Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 9 mnd som spiser fremdeles mye på natten. Er det noen som har erfaring med bråstopp med nattmat som vil dele?

Anonymkode: 16ae1...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger! Har akkurat samme "problem" 😅

Anonymkode: 92377...067

Skrevet

Hvorfor skal du bråstoppe..? 

Det anbefalte er å trappe ned. 

Her ga vi opp å avslutte nattamming før babyen selv ville det. Han var sulten, rett og slett, og etter en uke med hyyyyling som ikke ga seg om natten innså vi det, og fortsatte med å gi mat om natten. Jeg våkner også ofte og er sulten om natte, så det med at "de trenger ikke mat om natten" er jo bare bullshit. 

Og om det er fordi du skal tilbake på jobb og ikke vil amme om natten, kan jo far gi flaske (med pumpet morsmelk, eller gi vann). 

Anonymkode: a49b2...58c

• Liker 4
Skrevet

Her var det baby selv som bestemte at det var tid for en brå slutt på all nattamming ved 11 mnd. Han fant ikke lenger roen ved puppen, og ble forvirret og frustrert fordi han ikke klarte å sovne. Melka mi forsvant når det ble slutt på amming på natten. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det var vel ikke akkurat det ts spurte om vel?

Endret av hotfudge
Skrevet

Jeg trapper ned for så å slutte helt. Rundt 12 mnd så våknet hun nesten hver halvtime å ville ha mat.. så begynte med å gi annen hver gang, så annen hver time osv. ble mye byssing og trøst men gikk overraskende bra

Anonymkode: e96eb...6d2

Skrevet

Spørsmål er jo om babyen SPISER eller trenger pupp for å sove igjen. Vesentlig to forskjellige ting.  Her skjønte jeg fort at det var kun for å få sove igjen, da han suttet litt så sov fort igjen, istedenfor å aktive spise som en sulten gris.  (og ja, mange mener babyer som spiser hele natten er SÅÅÅÅ SULTEN, men, helt annet tema). 

Hvordan er spising på dagtid?  Dette har mye å gjøre ved hvor mye de spiser på natten.  9 måneder og våkner ca 1-2 ganger om natten for å spise godt er en ting.  9 måneder og våkner hver time for å "spise" er noe helt annet. 

Anonymkode: 66b86...407

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...