Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har nettopp startet ny jobb i butikk. Butikken har to lokaler, og i dag er jeg satt opp på den ene som jeg ikke søkte på (men ble informert etter jeg fikk jobben at jeg måtte jobbe litt begge stedene).

vi er to som skal stenge - det jeg lurer på er om det er urimelig å spørre om å slutte 15 minutter før? For greia er at toget jeg tar går bare en gang i timen, og det går enten 48 minutter etter jeg slutter på jobb, eller 12 minutter før. Så hvis jeg får slutte litt før kommer jeg hjem 22 i stedet for 23 - dette har jo ikke arbeidsgiver noe fordel av annet enn at jeg klokket 15 minutter mindre i dag og er mer opplagt på jobb i morgen..

Anonymkode: 35818...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan evt høre med sjefen om du kan starte 15 minutter før?

Anonymkode: c5da9...d7a

• Liker 6
Skrevet

Kjipt for din kollega og alltid sitte igjen med stengningen alene da. Hvor ofte togene dine går er egentlig ikke arbeidsgiveren sitt problem. Du kan jo spørre, men burde gjort det når du søkte jobben.

Anonymkode: c88df...be6

• Liker 28
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan evt høre med sjefen om du kan starte 15 minutter før?

ja.. kommer til å starte ti minutter før fordi det er da toget kommer, men å starte enda tidligere er uaktuelt, da jeg nå må dra hjemmefra to timer før vakta starter.. 😕

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt for din kollega og alltid sitte igjen med stengningen alene da. Hvor ofte togene dine går er egentlig ikke arbeidsgiveren sitt problem. Du kan jo spørre, men burde gjort det når du søkte jobben.

Er ikke alltid, jobber kun i denne butikken to ganger denne måneden

Skrevet

I den andre butikken er det alltid bare en som stenger, han starter 30 minutter senere og slutter 30 minutter senere. Om man jobber lenger pga stengingen tar mer tid får man også betalt for det

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ingen her som kan svare på dette. Du må høre med din leder. Legge frem saken din så får du se. 

Anonymkode: 523da...0ac

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo spørre, men du kan ikke forvente at du får gjennomslag. Spør, forklar og kom gjerne med at du kan gjøre noe i motytelse. F eks at du starter ti min før og bruker tiden til å vaske kanskje??

• Liker 1
Skrevet

Det er helt innafor å spørre. I butikken jeg jobber hadde ikke dette vært noe problem i det hele tatt.

Anonymkode: 599f9...2ab

• Liker 4
Skrevet

Dette har jeg spurt om og fått innvilget før. Men det var snakk om mer enn 48 minutter, da. Synes egentlig ikke det er så alt for lang ventetid, og det kan du godt bare finne deg i.

Men, skader ikke å spørre!

Anonymkode: 7f4f0...0d0

• Liker 5
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke alltid, jobber kun i denne butikken to ganger denne måneden

Da er det vel dumt å spørre om å slutte 15 min. tidligere. Du kan vente på toget i 40 min to ganger i måneden. Nå er jeg sikkert mer seriøs når det gjelder sånt enn mange nordmenn, men jeg syns bare ikke at det tar seg ut å spørre om, og ihvertfall ikke i ny jobb! 

Mer opplagt dagen etter altså? 🙂

• Liker 24
Skrevet

Som relativt nyansatt hadde jeg aldri i verden spurt om dette bare for å slippe å vente på toget to ganger i måneden. 

Å argumentere med at det er en fordel for arbeidsgiver at du blir mer opplagt i morgen, høres bare teit ut. 

Anonymkode: 65724...a00

• Liker 20
Skrevet

Du bør absolutt kunne vente såpass på toget. Du hadde ikke oppnådd noen goodwill hos meg med de holdningene. 

Anonymkode: dfb89...307

• Liker 10
Skrevet

Spør! Synes du har et godt spørsmål. Det har noe med trivselen din å gjøre, og jeg tenker at arbeidsgiver bør strekke seg langt for å la ansatte få slike "goder". Arbeidslivet bør helst ha færrest mulig ulemper. Jeg tenker at hvis du blir innvilget dette, så blir du mer motivert til å jobbe der oftere. Og svært umotivert hvis du må vente 48 min på toget etter hver vakt. 

Jeg hadde definitivt strukket meg langt for at du skulle fått gå 15 min før. For min del som sjef, og for din del som medarbeider.

Anonymkode: 34f7b...e00

• Liker 4
Skrevet

Du kommer jo ikke til å være ferdig nøyaktig når butikken stenger heller. Kundene må jo komme seg ut av butikken, også tar det vel litt tid å gjøre stengejobben også slik at du antagelig ikke må vente så lenge. Ville ikke spurt om å gå tidlig som ny.

Anonymkode: 7ae5f...33f

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Mer opplagt dagen etter altså? 🙂

Ja, fordi jeg kommer hjem en time tidligere og kan legge meg en time tidligere? Jobber i denne butikken i morgen også, men da tidlig

• Liker 1
Skrevet

Å vente tre kvarter to ganger i måneden er da ingenting? Jeg er også avhengig av tog som bare går en gang i timen, på tidspunkt som passer dårlig med arbeidstidene. Det er mitt problem, ikke arbeidsgivers, og det skal hvertfall ikke gå ut over kollegaer.

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi jeg kommer hjem en time tidligere og kan legge meg en time tidligere? Jobber i denne butikken i morgen også, men da tidlig

Det går sikkert bra! Hvor mange timers søvn får du? 

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja.. kommer til å starte ti minutter før fordi det er da toget kommer, men å starte enda tidligere er uaktuelt, da jeg nå må dra hjemmefra to timer før vakta starter.. 😕

Så du vil jobbe fem minutter kortere vakter på fast basis? i tillegg kommer eventuelle forsinkelser med toget som du ikke har lagt inn i timeplanen?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil jobbe fem minutter kortere vakter på fast basis? i tillegg kommer eventuelle forsinkelser med toget som du ikke har lagt inn i timeplanen?

Det er jo kun i denne butikken en gang i blant. Og vi loggfører hvor mye vi jobber, så da loggfører jeg 15 minutter mindre. I den andre starter jeg alltid 20 minutter tidligere og åpner butikken før de andre kommer, logger ikke noe mer pga det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...