Gå til innhold

Kjellerleilighet ved havet, kald trekk over alt inne. Is vind

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Det trekker så veldig inne. På soverommet, i hele stua og kjøkkenet. Vet at det er ventiler i stua, de skal jeg lukke. Har varme kabler. De står nå på 25. Skal jeg ta det høyere opp, på hvor mye? Tåler ikke trekk tror jeg, får forkjøelse følelse. Vil bli kvitt trekken. Takk for svar

Anonymkode: 6e6d6...8d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lufteventiler fjerner fukt så ikke lukk dem. Blir mye fukt du puster ut i løpet av en dag. Damp fra oppvaskmaskin, fukt fra badet osv...

Anonymkode: ce71a...d26

• Liker 4
Skrevet

Hør på byggvarehus om det finnes noen tetningslister du kan sette opp rundt dører og vinduer, hvis det er der trekke kommer fra.

Anonymkode: e1763...222

Skrevet

Du må iallefall ikke lukke luftelukene. Snakk med utleier om det er mulighet for å utbedre isoleringen i leiligheten. 

Skrevet
49 minutter siden, Nerine_ skrev:

Du må iallefall ikke lukke luftelukene. Snakk med utleier om det er mulighet for å utbedre isoleringen i leiligheten. 

Kjellerleilighet, tviler på det, sikkert også et skikkelig mugghull av en kåk. Slutt å lei leiligheter som er konvertert fra en gammel råkjeller så blir alt bedre. Skyr unna alt det står "sokkel" på for min del eller etasje "0".

Anonymkode: eb322...ff3

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjellerleilighet, tviler på det, sikkert også et skikkelig mugghull av en kåk. Slutt å lei leiligheter som er konvertert fra en gammel råkjeller så blir alt bedre. Skyr unna alt det står "sokkel" på for min del eller etasje "0".

En kjellerleilighet kan være helt fin den, så lenge alt arbeidet er gjort skikkelig. 

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, Nerine_ skrev:

En kjellerleilighet kan være helt fin den, så lenge alt arbeidet er gjort skikkelig. 

Det sier du vel bare fordi du selv leier ut kjeller. Fakta er at 90% av kjellerleiligheter enten er fuktige mugghull eller har vinduer som ikke passer i tilfelle rømning ved brann og lignende.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sier du vel bare fordi du selv leier ut kjeller. Fakta er at 90% av kjellerleiligheter enten er fuktige mugghull eller har vinduer som ikke passer i tilfelle rømning ved brann og lignende.

Nei, jeg leier ikke ut noen ting. Men den første (og eneste) leiligheten jeg leide var i en kjeller. 

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Skrevet
På 16.10.2020 den 6.29, Nerine_ skrev:

Nei, jeg leier ikke ut noen ting. Men den første (og eneste) leiligheten jeg leide var i en kjeller. 

Da har du vært heldig. Hver gang jeg har leid kjellerleilighet har det vært noe som enten var direkte usunt å bo i eller hadde vindu som minnet mer om skytterhull høyt oppe i veggen, kunne aldri klart å presse meg gjennom de.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har du vært heldig. Hver gang jeg har leid kjellerleilighet har det vært noe som enten var direkte usunt å bo i eller hadde vindu som minnet mer om skytterhull høyt oppe i veggen, kunne aldri klart å presse meg gjennom de.

Men om vinduene var så små er det ikke lov å leie ut? Eller bruke som soveplass i det hele tatt. 

Skrevet
2 timer siden, Nerine_ skrev:

Men om vinduene var så små er det ikke lov å leie ut? Eller bruke som soveplass i det hele tatt. 

Det var ulovlig med tanke på brannfare ja, der er visst en streng regel det så der kunne jeg nok krevd utbedring fra huseier, men jeg var ung og uviten.

Skrevet

Tror ikke det er trekk, tipper det er fukt.

Anonymkode: 59d5a...fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...