AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Er uke 38+5 i dag og får ikke lov av helsestasjonen å komme på sv kontroll fordi jeg er forkjøla. Fikk ny time når jeg er 39+3. Kjenner jeg er bekymra for da går det 3 uker mellom neste kontroll og den forrige, har hørt at det er viktig med hyppige kontroller mot slutten av svangerskapet. Med første gikk jeg 1 gang i uka etter uke 36. Nå har jeg ingen måte å sjekke at babyen har det bra og det stresser meg veldig! Noen som har vært borti dette og som kan berolige meg? Anonymkode: eb697...b82 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Det viktigste i forhold til å følge med på om babyen har det bra er at du selv kjenner jevnlige normale bevegelser. Anonymkode: bfdf2...27b 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg kan ikke berolige deg. Her har de funnet avvik så sent begge ganger som har krevd sykehusbesøk. Å nekte baby svangerskapskontroll så sent, er å leke med liv og helse. Du må rett og slett kreve kontroll, og så må du kreve skriftlig svar på at de tar alt ansvar om noe skulle gå galt. Anonymkode: 1f7f8...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det viktigste i forhold til å følge med på om babyen har det bra er at du selv kjenner jevnlige normale bevegelser. Anonymkode: bfdf2...27b Dette er tull. Nei, det er mye annet som er vel så viktig at sjekkes. Så sent er det fint å finne leie, sjekke urin og blodtrykk. Uventet setefødsel er ikke anbefalt. Anonymkode: 1f7f8...0ac 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste i forhold til å følge med på om babyen har det bra er at du selv kjenner jevnlige normale bevegelser. Anonymkode: bfdf2...27b Bevegelser og alt sånt er som det pleier, men føler at det hadde vært veldig fint å å få sjekker blodtrykk, fosterlyd osv 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke berolige deg. Her har de funnet avvik så sent begge ganger som har krevd sykehusbesøk. Å nekte baby svangerskapskontroll så sent, er å leke med liv og helse. Du må rett og slett kreve kontroll, og så må du kreve skriftlig svar på at de tar alt ansvar om noe skulle gå galt. Anonymkode: 1f7f8...0ac Kan jeg spørre hva avvikene var? Ja føler at denne jævla koronaen går forann alt nå, blir rett og slett stressa av dette og nå gå i uvisshet helt til tirsdag 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er tull. Nei, det er mye annet som er vel så viktig at sjekkes. Så sent er det fint å finne leie, sjekke urin og blodtrykk. Uventet setefødsel er ikke anbefalt. Anonymkode: 1f7f8...0ac Det var heldigvis ikke seteleie her i uke 36 så håper virkelig ikke det var endret seg nå Anonymkode: eb697...b82 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg tror det kommer an på om det er noe som bør følges ekstra med på i utgangspunktet. Jeg hadde tre uker mellom fra uke 36 til 39 nå med siste barn fordi uke 38 var midt i jul og helligdager. Men da var alt fint på kontrollen i uke 36. Med førstemann mener jeg at jeg hadde kontroll en gang i uka fra uke 36 fordi jeg hadde litt høyt og stigende blodtrykk. Det er uansett ikke noe godt å være bekymret, jeg var også det på slutten, men det var liksom ikke noe spørsmål rundt tre uker mellom kontrollene da, så jeg følte meg trygg på det. Anonymkode: 6130f...7d6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bevegelser og alt sånt er som det pleier, men føler at det hadde vært veldig fint å å få sjekker blodtrykk, fosterlyd osv Kan jeg spørre hva avvikene var? Ja føler at denne jævla koronaen går forann alt nå, blir rett og slett stressa av dette og nå gå i uvisshet helt til tirsdag Det var heldigvis ikke seteleie her i uke 36 så håper virkelig ikke det var endret seg nå Anonymkode: eb697...b82 Blodtrykk og proteiner på den ene. Den andre hadde snudd seg. Var med hode ned i uke 36, så fant jm seteleie i uke 38. Var greit å finne det ut, for fødsel startet to dager etter den kontrollen 😅 Anonymkode: 1f7f8...0ac
Frøyamor Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 Du visste jo du ikke gikk komme inn når du fortalte du var forkjøla. Burde ikke nevnt det, og gått til timen som normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 1 time siden, Frøyamor skrev: Du visste jo du ikke gikk komme inn når du fortalte du var forkjøla. Burde ikke nevnt det, og gått til timen som normalt. Hvis noen lurer på hvordan korona og annen livsfarlig smittsom sykdom sprer seg, her har dere svaret. Skjønner godt at det trengs strenge restriksjoner når folk ikke kan tenke selv. Anonymkode: 5110c...414 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 1 time siden, Frøyamor skrev: Du visste jo du ikke gikk komme inn når du fortalte du var forkjøla. Burde ikke nevnt det, og gått til timen som normalt. HerreGUD for en egoistisk og utrolig rævva holdning. Alvorlig talt.. legekontor har måttet stenge helt ned, så alle andre pasienter i to uker har mistet timene sine, pga at folk har gjort sånne ting. Drittkjerring for at du i det hele tatt tenker tanken. Anonymkode: daf74...5f8 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 1 uker mellom hver kontroll er ikke vanlig hvis du ikke har risikosvangerskap. Ca.2 uker mellom er standarden, men det er ca.tall altså. Man følger gravidukene, og da er det langt fra sikkert at du får kontroll når du er nøyaktig 36 og nøyaktig 38 uker på vei. Du får time når du er ca.36 og 38 uker på vei. Jeg var f.eks på 36-ukerskontrollen da jeg var 35+5 og 38-ukerskontrollen da jeg var 38+2. Med mindre du har risikosvangerskap og/eller har spesielle ting som bør følges opp, syns jeg ikke det er så bekymringsverdig at du må vente 5 dager pga forkjølelse. Anonymkode: b4a2b...ca9 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #12 Skrevet 15. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: HerreGUD for en egoistisk og utrolig rævva holdning. Alvorlig talt.. legekontor har måttet stenge helt ned, så alle andre pasienter i to uker har mistet timene sine, pga at folk har gjort sånne ting. Drittkjerring for at du i det hele tatt tenker tanken. Anonymkode: daf74...5f8 Buhu. De som dør av Corona-viruset i 90% av tilfellene hadde dødd av et annet forkjølelsevirus også. Saueholdninger som dette er grubunn for totalitæritet. Bææææ. Anonymkode: 3e68d...cf0 2
Frøyamor Skrevet 15. oktober 2020 #13 Skrevet 15. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen lurer på hvordan korona og annen livsfarlig smittsom sykdom sprer seg, her har dere svaret. Skjønner godt at det trengs strenge restriksjoner når folk ikke kan tenke selv. Anonymkode: 5110c...414 «Livsfarlig» 😂 1
Frøyamor Skrevet 15. oktober 2020 #14 Skrevet 15. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: HerreGUD for en egoistisk og utrolig rævva holdning. Alvorlig talt.. legekontor har måttet stenge helt ned, så alle andre pasienter i to uker har mistet timene sine, pga at folk har gjort sånne ting. Drittkjerring for at du i det hele tatt tenker tanken. Anonymkode: daf74...5f8 Ikke bare tenker tanken, har gjort det over halve svangerskapet. På både UL på SYKEHUSET, kontroll på legekontor OG helsestasjon. 1
Førstegangs Skrevet 15. oktober 2020 #15 Skrevet 15. oktober 2020 3 timer siden, Frøyamor skrev: Ikke bare tenker tanken, har gjort det over halve svangerskapet. På både UL på SYKEHUSET, kontroll på legekontor OG helsestasjon. Så flott at du melder deg utav dugnaden og er en av de som potensielt sett bidrar til at restriksjoner og smittevernstiltak varer enda lengre for oss andre. Skjønner at du ikke tenker at corona er farlig og at du driter i om andre blir syke. Synes bare det er synd at du ikke forstår at slik oppførsel bidrar til at tiltakene du syns er helt håpløse varer enda lengre. Gratulerer, kronidiot. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #16 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg veit om MANGE gravide som har reist på kontroller som vanlig, selv om de er forkjøla. Og jeg forstår godt hvorfor. De reiser ikke fordi de er egoistiske og kun tenker på seg selv, de reiser fordi de bærer på et liv, sitt eget barn, og fordi svangerskapskontrollene er viktige - både for mor og barn. I verste fall står det om liv og død, og en svangerskapskontroll er med på avdekke avvik. Selvfølgelig drar jeg selv om jeg våkner opp den dagen med tett nese, litt hoste og kløe i halsen. Holder meg hjemme hvis jeg har feber eller er i elendig form i tillegg. Da hadde det faktisk vært MYE bedre å heller gi munnbind og hansker til begge parter, gjennomføre kontrollen som vanlig og vaske godt av stoler og utstyr som er brukt etterpå. Til TS; så sent i svangerskapet hadde jeg krevd å få kontroll som vanlig. Hvis du føler du kan vente til ny time, så er det jo helt greit, men hvis du fortsatt er forkjøla da, hadde jeg allikevel reist. Rett og slett. Anonymkode: f17f2...207 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #17 Skrevet 15. oktober 2020 De hadde nok ikke utsatt om de så at du trengte det. Hver uke har en ikke uansett kontroll med mindre det er risiko eller annet som tilsier at du trenger det. Hvis du føler noe er galt så må du ringe føden og komme inn der for sjekk. Jeg hadde ekstra kontroll på sykehuset da jeg var forkjøla. Måtte ha full smittevernutstyr på meg og det samme måtte jordmor og lege, til tross for at jeg hadde negativ koronatest. Anonymkode: d245c...911
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #18 Skrevet 15. oktober 2020 Hadde en avtale på sykehus, vekstkontroll, våknet med hoste og vond hals dagen jeg hadde time. Ringte sykehuset og gav beskjed, de konfererte med lege og utsette kontrollen to dager, til jeg hadde fått svar på prøven, mot at jeg kjente godt med liv. Fikk beskjed om at jeg uansett svar, da ble tatt inn på kontroll, kom bare til å bli undersøkt i fullt smittevernutstyr. Prøven var negativ, og jeg var så og si symptomfri, så ble undersøkt på "vanlig" måte. Greit å gi beskjed, så kan de ta forholdsregler og unngå å potensielt smitte en hel avdeling 🙄 Anonymkode: d219f...04a 1
Førstegangs Skrevet 15. oktober 2020 #19 Skrevet 15. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en avtale på sykehus, vekstkontroll, våknet med hoste og vond hals dagen jeg hadde time. Ringte sykehuset og gav beskjed, de konfererte med lege og utsette kontrollen to dager, til jeg hadde fått svar på prøven, mot at jeg kjente godt med liv. Fikk beskjed om at jeg uansett svar, da ble tatt inn på kontroll, kom bare til å bli undersøkt i fullt smittevernutstyr. Prøven var negativ, og jeg var så og si symptomfri, så ble undersøkt på "vanlig" måte. Greit å gi beskjed, så kan de ta forholdsregler og unngå å potensielt smitte en hel avdeling 🙄 Anonymkode: d219f...04a Takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå