AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Før noen sier jeg ikke må røre osv, jeg har kun prøvd denne ene gangen fordi jordmor sa man gjerne kunne kjenne at den har bøyd seg litt fremover når det nærmer seg osv. Normalt sett har jeg 0 problemer med å rekke den, men jeg har ikke sjans nå. Betyr det at man er langt unna fødsel? Anonymkode: f0c29...c92
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Mye rart man skal høre...La nå den tappen være. Anonymkode: 04a9f...74e 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Æsj, kjente det grøsset i meg nå😳 Anonymkode: fc550...55a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Kan jo hende den er blitt avflatet, slik at det ikke er en tapp lenger. Den kan bli det når det nærmer seg fødsel. På slutten kan man til og med få åpning på opptil flere cm i opptil flere uker før fødselen. Anonymkode: 666b6...271
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #5 Skrevet 16. oktober 2020 Vær så snill jenter...slutt å grave opp i vajayjay deres! Hvorfor i alle dager skal du opp og finne livmortappen? Den babyen kommer når den er klar! Anonymkode: 10294...f27 12
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #6 Skrevet 16. oktober 2020 En skal høre mye... Anonymkode: eb874...022
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #7 Skrevet 16. oktober 2020 Jordmor nådde ikke min livmorhals, hun sa jeg ikke hadde åpning og at riene var falske da jeg kom inn kl 1 om natten. Ble sendt hjem fra sykehuset. Vannet gikk kl 3.30, Kl 6 hadde jeg full åpning og ungen ble født kl 8. Folk er forskjellige. Anonymkode: 9c94f...ebe
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #8 Skrevet 16. oktober 2020 Ille så pripne folk var her da. Grav så mye du vil, så lenge du vasker henda godt først. Prøv å ligge på ryggen, knærne fra hverandre og undersiden av føttene samlet. Kjenner du den ikke så er det nok et lite stykke til fødsel fra hva jeg har forstått 😊 Anonymkode: 07f3e...16e 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #9 Skrevet 16. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ille så pripne folk var her da. Grav så mye du vil, så lenge du vasker henda godt først. Prøv å ligge på ryggen, knærne fra hverandre og undersiden av føttene samlet. Kjenner du den ikke så er det nok et lite stykke til fødsel fra hva jeg har forstått 😊 Anonymkode: 07f3e...16e Hvordan skal den kjennes ut? Og ligger den i bunnen av skjeden (lengst inne) eller på "fremveggen" hvor gpunktet ligger? Har aldri tenkt på at man kjenne den selv? Ble litt nysgjerrig nå så vil prøve å finne den 🙂 Anonymkode: 9c6c9...92f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #10 Skrevet 16. oktober 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal den kjennes ut? Og ligger den i bunnen av skjeden (lengst inne) eller på "fremveggen" hvor gpunktet ligger? Har aldri tenkt på at man kjenne den selv? Ble litt nysgjerrig nå så vil prøve å finne den 🙂 Anonymkode: 9c6c9...92f Den er i bunn av skjeden ja. Du kommer til en "tapp" helt innerst der. Anonymkode: 07d45...447 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #11 Skrevet 16. oktober 2020 Nå er ikke jeg gravid, aldri vært det. Men beste metode for å «få tak i den» for meg, er å sitte på huk. Da blir ting litt mer presset nedover. Anonymkode: 16581...757 1
Sokkar Skrevet 16. oktober 2020 #12 Skrevet 16. oktober 2020 Forstår heller ikke hvorfor det hun gjør er så ille. Folk lar mannen komme for å sette i gang fødsel, og er jo i teorien meir grisete enn at hun kjenner oppi der? Altså, kvinner onanerer hele svangerskapet uten at det frarådes.. 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #13 Skrevet 16. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal den kjennes ut? Og ligger den i bunnen av skjeden (lengst inne) eller på "fremveggen" hvor gpunktet ligger? Har aldri tenkt på at man kjenne den selv? Ble litt nysgjerrig nå så vil prøve å finne den 🙂 Anonymkode: 9c6c9...92f En umoden livmorhals er gjerne hard som nesetippen din, bakovervendt og ca 4 cm lang. En moden er mye kortere, ofte fremovervendt og myk som leppene dine. Den stikker liksom ut som en utvekst, og klarer du å kjenne den er den ikke å ta feil av 😊 Bare pass på vaske hendene dine godt og ikke ha veldig lange negler. Kan være lurt å bruke glidemiddel på fingeren når du skal undersøke tappen 😊 Anonymkode: 07f3e...16e 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #14 Skrevet 16. oktober 2020 3 timer siden, Sokkar skrev: Forstår heller ikke hvorfor det hun gjør er så ille. Folk lar mannen komme for å sette i gang fødsel, og er jo i teorien meir grisete enn at hun kjenner oppi der? Altså, kvinner onanerer hele svangerskapet uten at det frarådes.. Ikke sant! Skjønner det virkelig ikke 😅 Anonymkode: 07f3e...16e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #15 Skrevet 16. oktober 2020 På 15.10.2020 den 0.32, AnonymBruker skrev: Før noen sier jeg ikke må røre osv, jeg har kun prøvd denne ene gangen fordi jordmor sa man gjerne kunne kjenne at den har bøyd seg litt fremover når det nærmer seg osv. Normalt sett har jeg 0 problemer med å rekke den, men jeg har ikke sjans nå. Betyr det at man er langt unna fødsel? Anonymkode: f0c29...c92 Typisk jordmødre å oppfordre til at man skal drive å lete etter, og kjenne på egne underlivsorganer 🙄 Sier som min fastlege: Det er hverken nødvendig eller noe vanlig at et menneske skal stikke fingrene inn i egen kropp for å kjenne på livmortappen, indre hemoroider , polypper, eller andre ting. Hvis det absolutt er nødvendig, er dette en oppgave man overlater til en lege. Anonymkode: f0b1c...624 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #16 Skrevet 16. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Typisk jordmødre å oppfordre til at man skal drive å lete etter, og kjenne på egne underlivsorganer 🙄 Sier som min fastlege: Det er hverken nødvendig eller noe vanlig at et menneske skal stikke fingrene inn i egen kropp for å kjenne på livmortappen, indre hemoroider , polypper, eller andre ting. Hvis det absolutt er nødvendig, er dette en oppgave man overlater til en lege. Anonymkode: f0b1c...624 Men det er viktig å kjenne sin egen kropp, også på innsiden der det går! Jeg stakk en finger inn for å kjenne på livmorhalsen da mensen var forsinket og oppdaget klumper på den, som naturligvis førte til en hastetime hos fastlegen som igjen førte til en hastehenvisning til gynekolog. Så med andre ord, det kan være greit å kjenne etter en gang i blant! Anonymkode: cc9e3...818 2
Cer3s Skrevet 16. oktober 2020 #17 Skrevet 16. oktober 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Typisk jordmødre å oppfordre til at man skal drive å lete etter, og kjenne på egne underlivsorganer 🙄 Sier som min fastlege: Det er hverken nødvendig eller noe vanlig at et menneske skal stikke fingrene inn i egen kropp for å kjenne på livmortappen, indre hemoroider , polypper, eller andre ting. Hvis det absolutt er nødvendig, er dette en oppgave man overlater til en lege. Anonymkode: f0b1c...624 Nei vettu hva, bare fordi din allmennpraktiserende(?) lege har krevd enerett for å pelle i underlivet ditt betyr ikke dette at det er riktig. En jordmor har ganske mye mer peiling på ett underliv enn en lege som egentlig bare er god nok for å skrive ut resepter og henvise videre til riktig instans Endret 16. oktober 2020 av Cer3s 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå