du ikke har kontroll? Du vil helst kontrollere dine omgivelser. Du vil gjøre oppgaver som du har planlagt, og ble stressa av en hund som pep og maste på tider når du hadde andre ting å gjøre. Hunden avbrøt altså tv-tiden, klesvasken, middagen osv osv. Så var det hunden som var reactive mot andre hunder. Det stresset deg fordi da hadde du ikke kontroll på hundens oppførsel. Man har heller ikke kontroll på når og hvor man møter på andre hunder. Bare en tanke. Med hund må man være litt fleksibel. Er du en person som liker å ha kontroll på andre områder i livet ditt? Kanskje du er mer katteperson? 😊 Anonymkode: fcfa8...cbf Det er mulig at det er en faktor ja. Jeg liker å slappe av uten å bli avbrutt, og blir stresset om jeg må forholde meg til flere ting på en gang. TS Anonymkode: e88e1...435
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 På 16.10.2020 den 20.33, AnonymBruker skrev: Kanskje du ikke skulle hatt hund, men et annet kjæledyr? Anonymkode: 413d1...e6f Ja det er det jeg lurer på, tror jeg passer best med katt. Men jeg liker lojaliteten og varmen til hunder, at noen er der hele tiden. TS Anonymkode: e88e1...435
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg blir og litt stressa av hunder, men avslappet med katter. Kanskje er du mer kattemenneske enn hundemenneske. Jeg er introvert. Anonymkode: dd79c...28a 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #13 Skrevet 18. oktober 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Ja det er det jeg lurer på, tror jeg passer best med katt. Men jeg liker lojaliteten og varmen til hunder, at noen er der hele tiden. TS Anonymkode: e88e1...435 Har du hatt katt før? En katt kan også være lojal og tilstede. Nå har jeg bare hatt én katt, fordi vi hadde den i 20 år, men det var kjempekoselig. Den likte å leke, ligge på fanget, ventet på oss når vi kom hjem. Ville være i nærheten. Den var også mye ute, men det var egentlig bare deilig. Så slapp vi å ha katta oppå oss heeeele tida. Katter er forskjellige, da. Noen er usosiale, noen er veldig aktive, noen er veldig kosete... Ta deg en tur til et kattehus (dyrebeskyttelsen), og bli litt kjent med kattene der. Kanskje finner du en som passer deg. Jeg har lyst på katt snart, og da kommer jeg til å dra til dyrebeskyttelsen. Jeg vil helst ha en voksen, rolig katt. Anonymkode: 1de1b...4e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå