AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Blør/spotter/har man rosa utflod ved rier? I kveld har jeg noe jeg egentlig vil betegne som maserier. De fleste kommer med 2-8 min mellomrom, noen helt opp til 11 minutt mellom. De er ikke kjempevonde, men mye sterkere enn kynnerne jeg er vant med dette svangerskapet. Men jeg har ikke noe spor av blod. Vil det ikke være ekte rier før man blør litt? Anonymkode: 459d5...17f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Kan ikke huske at jeg blødde da riene startet med mine to. Aldri hørt om at det er vanlig eller skal ha noe å si. Anonymkode: 14ee7...e91
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Fødte for 3 uker siden. Hadde noe lyserosa, utflod før riene satte inn for fullt. Ikke rødt, ferskt blod liksom. Anonymkode: 14702...440
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Skrevet 15. oktober 2020 Blødde en del da jeg fødte, gikk med rier i to dager før jeg skjønte at det ikke var kynnere. Var først da jeg så blod at jeg tenkte, oi nå burde jeg kanskje ringe de 😅 Fikk beskjed om at det var tegningsblødning. Anonymkode: e73fe...d74
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Etter riene hadde pågått en stund og jeg var kommet på sykehuset så kom slimproppen med litt blod i.. Anonymkode: b0b59...f38
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Det er helt normalt å ikke blø under rier. Jeg blødde aldri før ungen faktisk kom ut. Kommer "riene" I bølger, som starer svakt, bygger seg opp, og så går ned igjen? Om de er like i kraft hele tiden, kan det være bare sterke kynnere. Jeg hadde veldig kraftige kynnere hele siste trimester, sterkere enn de første riene.. Men riene føltes altså annerledes, som i at de var bølgeformet, mens kynnere var av/på, ikke noe som bygget seg opp og så gikk sakte ned. Anonymkode: 7432a...f85
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Blødde også, er nok mange som gjør det. Men de var veldig nøye på hvilken farge det var da jeg ringte. Så er vel ikke alle blødninger som er bra. Anonymkode: 46c9d...77b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt å ikke blø under rier. Jeg blødde aldri før ungen faktisk kom ut. Kommer "riene" I bølger, som starer svakt, bygger seg opp, og så går ned igjen? Om de er like i kraft hele tiden, kan det være bare sterke kynnere. Jeg hadde veldig kraftige kynnere hele siste trimester, sterkere enn de første riene.. Men riene føltes altså annerledes, som i at de var bølgeformet, mens kynnere var av/på, ikke noe som bygget seg opp og så gikk sakte ned. Anonymkode: 7432a...f85 Ja de bygget seg opp med en topp og roet ned. Klarte å sovne til slutt og det dabbet av så var nok bare maserier. Anonymkode: 459d5...17f
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja de bygget seg opp med en topp og roet ned. Klarte å sovne til slutt og det dabbet av så var nok bare maserier. Anonymkode: 459d5...17f Jeg hadde det de siste tre nettene før jeg fødte, utrolig slitsomt. Fikk ikke sove i det hele tatt om natten, og sliter med å sove om dagen (hurra.. kjekt i babytiden også..), så jeg helt gåen til slutt. Anonymkode: 7432a...f85
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 Vil bare slå et slag for å ringe føden hvis du blør, og spesielt hvis det gjør vondt samtidig. Det er utrolig sjelden, men kan være tegn på morkakeløsning, som er en farlig tilstand. Hilsen en som har opplevd det og hvor det ble veldig farlig, men både mor og barn overlevde med et nødskrik. Anonymkode: 9aa24...d42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå