Gå til innhold

Synlige sokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal ikke sokkene synes? Bare ankler uten sokker eller strømpebukse nå. Det ser dust ut det. Vi bor jo i Norge! 

Anonymkode: fbfc6...062

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal ikke sokkene synes? Bare ankler uten sokker eller strømpebukse nå. Det ser dust ut det. Vi bor jo i Norge! 

Anonymkode: fbfc6...062

Det er en helt idiotisk tanke.

Men som jeg sa tidligere i tråden: Jeg synes ikke det er pent med simple sokker som stikker frem, så jeg bruker for det meste ribbestrikkede knestrømper. Bomull i varmt vær, ull i kaldt vær.

Anonymkode: be7d9...42f

Skrevet (endret)

Vil nok si at jeg bruker ankelsokker hele året rundt, men det skal sies at jeg jobber på et senter, parkerer bilen i en kjeller og har matbutikken rett ved siden av jobb, mao eneste gang hvor jeg er ute er når jeg går fra døra hjemme til bilen som står bokstavelig talt 2 meter unna. 

Likevel, har det snødd enogførti cm (eller en vanlig mengde) så drar jeg frem de svarte sokkene, bretter en pen kant på buksa og driter fullstendig i hva andre syntes. Det skjer også når jeg har lagt alle sokkene til vask og det eneste jeg har igjen er vanlige sokker. Bruker sokkene for å holde meg varm, om folk syntes det ser dritstygt ut så får de heller fryse ankelene av seg. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Skrevet

Hater ankelsokker. Barfot, "steps" eller vanlige sokker (har kun svarte, men synes det kan være kult med "riktig" kontrast på sokker også). Barfot og steps kun i sommerhalvåret, selvfølgelig. Bruker nesten kun bukser som går over anklene. Mener selv at jeg ganske tydelig signaliserer at jeg har tatt et bevisst stilvalg, også bryr jeg meg ikke så mye om andre synes det er pent eller ikke (selv synes jeg ankelsokker, som man som regel fortsatt kan skimte toppen av i f.eks. sneakers, er ganske stygt - men smaken er som kjent som baken). 

Bare ankler i kombinasjon med snø og is ute og dunjakker på overkroppen på vinteren er noe av det grelleste jeg ser. 

Anonymkode: 625e6...cbf

Skrevet
På 15.10.2020 den 9.10, AnonymBruker skrev:

De fleste buksene mine når liksom til over ankelen

Her har du et hett tips: Bruk bukser som faktisk passer deg. Når du kjøper bukser må du se på begge tallene som oppgis, det andre tallet på lappen er nemlig buksenes lengde. 

Anonymkode: d4e61...0b9

• Liker 1
Skrevet

Folk går rundt i momjeans, med bolleklipp og andelepper, men helt vanlige sokker ser altså dumt ut :vetikke:

Orker ikke ankelsokker jeg, det er de nederste sokkene i skuffen som jeg bare bruker når jeg må vaske klær. De sklir av i skoen!

Skrevet

Slutt å gå med ankelsokker hvis det er så stygt å vise de da. WTP liksom. Luksusproblem

Anonymkode: af345...492

Skrevet

Ankler er jo ikke noe penere enn sokker. Sokker er jo bare stoff som tilfeldigvis sitter på foten. Hvis sokker er stygt så må jo nesten alle plagg være stygge? Mitt forhold til sokker er at det er et meget praktisk plagg og at hode sokker er et must for å ha en god dag. At de ikke har en tykk søm over tærne, er klumpete der de er sydd sammen på siden av tærne, at de holder seg på plass og ikke glir ned og at stoffet er mykt. Nå gjør jeg som en annen her, drar de over buksa, både for å holde buksa ren og tørr lengre i regn og alt griseriet på veiene for tiden og fordi det stopper trekk oppover leggene. Enn så lenge er det ikke så kaldt, så nå bruker jeg to par vanlige sportssokker samtidig, type Nike, Adidas etc, stort sett hvite, grå og noen ganger svarte men synes egentlig svarte sokker er litt gubbete (på jobb bruker jeg tynne strømpebukser) men har også knallrøde, gule etc. Men når minusgradene setter inn blir det ribbestrikkede lange ullsokker utenpå. Det bruker jeg også over strømpebukse på jobb om vinteren. 

Anonymkode: 25c35...723

• Liker 2
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Ankler er jo ikke noe penere enn sokker.

Jo det er de

Anonymkode: 00b77...310

• Liker 1
Skrevet

🤣

Anonymkode: 842d1...305

Skrevet
På 19.10.2020 den 19.02, Tamsi skrev:

Folk går rundt i momjeans, med bolleklipp og andelepper, men helt vanlige sokker ser altså dumt ut :vetikke:

Orker ikke ankelsokker jeg, det er de nederste sokkene i skuffen som jeg bare bruker når jeg må vaske klær. De sklir av i skoen!

🤣🤣🤣    

Anonymkode: 2af4a...39a

Skrevet

Dette er så morsomt, for det illustrerer så tydelig hvor ulike klessmakene og preferansene til folk er, og hvordan det preger hva man er vant til. Det er vel kanskje et aldersskille her og.

Jeg synes det er fint med synlige sokker, og bruker ofte cropped bukser så sokkene synes 😄 Det er et stilvalg.

Bruker bare ankelsokker om sommeren, når det er varmt og digg å få luftet anklene litt.

Anonymkode: 530e3...463

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...