AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Hei! Jeg har regelmessige sykluser på 27 dager, og jeg kjenner at jeg har eggløsning. Har dobbeltsjekket med EL-tester, og jeg har 12 dagers lutealfase. Har imidlertid ikke sjekket hver syklus. Er det sånn at man kan ha forskjellig lengde på lutealfasen uten at det er snakk om svangerskap? Jeg er på dag 29 (straks inne i dag 30). Hadde svak-svak lys rosa utflod på dag 27, men ikke hatt noe siden. Tok test i dag på formiddagen, men urinen var svært tynn og utvannet fordi jeg egentlig nettopp hadde tisset. Testen var negativ. Jeg tenker at negativ test betyr ikke gravid, men så har jeg enda ikke fått mensen, og den har vært stabil på 27 dager i 8 mnd, før det mellom 27 og 29 i 5 måneder, og før det noe ustabilt pga amming. Så jeg har jo hatt sykluser på opp til 29 dager, men det er veldig lenge siden. Er det noen sjanse for at jeg er gravid? Skal jeg ta en test i morgen, eller burde jeg bare vente? Er litt kjipt å kaste bort to tester om det skulle vise seg å ikke være noe. Anonymkode: 69ce9...72a
Amatariel Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Hovedregelen er at lutealfasen er stabil ja. Men det kan jo forekomme unntak på 1-2 dager innimellom for enkelte kvinner. Med tanke på at du tok testen på ikke morgenurin som i tillegg var utvannet så ville jeg lagt bort svaret på den. Altså kan du være gravid. Må nesten ta ny test i morgen tidlig. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 I prinsippet skal lutealfasen ha samme lengde hver syklus, uavhengig av når eggløsning inntreffer. Dersom du har lengre/kortere lutealfase enn normalt, så er det heller tidspunktet for eggløsning som er beregnet feil. Det er i hvert fall dette jeg har lest. Jeg er dog ganske sikker på at dette ikke stemmer for mitt vedkommende, da jeg har hatt l-fase på mellom 11 og 14 dager (som oftest er den på 13 dager). Jeg er så godt som 100% sikker på at eggløsningsdagene har vært riktig i disse tilfellene, så det er absolutt mulig å ha noen dager leger/kortere l-faser. Men det kan absolutt hende du er gravid, altså! Dette var mer et generelt svar, fordi jeg synes det er litt interessant selv. Lykke til Anonymkode: 92cd9...865 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Takk for svar! Ja, det er litt spennende. Da er jeg ganske sikker på at lutealfasen min er 12 dager, og jeg har nok bare regnet feil på eggløsning. Jeg kjenner det best annenhver måned, og denne gangen var det ikke like merkbart. Men i så fall, om mensen kommer ila de neste dagene, så hadde vi sex nøyaktig til «riktig tid». Så da er det faktisk en reell sjanse for svangerskap, selv om vi var helt sikker på at vi bommet. Jeg tror imidlertid ikke at det går denne gangen. Jeg glemte å ta en test i dag morges, men jeg har hatt litt vondt i korsryggen (og også høyre side av magen, men det må jo være noe helt annet 🤷🏼♀️), så jeg tenker at mensen er på vei. Har også spottet en liten mengde rosa igjen. Knapt synlig i truseinnlegget, men helt klart der. Anonymkode: 69ce9...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå