Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

baby på 6mnd har spist godt om dagen siden fødsel, og mindre på natt. nå våkner hun hver 3t på natt å er omtrent umulig å få i melk (mme) på dagtid. får nesten bare fast føde på dagtid. jeg er klar for kamp, men vet ikke hvordan jeg skal ta kampen. tips?? 

Anonymkode: 27205...231

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags kamp er det du mener, og hvorfor..? 

Er det nattspisingen du vil ha slutt på? Eller skal du tvinge i henne melk på dagtid..? 

Anonymkode: db23a...199

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du gå i kamp mot noen på 6 mnd? Er det ikke bedre å lytte til barnets behov?  Er ikke sånn at noen på 6 mnd spiser på natta for å være vrang. Det er forresten helt normalt...

Aldri skjønt hvorfor folk skal i kamp mot barna sine..

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags kamp er det du mener, og hvorfor..? 

Er det nattspisingen du vil ha slutt på? Eller skal du tvinge i henne melk på dagtid..? 

Anonymkode: db23a...199

5 minutter siden, Flamme skrev:

Hvorfor skal du gå i kamp mot noen på 6 mnd? Er det ikke bedre å lytte til barnets behov?  Er ikke sånn at noen på 6 mnd spiser på natta for å være vrang. Det er forresten helt normalt...

Aldri skjønt hvorfor folk skal i kamp mot barna sine..

kanskje ikke helt riktig å bruke kamp, men få spisingen over på dagtid. det tar på å våkne hver 3t på natt når du i tillegg må være våken en halvtime for å gi maten. å få hun til å sovne igjen. hun har jo åpenbart ikke lyst på mat på dagtid for hun spiser seg opp på natta, å dette må da gå ann å snu uten å være en umoralsk mor som ikke lytter etter barnets behov. med kamp mente jeg, hvordan gå frem? proppe i henne mat på dagtid, gi ett måltid med mme på natt, resten trøst og vann? 

ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kanskje ikke helt riktig å bruke kamp, men få spisingen over på dagtid. det tar på å våkne hver 3t på natt når du i tillegg må være våken en halvtime for å gi maten. å få hun til å sovne igjen. hun har jo åpenbart ikke lyst på mat på dagtid for hun spiser seg opp på natta, å dette må da gå ann å snu uten å være en umoralsk mor som ikke lytter etter barnets behov. med kamp mente jeg, hvordan gå frem? proppe i henne mat på dagtid, gi ett måltid med mme på natt, resten trøst og vann? 

ts

Har desverre ingen råd til deg, kanskje noen andre har. 😊 Hvis barnet har sovet lange strekk tidligere så hadde jeg tenkt at det er en fase og går over etterhvert.

Skrevet

Syns hver 3 time om natt høres veldig normalt ut på 6 mnd

Anonymkode: 857b7...569

• Liker 4
Skrevet

Gi en stor porsjon grøt etterfulgt av en flaske mme/amming før du legger, så tenker jeg det ordner seg. 

Anonymkode: 15c3e...10c

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns hver 3 time om natt høres veldig normalt ut på 6 mnd

Anonymkode: 857b7...569

ikke når hun har sovet 6-12t i strekk tidligere, å spist mye mer på dagtid. nå får jeg som sagt nesten ikke i henne mme på dagtid, i tillegg sier hs hun er alt for stor (vi bryr oss ikke om det altså, men det er jo en indikator på at hun får for mye)  

ts

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi en stor porsjon grøt etterfulgt av en flaske mme/amming før du legger, så tenker jeg det ordner seg. 

Anonymkode: 15c3e...10c

det gjør vi hver kveld 🙊 

ts

Skrevet

Vi hadde samme «problem». Vi prøvde å drøye det ene måltidet til omtrent midt på natten, ga vann og trøst utenom det. Spisingen på dagtid tok seg mer opp, og nå spiser han (6,5mnd) stort sett bare èn gang hver natt. Er han utrøstelig, så nekter vi han selvfølgelig ikke en ekstra flaske hvis det må til. Jeg merker forskjell på om han MÅ ha mat eller om han bare er våken og urolig på matten. 

Anonymkode: bde15...e6e

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde samme «problem». Vi prøvde å drøye det ene måltidet til omtrent midt på natten, ga vann og trøst utenom det. Spisingen på dagtid tok seg mer opp, og nå spiser han (6,5mnd) stort sett bare èn gang hver natt. Er han utrøstelig, så nekter vi han selvfølgelig ikke en ekstra flaske hvis det må til. Jeg merker forskjell på om han MÅ ha mat eller om han bare er våken og urolig på matten. 

takk🙌🏼 tok det lang tid fra den første natten dere prøvde til det ble rutine? 

ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk🙌🏼 tok det lang tid fra den første natten dere prøvde til det ble rutine? 

ts

Nei, det gikk noen netter med en del oppvåkninger. Vi flyttet han på eget rom i samme slengen for at han ikke skulle våkne av våre lyder, og det har stort sett gått bra. Han sover aldri natten gjennom, men har som oftest bare 1-2 ordentlige oppvåkninger hvor han får mat èn av gangene. Hjelper å takle utfordringene ved å tenke at det er en fase, og at ting blir bedre :) 

Skrevet

6 måneder og får kun fast føde på dagtid? Det skal være omvendt!  Morsmelk eller mme skal egentlig være hovednæringen det første året med fast føde som tillegg.  Kutter du ut melken på natten får jo ungen ingenting annet enn fast føde, som dekker ikke næringsbehovet til et barn som er kun 6 måneder.  

Anonymkode: 76a90...378

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...