Gå til innhold

Jeg ble beskyldt for vold mot barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne. Jeg ble utsatt for falske beskyldninger mot mine stebarn. Barna har snakket med 3-4 forskjellige fagfolk i løpet av året nå på bakgrunn av at jeg selv har meldt i fra til barnevernet to ganger for å utelukke at de ikke blir utsatt for vold fra noen andre, og far har gått rettslig - konklusjonen fra alle: barna er instruert.

Jeg trodde at lettelsen skulle komme nå, men jeg har gått helt i kjelleren. Stressnivået er på topp, konsentrasjonsvansker, søvnvansker, panikkfølelse, angst/engstelse, kvalme ect. Dette opplevde jeg i starten da beskyldningene kom også, men da klarte jeg etter hvert å samle de kreftene jeg hadde til å fungere ok. Jobben var min fri plass, hvor jeg også brukte opp nesten all min energi. Når jeg kom hjem brukte jeg det siste jeg hadde på mitt barn/de andre barna slik at hverdagen hjemme gikk som den skulle. Nå som "alt" er "over" strever jeg mye mer enn noen gang.

Regninger som ikke har autotrekk gikk til inkasso, bilen ble begjært avskiltet. Slike ting har jeg hatt stålkontroll på tidligere. Jeg har nå gitt ansvaret til min samboer. Det gjelder forsåvidt med ansvaret for barnet mitt også fordi jeg klarer ikke å følge 100% opp med praktiske ting, mye fordi jeg bruker så lang tid eller at ting stopper opp for meg slik at jeg ikke kommer noen vei. Jeg klarer ikke å sjonglere lenger. Mitt barn merker at jeg ikke er den samme mammaen lenger.

Det blir fort kaos for meg med de hverdagslige tingene slik at jeg ikke klarer å ta stilling til det. Jeg håndterer best korte økter og er avhengig av pusterom til å ta en pause mellom oppgaver. F.eks før var det null stress gjøre lekser rett etter maten var spist. Nå tar jeg pause etter mat før jeg starter å rydde, pause etter rydding for å så starte på lekser. Hvis ting skjer for fort så mister jeg som regel kontroll og får en slags panikk. Hvis jeg ikke får panikk eller gjør flere ting uten pause så blir jeg helt tappet for krefter, når alt er overstått og i havn. Jeg hadde en god dag her sist uke, hvor jeg faktisk følte meg veldig bra og ting gikk slag i slag. Dagen etterpå var jeg sengeliggende hele dagen.

Vi forsov oss i dag og etter barnet var sendt på skolen måtte jeg legge meg ned for jeg var så sliten. Jeg sto så opp og hadde en 2 timer gåtur og har så vært sengeliggende resten av dagen og i kveld. Turen slo meg helt ut. Jeg hadde meg 1 time med tur i går, det gikk fint. 

Jeg kunne forsatt i evigheter med å prøve å forklare, men det jeg lurer på om noen har hatt lignende utfordringer psykisk som gjør at det fucker opp hele livskvaliteten?

Sykemeldingen min går ut neste uke og jeg har første psykologtime i morgen.

Har en veldig hektisk jobb, og gruer meg til den hverdagen igjen. Jeg føler jeg har så lite å gi og blir stresset bare av å tenke på alt det med folk. Vi skal på besøk i helgen hvor det kun er familie, noe jeg alltid har elsket. Jo større selskap jo bedre. Nå gjør det meg helt stresset. Vi var 6 stk på middag hos svigers i går og det kjente jeg at var akkurat nok med folk.

Jeg kjenner meg ikke igjen og føler meg rett og slett fanget i egen kropp.

Anonymkode: 7b91a...0d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med psykolog som har spesialisert seg på PTSD. 

Anonymkode: 924f2...ea4

• Liker 2
Skrevet

Kan du få forlenget sykmeldingen? Det høres ikke ut som at du er klar for å gå tilbake til jobb riktig ennå. Eventuelt være delvis sykemeldt sånn at du både får hentet deg inn og får en slags normalitet tilbake? Noen ganger kan det hjelpe å komme seg ut og tenke på jobb, da får man ikke like mye tid til å kverne rundt angsten.

Du vil få det bedre etterhvert. Ting vil blekne, men du har vært gjennom en krise og trenger hjelp til å sortere følelsene. Bra du skal til psykolog ❤️

Anonymkode: a69d1...629

• Liker 1
Skrevet

Perioder med heftig stress og påkjenninger kan trigge kroppslige reaksjoner og latente sykdommer. Dersom det ikke alt er gjort kan det nok være lurt å også få sjekket blodprøver relatert til stresshormoner og annet som kan slå krøll på seg i forbindelse med følelsesmessige påkjenninger.

Anonymkode: 828b8...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...