AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg har et problem med samboer som begynner å bli veldig slitsomt. Det er noe han har holdt på med i ett år snart og jeg vet ikke om jeg orker dette stort lenger, føler jeg blir utslitt og ødelagt, samt helt tråkket på som menneske. Samboer er livredd for å bli bedratt siden han har blitt det før. Det har jeg også, men som jeg sier til han så bedømmer jeg jo ikke hav utifra hva andre mennesker tidligere i livet har gjort mot meg og lar ikke deres handlinger gå utover han. Han har selv sagt at det er så mange utro jenter der ute og da kan jeg like så godt være en av dem. Ganske sårende å si dette, føler han ikke kjenner meg til tross for at vi har vært over to år sammen og er forlova. Flere ganger i uken vil han ha meg til å se han inn i øyne og si jeg aldri har bedratt han. Jeg blir veldig nervøs av dette fordi jeg vet det skal mye til for å overbevise han. Den minste rykning i ansiktet mitt, at jeg gjør noe med munnen, flytter øyne osv gjør at jeg må gjenta det igjen og igjen før han tror meg. Tidligere har han vært veldig opphengt i en Sydentur han hadde uten han. Gjennom flere måneder har jeg måttet overbevise han om at jeg ikke var utro under reisen. Nå når vi endelig har blitt ferdig med det så har han begynt med noe nytt, ifjor hadde han en operasjon som gjorde at vi var tre dager fra hverandre, han vil vite nøyaktig hva jeg gjorde disse guttene. Jeg kan jo ikke huske hva jeg gjorde tre dager for over 1 år siden. Når jeg sier dette blir han sint og sier at jeg må jo huske hva jeg har gjort de tre dagene uten en jeg elsker, dette hadde han gjort med meg. Jeg blir helt utslitt av disse anklagene. Jeg har gått ned på kne og sagt jeg aldri har vært utro, jeg har grått, skreket og ligget i fosterstilling, men allikevel fortsetter han. Han sier det er min skyld at han ikke gir seg siden jeg gir han skyldige blikk når han spør meg og dumme svar. Anonymkode: 1d109...cf4 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Gi opp. Du kommer ingen vei. 17
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Hvorfor finner du deg i dette? Ingen mann er verdt å utsette seg for dette for. Anonymkode: ae959...fcd 18
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Kontrollerende oppførsel kalles dette. Si at han må gi seg, ellers så dør følelsene dine, sammen med respekten for ham. Anonymkode: a8d0f...9d1 13
Jdz Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Forslag: Han sier: det er så mange utro jenter der ute at du kan like gjerne være en av dem. Du sier: hvis du virkelig tror det har vi ingen framtid sammen. Blir det ikke bedre da så går du. Jeg er mann, men hadde en eks som var likedan. Til slutt kunne jeg knapt dra på butikken alene uten å bli beskylde for å være utro. Ironisk nok endte hun opp med å være utro, ikke jeg. Tro meg, det blir ikke bedre og dette kommer til å bli mer belastende enn du kan ane. Jeg skulle ha avsluttet det forholdet tidligere. 20
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg kan huske at tidligere innlegg om dette? ... I så fall, forlat han. Det er ikke noe å redde. Det går utover psyken din. Anonymkode: b615f...d53 8
Giggi Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Dere er forlovet? Hva tenker du om å ha det slik resten av livet? Ikke? Da avslutter du før du er kult og ødelagt av anklagene hans. 5
Hr. Aktiv Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 Det er trist å si det, men nesten uansett hvilken troverdighet du jobber etter å ha vil den ikke ha noen troverdighet. For de som er utro sier akkurat det samme som deg desverre og dermed mister også din forklaring troverdighet. Det er synd at hele samffunnet har blitt gjennområtte av kyniske og egiostiske folk som bare tenker på egen vinning. Har opplevd utroskap selv så jeg vet hvordan det er. Er på ingen måte sjalu og tenker at selve handlingen kansje ikke er det værste her. Men jeg går med klumpen i halsen i påvente at hun kan dra hjem noe dritt jeg ikke kan bli kvitt. Sist gang slapp jeg med skrekken.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 Har ikke du skrevet om dette før? Anonymkode: 681bc...3d7 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke du skrevet om dette før? Anonymkode: 681bc...3d7 Det stusser jeg over, husker ikke hva innlegget het igjen. Anonymkode: b615f...d53 1
Sessan_ Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stusser jeg over, husker ikke hva innlegget het igjen. Anonymkode: b615f...d53 Dere tenker kanskje på denne: TS: du fikk mange gode svar i den forrige tråden din. Du kommer med stor sannsynlighet ikke til å få særlig annerledes svar denne gangen heller. Så du bør spørre deg selv: hva vil jeg med denne tråden? Hva er formålet mitt, og hva skal jeg bruke svarene på? Mitt svar/råd: avslutt forholdet. Dette vil aldri bli bedre, og problemet ligger hos han, ikke hos deg. 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #12 Skrevet 15. oktober 2020 Jo, hun har skrevet om dette før. Jeg husker at jeg skrev en spøk om at neste gang kommer hun vel til å gå ned på kne for å be ham om å tro henne, og til min store forundring kommer det frem at det har hun allerede gjort. At noen lar seg selv synke så dypt er... Foruroligende. Ser ut som om hun fortsatt ikke har forlatt ham. Sannsynligvis kommer hun aldri til å forlate ham, men leve resten av livet med en kontrollerende mann som mishandler henne. Vi vil nok se postene hennes hvor hun ber om hjelp i mange år fremover. Ts, jeg tror ikke det vil hjelpe men jeg sier det likevel: gå fra ham. Nei, Løp fra ham, så fort som mulig. Han vil ALDRI stole på deg. Han vil ALDRI stoppe med spørsmålene. Hans oppførsel vil ESKALERE. Du har allerede mistet så mye stolthet og selvfølelse at du faktisk har gått ned på kne for å be ham tro på deg. Det er nedverdigende, og jeg er sikker på at han liker å trykke deg ned. Se for deg at en god venninne av deg levde med en slik mann. Hadde du bedt henne bli med ham eller gått? Hvorfor skal du tolerere noe du ikke forventer at andre skal tolerere? Nå har du kanskje ikke venner, for han har vel isolert deg fra dem? Problemet er ikke deg. Problemet er at du er sammen med en kontrollerende drittsekk, og det er på tide å løsrive deg. Ta kontakt med familien din. Ring krisetelefonen. Ta kontakt med organisasjoner som spesialiserer seg på vold i hjemmet. Og for all del, IKKE FÅ BARN MED HAM!! Pakk sakene dine og dra mens han er på jobb. Send han melding om at det nå er slutt og at han verken skal sende melding eller ringe deg. Tar han kontakt, ikke svar. Blokk ham overalt. Anonymkode: 9309f...d04 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #14 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg ser nå at den forrige tråden din ble skrevet i mai. Nå er vi i oktober. Du fikk mange gode råd i den forrige tråden. Hvorfor er du fremdeles sammen med han? Anonymkode: 681bc...3d7 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #15 Skrevet 15. oktober 2020 Hadde en slik eks selv.........gikk aldri ned på kne og gråt...men han anklagde meg også og var utro. Vedkommende godtok ikke at jg ville avslutte forholdet og oppførte seg som en klegg. du må bare gå...for slitsomt Anonymkode: 4ca28...1fc
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #16 Skrevet 15. oktober 2020 2 minutter siden, Sessan_ skrev: Mulig dette også er TS sin post: Ja, det må være det. Alt stemmer: Sydentur, operasjon, hennes væremåte som gjør at han blir usikker, gnåling om utroskap og at hun til slutt sitter på kne foran han og ber om å bli trodd. Kjære TS, dette er ikke et forhold du skal være i! Han er ikke snill mot deg, trykker deg ned og du må bruke mer og mer energi på å oppføre deg på en måte som ikke trigger han. Dette er ikke bra for deg! Når jeg ser i tråden jeg siterte at du skriver at du/dere er 33 år, så ser jeg ingen grunn til å at du skal kaste bort mer tid på denne personen. Anonymkode: 681bc...3d7 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #17 Skrevet 15. oktober 2020 58 minutter siden, Jdz skrev: Forslag: Han sier: det er så mange utro jenter der ute at du kan like gjerne være en av dem. Du sier: hvis du virkelig tror det har vi ingen framtid sammen. Blir det ikke bedre da så går du. Jeg er mann, men hadde en eks som var likedan. Til slutt kunne jeg knapt dra på butikken alene uten å bli beskylde for å være utro. Ironisk nok endte hun opp med å være utro, ikke jeg. Tro meg, det blir ikke bedre og dette kommer til å bli mer belastende enn du kan ane. Jeg skulle ha avsluttet det forholdet tidligere. Uff da...møtt på noe slikt selv. Disse må jo få psykologisk hjelp.... Anonymkode: 4ca28...1fc
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #18 Skrevet 15. oktober 2020 De fleste norske kvinner er utro, minst 1 gang, i livet. Når man er vant til tilfeldig sex og fysisk intimitet som en greie man kan dele med alle, så blir det slik. Er glad jeg fant dame fra østen. Langt mer trofaste damer. Anonymkode: 03f84...dd1
Cuntzilla Skrevet 15. oktober 2020 #19 Skrevet 15. oktober 2020 Og du spør stadig om hva du skal gjøre.. Han er syk i hodet, du skal forlate han. Hvis du virkelig "må" fortsette med han, så MÅ han innse og anerkjenne at han har et problem, og han MÅ få profesjonell hjelp. Det er INGENTING mer du kan eller skal gjøre for og få han til å stole på deg. Han blir aldri bedre av seg selv her, det eneste som kommer til å skje her er at du blir dårligere og mer og mer psykisk nedbrutt. Så sitter dere der om fem år og er to personer som er psykisk skadet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #20 Skrevet 15. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste norske kvinner er utro, minst 1 gang, i livet. Når man er vant til tilfeldig sex og fysisk intimitet som en greie man kan dele med alle, så blir det slik. Anonymkode: 03f84...dd1 Bullshit. De fleste norske kvinner er ikke utro, og spesielt ikke "minst en gang". Pluss merkelig kommentar til ei fortvilt dame som altså blir terrorisert pga noe hun ikke har gjort. Anonymkode: 993c3...9f5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå