AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #1 Skrevet 14. oktober 2020 Har strevd med et forstyrret mat- og kroppsbilde i åresvis. Har nå funnet nøkkelen til stabilt blodsukker og gradvis vektreduksjon (er normalvektig, men vil ned i trivselsvekt), ikke overraskende nok å spise, fremfor og ikke gjøre det. Jeg har x-antall kcal som skal inn daglig, og jeg er aktiv/trener daglig. Jeg er ikke redd for fett i form av avokado og egg, men fobien mot nøtter sittet enda, etter mye restriktive matperioder. Der er jo ganske energitett. Og hodet mitt tenker at hvis jeg skal spise bare litt (ubehandlede og ristede) nøtter, må noe annet kuttes ut. For eks noe frukt. Har dere noen erfaringer eller tanker å dele i forbindelse med det jeg skriver? Vet at nøtter inneholder sunne fettkilder, og jeg er dessuten veldig glad i det i utgangspunktet. Ønsker å kunne unne meg litt, om ikke daglig så noe ukentlig. takk på forhånd 😌 Anonymkode: 3b7e2...1c5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #2 Skrevet 14. oktober 2020 Hva med å starte i det små? Første uken spiser du 1-2 nøtter. Neste uken spiser du 3-4 nøtter osv. Anonymkode: 6ac1c...34b 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #3 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg lagde meg en matplan for å få styr på kostholdet mitt, og nøtter fikk en fast plass, til kvelds, sammen med frukt og/eller ost. Anonymkode: f8077...725 1
Camillapb Skrevet 14. oktober 2020 #4 Skrevet 14. oktober 2020 Jeg gråt sikkert 100 ganger kun pga nøtter.. plutselig så overspiste jeg på dem. Fikk helt ekstremt panikk. Gikk aldri opp i vekt pga nøttene. Helheten rundt kostholdet mitt fikk meg opp og frem. Dette går fint, nøtter er noe av det sunneste 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å starte i det små? Første uken spiser du 1-2 nøtter. Neste uken spiser du 3-4 nøtter osv. Anonymkode: 6ac1c...34b Takk for tips! Er omtrent slik jeg har begynt Anonymkode: 3b7e2...1c5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 8 timer siden, Camillapb skrev: Jeg gråt sikkert 100 ganger kun pga nøtter.. plutselig så overspiste jeg på dem. Fikk helt ekstremt panikk. Gikk aldri opp i vekt pga nøttene. Helheten rundt kostholdet mitt fikk meg opp og frem. Dette går fint, nøtter er noe av det sunneste Takk for svar! Anonymkode: 3b7e2...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Les denne! https://www.healthline.com/nutrition/nuts-and-weight-loss Anonymkode: 5d2d4...cdb 1
Sunset90 Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 Gradivs tilvenning er vell nøkkelen Så får man se hvordan det fungerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå