AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #1 Del Skrevet 15. oktober 2020 I slutten av august ble jeg småforkjøla. Har utgangspunkt hjemmekontor for tida, så det gikk bra. I september ble jeg verre og hadde 1-2 dager feber. Ellers vondt i halsen og tett nese/bihuler. Nå er vi kommet til midten av oktober og det går f*.. ikke over. Ingen feber, men fortsatt sår hals og tett nese. Særlig om morgen. Husker jeg hadde en lang "runde" sykdom i fjor høst også, men så lenge? Anonymkode: 68513...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 15. oktober 2020 #2 Del Skrevet 15. oktober 2020 Gå til legen. Ingen her kan si om det feiler deg noe spesielt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 16. oktober 2020 #3 Del Skrevet 16. oktober 2020 Sånn har jeg det også, nesten hver gang jeg blir forkjøla Da kan det være 2-3 mnd, om ikke mer, med av og på med vondt i halsen, halvsnørrete nå og da, og hver gang jeg har trent el lign så føler jeg at jeg brygger på noe i 1-3 dager. Jeg er drit lei! Jeg hangler fortsatt etter en forkjølelse jeg ble smittet av i August 😮 (Nei det er ikke covid-19) Har vært hos legen flere ganger de siste årene, og det er ikke noe direkte galt. Jeg er noe lav på hvite blodlegemer (om jeg ikke husker feil), som betyr noe lavt immunforsvar. I tillegg er jeg noe lav på jern ofte, og noe vitaminer. Og Jern trenger faktisk immunforsvaret for å fungere optimalt. Så det hjelper ofte noe å tisk huske å ta jerntilskuddet jeg er dårlig på. Men likevel er jeg hanglete over laaang tid. Men det jeg ofte opplever er at jeg ikke alltid blir "megaforkjøla" men at jeg blir syk, men heller hangler over lengre tid. Før ble jeg ofte superforkjøla med dønn tett nese, feber og hele pakka og var i elendig form opptil en uke, og ble så ferdig med det En lege jeg var hos sa at det er noe de kaller lavgradig virus. Det slår ofte ikke ut like hardt, men det sitter ofte i desto lengre. Så kanskje det er måten kroppen min takler virus. At den klarer på holde det på ett lavere nivå men liksom "aldri" (dvs det tar lang tid) å kvitte seg helt med det. Jeg vet ikke. I tillegg er jo gjerne kroppen mer mottakelig for virus når immunforsvaret er litt nede, noe det jo er når det har bekjempet sykdom. Og når forkjølelse går er det gjerne flere ulike virus i omløp, som er ganske like, men likevel ikke helt. Mao kan man fint da plukke opp det ene etter det andre. Flott! Jeg har hatt det sånn i mange år, og er drit lei. For halve året går gjerne med på å hangle føler jeg Men for din del kan det jo være verdt med en sjekk I tilfelle et er noe som kan gjøres. I mitt tilfelle er det ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå