AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Er det nødvendig med strykebrett? Tenker jeg kommer til å bruke strykejernet et par-tre ganger i året. Er det da nødvendig å bruke plass på et strykebrett? Har dere det? Anonymkode: c5210...b5a
Aviale Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Da jeg var student, hadde jeg ikke det. Brukte et bord (som tåler litt) og la under håndklær da jeg skulle stryke. Da jeg flyttet til en større leilighet og strøk ting mer enn 1 gang i året (bunadsskjorte) skaffet jeg meg strykebrett. Jeg hadde ikke giddet hvis jeg hadde for lite plass til det. Men klart at det er lettere å få et bra resultat med strykebrett enn uten, da.
Leo Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Det kommer jo an på hva du stryker når du først gjør det. En skjorte/bluse er f.eks. nesten umulig å stryke uten strykebrett mens en duk fint kan strykes på et bord. Men det forutsetter jo at du har et bord som kan brukes... Jeg stryker også svært sjelden, men jeg har et lite strykebrett som kan settes oppå et bord og henges opp som en kleshenger. Det tar ikke mer plass enn et klesplagg i skapet.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Vi har akkurat flyttet fra gamleleiligheten (25 kvadrat) til 50 kvadrat - nå har vi strykebrett og er glad for det, Har et veldig lite et da, men kommer godt med Anonymkode: 2cf91...d15
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #5 Skrevet 14. oktober 2020 Kan man kjøpe en sånn magisk tamp stryke greie og kanskje det virker? har ikke prøvd, men så en i butikken. Har strykefri skjorter men må strykes likevel, trikset er at strykefri er mye lettere å stryke enn vanlige. Anonymkode: 3a71c...e09
Leo Skrevet 14. oktober 2020 #6 Skrevet 14. oktober 2020 Noe lignende dette er det jeg har. Tar som du ser veldig liten plass når det ikke er i bruk. 2
Zenobia Skrevet 14. oktober 2020 #7 Skrevet 14. oktober 2020 Strykebrett er iallfall et kjøp jeg aldri har angret på. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #8 Skrevet 14. oktober 2020 1 minutt siden, Leo skrev: Noe lignende dette er det jeg har. Tar som du ser veldig liten plass når det ikke er i bruk. Lurt 👍 Anonymkode: 5914a...e87
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 Vi har aldri hatt strykebrett. Bruker bare et pledd som vi legger utover spisebordet, og stryker oppå der. Anonymkode: c46e4...1c6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 Kan man leve uten strykebrett? Anonymkode: a5640...05c 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 Mine søsken er 40+ og stryker på gulvet. Gjort det jeg og, og på bord, men jeg skaffet strykebrett da jeg hadde en uniformjobb og har aldri angret. Anonymkode: 0f831...1e3 1
Hoppetaujenta Skrevet 15. oktober 2020 #12 Skrevet 15. oktober 2020 Det er et praktisk lite møbel når en trenger å stryke ting. Det var nok et av de kjøpene jeg gjorde aller først da jeg flyttet for meg selv for lenge siden; noen ganger i året får jeg "strykeraptus" og har det helt fint med å stryke glatt alt som blir pent slik, men ellers så bruker det en gang i mellom ved behov. Veldig glad for at jeg har det og et billig fungerende dampstrykejern. Med fremdriftsmusikk i rett valsetempo, glir jernet som en dirigentstav gjennom plaggene...og jeg er "selveste strykedronninga på haugen"! 2
Daria Skrevet 15. oktober 2020 #13 Skrevet 15. oktober 2020 Man kan helt fint stryke andre steder også. Jeg er veldig glad i mitt, selv om jeg ikke stryker så mye (men adskillig mer nå enn før, det er tydeligvis av de tingene som kommer med årene ), mens mamma alltid har klart seg med pledd og strykeklede på vaskemaskinen eller kjøkkenbordet.
asterix Skrevet 15. oktober 2020 #14 Skrevet 15. oktober 2020 Kvittet meg med strykebrettet for ca 25 år siden og har aldri savnet det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #15 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg stryker veldig sjelden. Tidligere la jeg håndklær på kjøkkenbenken og strøk der. Fungerte helt fint. Nå har jeg et slikt ministrykebrett som tar samme plass som en kjole i skapet. Kunne fint klart meg uten... Anonymkode: 223b6...686
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #17 Skrevet 15. oktober 2020 Har både strykebrett og strykejern, men har aldri brukt noen av delene 🤪 Og jeg nærmer meg 40! 🙈 Går sjelden i bunad men de (få) gangene vi har gjort det har både mannen og jeg fått bistand til strykingen av mødrene våre 🤪🙈 Skjorter og bluser bruker vi i krøllete tilstand 🙈 (Med mindre vi har levert det til rens, da kommer tingene plettfrie tilbake) 🙈 Anonymkode: 193ec...b8e 1
Minya Skrevet 16. oktober 2020 #18 Skrevet 16. oktober 2020 Da jeg bodde i en bitteliten leilighet i Oslo, brukte jeg et eldgammelt laken til en enkeltseng som strykeunderlag på kjøkkenbordet de få gangene jeg måtte stryke noe. Jeg brettet det sammen til det ble ca fem cm tykt, og la det på kjøkkenborde og festet det med sånne duk-klyper man bruker på utebord. Funket helt greit. Jeg hadde en kvadratisk overflate å stryke på, noe som er veldig greit med småting og klær, men duker, som er omtrent det eneste jeg stryker nå, er enklere på strykebrett. Jeg tror det eneste jeg ikke liker med strykebrettet jeg har nå, er at en eller annen gjøk bestemte seg for at den metallbiten hvor du kan sette fra deg strykejernet mens du holder på, er MALT, slik at den ene gangen jeg satte strykejernet der, smeltet malingen over på strykejernet og jeg måtte til med løsemidler for å få det bort etterpå.... Nå står jeg heller ved siden av spisebordet og setter strykejernet fra meg med snuta opp på bordet når jeg må ha begge hendene. 1
Elysian Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 På 14.10.2020 den 22.09, Leo skrev: Noe lignende dette er det jeg har. Tar som du ser veldig liten plass når det ikke er i bruk. Jeg har også noe lignende. Det jeg syns er supert er at man kan legge bena sammen og så er der en krok så man kan henge det opp. Mitt henger i et garderobeskap. Tar ingen plass 🙂
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg stryker ekstremt sjelden, kanskje mindre enn én gang i året, faktisk. Men når jeg først gjør det, er jeg veldig glad for at jeg har et strykebrett. Moren min pleide å stryke alt fra lommetørklær til sengetøy, gjennom et langt liv, og hun gjorde det uten strykebrett. Så det er mulig det også. Anonymkode: 35fda...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå