Gå til innhold

Hvilke klesbutikker har litt bedre kvalitet enn de mest standard kjedebutikkene (Hm, Vero moda, cubus)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg plagg som har mindre akryl og polyester og mer ull og bomull. Hvilke klesbutikker har litt bedre kvalitet? 

Er feks MATCH en grei butikk for meg som er 28 år? Hvilke andre? 

Anonymkode: e8695...84a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner gode produkter hos kjedene også, men de er sjeldne. Vil ikke si at Match har mindre polyester. Du må nok dessverre fortsatt sjekke merkelappen. 

Anonymkode: 96c2f...a69

• Liker 6
Skrevet

HM premium quality, fås på nett 👍 Usikker på utvalget i butikk.

Anonymkode: 9c27c...4f4

• Liker 2
Skrevet

Du må nesten bare kikke i de dyrere klesbutikkene utenom kjedene. De er også polyesterbefengt til den store gullmedalje, så du må nok lete litt blant møkka. Trikset er nok å ikke forvente at man skal finne så veldig mye på ett sted og bare venne seg til å måtte tråle gjennom mange butikker. Etter hvert vil du også legge merke til merker som bruker mer naturmaterialer enn andre. 

Anonymkode: 3811f...24d

Skrevet

Zara

Anonymkode: d7039...f8e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Zara

Zara har virkelig ikke god kvalitet. En stor andel av klærne er jo halvveis ødelagt allerede der de henger i butikken.

• Liker 27
Skrevet

Selected

Anonymkode: fb4ba...d18

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste er å se på materialet. Polyester, polyamid, akryl osv (plast) går fort i stykker. Gå for ren (gjerne økologisk) bomull, ull, viskose, silke. Det holder mye lengre. Har de fleste klærne mine i 5-10 år ved å behandle de riktig og kjøpe rett materiale. Alt fra HM til Arket til Selected Femme.

Anonymkode: c09dc...12b

Skrevet

Gant har god kvalitet 

Anonymkode: 350e8...ed5

• Liker 1
Skrevet

Boozt har enkelte plagg om du sorterer etter dyrest til billigst

Anonymkode: 639b4...732

• Liker 2
Skrevet

Synes både HM og Lindex har fine klær i god kvalitet hvis du vet hva du skal se etter.

Anonymkode: c336e...7a0

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler mye fra Filippa K, Gant, Samsøe Samsøe, Karen Millen, Tiger, Malene Birger og Massimo dutti.

Det finnes selvfølgelig polyester og syntetiske stoffer der og. Men de har stort omfang av kvalitetsbomull, ull, silke, med mer. Klærne holder godt, selvfølgelig med unntak av delikate silkebluser og enkelte sarte stoffer, men da vet man jo hva man kjøper. 

Anonymkode: c4813...948

• Liker 3
Skrevet

Klærne og skoene jeg har kjøpt på match har vært like varierende i kvalitet som fra andre kjedebutikker. 

Skrevet

Jeg holder en knapp på Hm premium. Får mye for pengene. 

Anonymkode: 4beff...871

• Liker 3
Skrevet

Cos har mye ull, bomull og silke. Men man bør alltid tjekke lappen for å være sikker. Jeg har en del tøy fra Cos som jeg har hatt i 3-4 år nå, og som er like fint som da jeg kjøpte det, så jeg er fornøyd med det merket. 

Anonymkode: 80e60...e9c

• Liker 4
Skrevet

Selv dyre merker (Prada, Gucci, D&G osv) er polyesterbefengt, så du må sjekke merkelappen. 

Anonymkode: 45c51...30e

• Liker 4
Skrevet

Lindex har god kvalitet.

Ellers syns jeg ikke du skal fokusere på hvilke klesbutikker det er, men hvilke materialer plagget består av.

Anonymkode: 38414...5d8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lindex har god kvalitet.

Ellers syns jeg ikke du skal fokusere på hvilke klesbutikker det er, men hvilke materialer plagget består av.

Anonymkode: 38414...5d8

Delvis enig, men f.eks. silken hos HM og dyrere merker kan ikke sammenlignes. Like viktig som råmaterialene er hvordan råmaterialene behandles.

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

COS har mye klær av god kvalitet til en ganske rimelig pris. Ellers ville jeg sjekket ut Filippa K, Selected Femme, Arnie Says. Mange her nevner HM premium, her kan du kikke i appen først, for da er det lett å sortere :) 

Skrevet
På 15.10.2020 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Zara

zara er da verre enn de fleste når det gjelder syntetiske materialer? har aldri sett noen naturlige stoffer de

De som jeg synes er litt bedre er COS, og så har både H&M og Lindex premiumkolleksjoner som har bedre kvalitet. Lindex er i grunnen ikke så verst, i det hele, men som sagt er premiumkolleksjonen best.

Anonymkode: 8433f...e1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...