Gå til innhold

Julegave til Onkel på 86 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min onkel har hjelpet meg mye økonomisk dette året og jeg vil gi han en fin julegave. Hva kan jeg gi han? Lurte på å gi han matvarer. Kan det være noe? Og hva typer bør jeg kjøpe?

Anonymkode: d9ff5...d36

Videoannonse
Annonse
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg har pleid å kjøpe spekepølse/spekemat, honning, godt syltetøy osv. Det pleide bestefaren min å bli glad for. 

Skrevet

Hvis han er frisk og rask og bor i nærheten; hva med å ta ham med ut en tur? Konsert, restaurant el. Penger har han trolig nok av, jf. økonomisk hjelp til deg. Heller enn å bruke litt av pengene du har fått på å kjøpe en spekepølse el, gi ham litt av din tid 😊

• Liker 3
Skrevet

Tenker en opplevelse sammen, slik det nevnes ovenfor her.

Videre tenker jeg på et album fra hans liv. Mulig han har noen selv, men et album av bilder hvor dere er sammen?

Skriv inn en virkelighetsshistorie i Ukeblad eller Hjemme, hvor du forteller hvor mye han har betydd for deg, og hvordan han «reddet deg» økonomisk?

Er du bitte litt glad i å holde på med noe håndarbeid, kan du kanskje lage noe som du vet han vil sette pris på? Julekrybbe, etc.

Anonymkode: 77440...c3b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker en opplevelse sammen, slik det nevnes ovenfor her.

Videre tenker jeg på et album fra hans liv. Mulig han har noen selv, men et album av bilder hvor dere er sammen?

Skriv inn en virkelighetsshistorie i Ukeblad eller Hjemme, hvor du forteller hvor mye han har betydd for deg, og hvordan han «reddet deg» økonomisk?

Er du bitte litt glad i å holde på med noe håndarbeid, kan du kanskje lage noe som du vet han vil sette pris på? Julekrybbe, etc.

Gode ideer! Til det siste punktet: strikke ullsokker, votter, lue? Eller hjemnelaget syltetøy, konfekt eller lignende. 

Anonymkode: abeef...1e5

• Liker 1
Skrevet

Hvis han en gang kommer på sykehjem, kan du lage et album med begivenheter fra livet hans. Har jobbet på sykehjem, og de eldre som er så heldig å ha et slikt album på rommet sitt, setter veldig pris på dette. 

Skrevet

Setter han pris på en god vin eller cognac? 

Anonymkode: 4a4ab...332

Skrevet

Vet lite om hva han liker av alkohol og spekemat. Så skal spørre han en dag. Kan ikke lage bildealbum fordi jeg har ikke bilder av han. Har ingen familie igjen, mine foreldre er døde og han er broren til mamma. Kun han jeg har kontakt med. Så skal ringe å spørre han litt og fiske litt hehe. Takk for tips. TS

Anonymkode: d9ff5...d36

Skrevet

Hva med noe han kan få nytte av, som ski eller sykkel?

Anonymkode: 15a4e...d34

Skrevet

Hva slags person er han? Mangt som har "alt" setter stor pris på noe personlig. En pyntegjenstand med en hilsen gravert inn, eller noe slikt 

Skrevet

Hvis han har noen interesser og liker å lese, kan du også vurdere et abonnement på et eller annet blad. Avhengig av interesse. Tror mange i den generasjonen liker å lese papirutgaven V ti g for å si det slik. 

ellers kan du jo vurdere å kjøpe/lage julekaker til ham, julesild og en skikkelig god julekske :) 

Anonymkode: 06c43...198

Skrevet

Dersom gaven er ordnet/laget av deg  betyr dette mye. Har du bilder av det han har vært med på av turer, og selskaper som du kan lager et fotoalbum av ? Strikke sokker, ullvotter er også fine personlige gaver. Hva med å ta han med på opplevelser , en konsert? 

Anonymkode: 0b1e5...74b

Skrevet

Min bestefar fikk de siste årene mye mat/kaffe/sjokolade av oss, alltid med en god flaske konjakk som han pleide å ta seg et glass av alene om kvelden.

Ellers ga jeg ham en god flanell-pysjamas et år, vet at han satte pris på det også.

Anonymkode: c29d3...f5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...